Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných

(+ videa) NCAP si nově podal rovnou 11 aut, včetně repete Citan. Ten si polepšil hlavně v kategorii nálepek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných

27.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) NCAP si nově podal rovnou 11 aut, včetně repete Citan. Ten si polepšil hlavně v kategorii nálepek.

Mazda 3

Po krátké návštěvě Itálie se můžeme přesunout zpět do Japonska, přičemž ani v případě Mazdy 3 nebudeme opouštět prvenství v aktuálně zveřejněných výsledcích. Rodinný hatchback si je připisuje za ochranu dětí, ve které získal 86 procent. Prakticky tak není co kritizovat, což platí také v kategorii dospělých. Během testu se v lehčím ohrožení ocitla lýtka a hrudník řidiče, o nic závažného se však nejednalo. Získaných 93 procent je tak plně oprávněných.

V případě ochrany chodců ovšem můžeme znovu roztočit kolovrátek nebezpečného lemu čelní kapoty, ke kterému se přidávají spodní části čelního okna. Díky tomu si Mazda 3 připisuje jen 65 procent. Kategorie elektronických berliček hodnocená 81 procenty ale již byla opětovně bez výhrad, neboť vůz má ve standardu jak stabilizační systém, tak i nastavitelný omezovač rychlosti nebo nezapnuté bezpečnostní pásy.

Tabulka s klíčovými výsledky Mazdy 3

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 35 - Euro NCAP 2013 Mazda 3 05Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 36 - Euro NCAP 2013 Mazda 3 06

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 37 - Euro NCAP 2013 Mazda 3 01Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 38 - Euro NCAP 2013 Mazda 3 02Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 39 - Euro NCAP 2013 Mazda 3 03Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 40 - Euro NCAP 2013 Mazda 3 04

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mazdy 3 na stránkách Euro NCAP.

Mercedes-Benz Citan (opakovaný test)

Německý Renault Kangoo se prvnímu testování podrobil již letos v dubnu, kdy si odnesl výraznou kritiku. Mercedes-Benz tehdy přislíbil, že vozu dodá boční airbagy, instaluje úchyty na dětské sedačky, nezapomene na připomínání bezpečnostních pásů a systém informující o rychlosti. Všechny tyto prvky nyní na palubě najdeme, díky čemuž se dá očekávat mnohem lepší ohodnocení. I když jak jsme naznačili již v úvodu, až tak slavné to opět nebylo. Výrazněji si totiž vůz pomohl hlavně v ochraně dětských pasažérů, za které získal 81 %, a v kategorii berliček, za něž vozu náleží 70 procent.

Komisaři v obou oblastech konstatovali zlepšení, horší to ovšem nadále bylo v kategorii dospělých. Figurína totiž po čelním nárazu vykazovala vyšší ohrožení hrudníku a pravého lýtka řidiče. Mimo to by při zpětném nárazu těla do sedadla hrozila újma krku a při bočním nárazu se pak mezi dveřmi a B-sloupkem objevila skulina. Sice menší než minule, ale přesto výsledných 79 % asi nikoho nepřekvapí. Stejně jako nebezpečnost lemu čelní kapoty a spodní části předního okna, která ochranu chodců srazila na 56 procent.

Tabulka s klíčovými výsledky Mercedesu Citan

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 41 - Euro NCAP 2013 Mercedes Citan Kombi novy test 05Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 42 - Euro NCAP 2013 Mercedes Citan Kombi novy test 06

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 43 - Euro NCAP 2013 Mercedes Citan Kombi novy test 01Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 44 - Euro NCAP 2013 Mercedes Citan Kombi novy test 02Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 45 - Euro NCAP 2013 Mercedes Citan Kombi novy test 03Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 46 - Euro NCAP 2013 Mercedes Citan Kombi novy test 04

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mercedesu Citan na stránkách Euro NCAP.

Mitsubishi Outlander PHEV

Další zástupce ze Země vycházejícího slunce nepřímo dokazuje, že Euro NCAP občas měří podle dvojího metru. V rámci minulého kola crash testů jsme totiž informovali o ne-testu Peugeotu 2008, který podle komisařů do značné části odpovídal již dříve zkoušenému modelu 208, a proto jeho zapojení nebylo třeba. U hybridního Mitsubishi však bylo shledáno, že je těžším a tak musí na novou várku testů. Tou Outlander PHEV prošel se ctí, a pokud bychom to měli brát jako jakousi pomyslnou odplatu, pak Japonci porazili Francouze na hlavu.

S výjimkou ochrany chodců je Mitsubishi lepší ve všech kategoriích, přičemž za bezpečnost dospělých mu patří 88 %. Zjištěno přitom bylo hlavně ohrožení pravého lýtka řidiče. Za dětské pasažéry si SUV odnáší 84 procent, automobilka ovšem musela přislíbit vylepšení uživatelského manuálu v oblasti vhodnosti autosedaček a jejich alokování. Zmiňovaná kategorie ochrany chodců (64 %) pak pro změnu poukazuje na nebezpečnost hrany kapoty a boků předního skla, zatímco u berliček je již vše v pořádku. Proto 81 procent.

Tabulka s klíčovými výsledky Mitsubishi Outlander PHEV

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 47 - Euro NCAP 2013 Mitsubishi Outlander PHEV 06Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 48 - Euro NCAP 2013 Mitsubishi Outlander PHEV 07

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 49 - Euro NCAP 2013 Mitsubishi Outlander PHEV 01Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 50 - Euro NCAP 2013 Mitsubishi Outlander PHEV 02Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 51 - Euro NCAP 2013 Mitsubishi Outlander PHEV 03Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 52 - Euro NCAP 2013 Mitsubishi Outlander PHEV 04Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 53 - Euro NCAP 2013 Mitsubishi Outlander PHEV 05

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mitsubishi Outlander PHEV na stránkách Euro NCAP.

Nissan Note

Při pohledu na novou generaci Nissanu Note asi nikoho nenapadne, že by vůz mohl představovat značné nebezpečí pro chodce, zvláště, když v oblasti nárazníku vůz získal maximum bodů. Lem čelní kapoty spolu s některými jejími částmi však podle testerů představuje pravý opak, stejně jako okraje čelního okna. Kvůli tomu Note získal jen 58 %, tedy jedno z těch nižších hodnocení. Jak jsme ale říkali, zrovna tato kategorie vaše bezpečí ve voze nezvýší.

Je přitom zřejmé, že se tento výsledek společně se 70 procenty za asistenční programy podílel na onom marketingově nelichotivém ohodnocení. V případě ochrany dospělých a dětských pasažérů si totiž Nissan připisuje slušných 86 a 82 procent. Tedy hodnocení, kterým v jednom či druhém případě poráží některé ostatní účastníky testu. Ale holt celkově to na těch pět hvězd nestačilo.

Tabulka s klíčovými výsledky Nissanu Note

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 54 - Euro NCAP 2013 Nissan Note 05Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 55 - Euro NCAP 2013 Nissan Note 06

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 56 - Euro NCAP 2013 Nissan Note 01Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 57 - Euro NCAP 2013 Nissan Note 02Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 58 - Euro NCAP 2013 Nissan Note 03Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 59 - Euro NCAP 2013 Nissan Note 04

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Nissanu Note na stránkách Euro NCAP.

Peugeot 308

Ohodnocení francouzského hatchbacku naopak překvapivé vůbec není. Peugeot 308 si vede dobře hlavně v ochraně dospělých pasažérů, za které získal 92 procent. Menší výtky totiž směřovaly jen k oblasti hrudníku a spodní části nohou. Daleko větší kritiku ale vůz schytal za ochranu dětí, neboť při čelním nárazu jsou u tříletých ratolestí sedících po směru jízdy v ohrožení krční partie. Výsledných 79 procent je tak nižším hodnocením než třeba u předchozího Nissanu.

Za ochranu chodců pak Peugeot obdržel 64 procent, přičemž nebezpečnými byly shledány boční kraje čelního okna i jeho spodní část. V případě pomůcek je ale již vše v pořádku, nechybí stabilizace, připomínače nezapnutých pásů vpředu i vzadu a samozřejmě i omezovač rychlosti, který byl u testovaného vozu ve standardní výbavě. A to znamená 81 procent.

Tabulka s klíčovými výsledky Peugeotu 308

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 60 - Euro NCAP 2013 Peugeot 308 05Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 61 - Euro NCAP 2013 Peugeot 308 06

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 62 - Euro NCAP 2013 Peugeot 308 01Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 63 - Euro NCAP 2013 Peugeot 308 02Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 64 - Euro NCAP 2013 Peugeot 308 03Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 65 - Euro NCAP 2013 Peugeot 308 04

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Peugeotu 308 na stránkách Euro NCAP.

Volkswagen T5

Závěr dnešního vyčerpávajícího kola testů Euro NCAP patří Volkswagenu T5. Ten však stejně jako třícípá hvězda příliš nezazářil, a to především v kategorii chodců, což se ostatně od takového typu karoserie dá očekávat. Vzpřímená přední část představuje podle testerů pro nohy a pánev takové nebezpečí, že byla v těchto oblastech hodnocena nulou. Daných 32 procent si tak T5 připisuje za ochranu hlavy pěších.

Uvnitř je již mnohem bezpečněji, přičemž hrozbu po nárazu pro dospělé nepředstavuje ani tak struktura vozu, jako spíše tvrdé plasty. Díky tomu byla tato kategorie hodnocena 79 procenty. Dalších 74 % přidává k celkovému výsledku ochrana dětí, kde kritiku schytal hlavně zmatený systém informující o deaktivovaném čelním airbagu. Kromě toho pak chybí i systém upozorňující na nezapnuté pásy všech dalších pasažérů kromě řidiče, za což přichází v oblasti bezpečnostních systémů 57 procent. A tím dnes končíme.

Tabulka s klíčovými výsledky Volkswagenu T5

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 66 - Euro NCAP 2013 Volkswagen T5 05Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 67 - Euro NCAP 2013 Volkswagen T5 06

Záběry s následky jednotlivých testů

Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 68 - Euro NCAP 2013 Volkswagen T5 01Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 69 - Euro NCAP 2013 Volkswagen T5 02Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 70 - Euro NCAP 2013 Volkswagen T5 03Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných - 71 - Euro NCAP 2013 Volkswagen T5 04

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Volkswagenu T5 na stránkách Euro NCAP.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.