Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: BMW i3, Ford EcoSport, Mazda 3 2014, Peugeot 308 a dalších 7 statečných
27.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) NCAP si nově podal rovnou 11 aut, včetně repete Citan. Ten si polepšil hlavně v kategorii nálepek.
Přehled kapitol
Mazda 3
Po krátké návštěvě Itálie se můžeme přesunout zpět do Japonska, přičemž ani v případě Mazdy 3 nebudeme opouštět prvenství v aktuálně zveřejněných výsledcích. Rodinný hatchback si je připisuje za ochranu dětí, ve které získal 86 procent. Prakticky tak není co kritizovat, což platí také v kategorii dospělých. Během testu se v lehčím ohrožení ocitla lýtka a hrudník řidiče, o nic závažného se však nejednalo. Získaných 93 procent je tak plně oprávněných.
V případě ochrany chodců ovšem můžeme znovu roztočit kolovrátek nebezpečného lemu čelní kapoty, ke kterému se přidávají spodní části čelního okna. Díky tomu si Mazda 3 připisuje jen 65 procent. Kategorie elektronických berliček hodnocená 81 procenty ale již byla opětovně bez výhrad, neboť vůz má ve standardu jak stabilizační systém, tak i nastavitelný omezovač rychlosti nebo nezapnuté bezpečnostní pásy.
Tabulka s klíčovými výsledky Mazdy 3
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mazdy 3 na stránkách Euro NCAP.
Mercedes-Benz Citan (opakovaný test)
Německý Renault Kangoo se prvnímu testování podrobil již letos v dubnu, kdy si odnesl výraznou kritiku. Mercedes-Benz tehdy přislíbil, že vozu dodá boční airbagy, instaluje úchyty na dětské sedačky, nezapomene na připomínání bezpečnostních pásů a systém informující o rychlosti. Všechny tyto prvky nyní na palubě najdeme, díky čemuž se dá očekávat mnohem lepší ohodnocení. I když jak jsme naznačili již v úvodu, až tak slavné to opět nebylo. Výrazněji si totiž vůz pomohl hlavně v ochraně dětských pasažérů, za které získal 81 %, a v kategorii berliček, za něž vozu náleží 70 procent.
Komisaři v obou oblastech konstatovali zlepšení, horší to ovšem nadále bylo v kategorii dospělých. Figurína totiž po čelním nárazu vykazovala vyšší ohrožení hrudníku a pravého lýtka řidiče. Mimo to by při zpětném nárazu těla do sedadla hrozila újma krku a při bočním nárazu se pak mezi dveřmi a B-sloupkem objevila skulina. Sice menší než minule, ale přesto výsledných 79 % asi nikoho nepřekvapí. Stejně jako nebezpečnost lemu čelní kapoty a spodní části předního okna, která ochranu chodců srazila na 56 procent.
Tabulka s klíčovými výsledky Mercedesu Citan
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mercedesu Citan na stránkách Euro NCAP.
Mitsubishi Outlander PHEV
Další zástupce ze Země vycházejícího slunce nepřímo dokazuje, že Euro NCAP občas měří podle dvojího metru. V rámci minulého kola crash testů jsme totiž informovali o ne-testu Peugeotu 2008, který podle komisařů do značné části odpovídal již dříve zkoušenému modelu 208, a proto jeho zapojení nebylo třeba. U hybridního Mitsubishi však bylo shledáno, že je těžším a tak musí na novou várku testů. Tou Outlander PHEV prošel se ctí, a pokud bychom to měli brát jako jakousi pomyslnou odplatu, pak Japonci porazili Francouze na hlavu.
S výjimkou ochrany chodců je Mitsubishi lepší ve všech kategoriích, přičemž za bezpečnost dospělých mu patří 88 %. Zjištěno přitom bylo hlavně ohrožení pravého lýtka řidiče. Za dětské pasažéry si SUV odnáší 84 procent, automobilka ovšem musela přislíbit vylepšení uživatelského manuálu v oblasti vhodnosti autosedaček a jejich alokování. Zmiňovaná kategorie ochrany chodců (64 %) pak pro změnu poukazuje na nebezpečnost hrany kapoty a boků předního skla, zatímco u berliček je již vše v pořádku. Proto 81 procent.
Tabulka s klíčovými výsledky Mitsubishi Outlander PHEV
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mitsubishi Outlander PHEV na stránkách Euro NCAP.
Nissan Note
Při pohledu na novou generaci Nissanu Note asi nikoho nenapadne, že by vůz mohl představovat značné nebezpečí pro chodce, zvláště, když v oblasti nárazníku vůz získal maximum bodů. Lem čelní kapoty spolu s některými jejími částmi však podle testerů představuje pravý opak, stejně jako okraje čelního okna. Kvůli tomu Note získal jen 58 %, tedy jedno z těch nižších hodnocení. Jak jsme ale říkali, zrovna tato kategorie vaše bezpečí ve voze nezvýší.
Je přitom zřejmé, že se tento výsledek společně se 70 procenty za asistenční programy podílel na onom marketingově nelichotivém ohodnocení. V případě ochrany dospělých a dětských pasažérů si totiž Nissan připisuje slušných 86 a 82 procent. Tedy hodnocení, kterým v jednom či druhém případě poráží některé ostatní účastníky testu. Ale holt celkově to na těch pět hvězd nestačilo.
Tabulka s klíčovými výsledky Nissanu Note
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Nissanu Note na stránkách Euro NCAP.
Peugeot 308
Ohodnocení francouzského hatchbacku naopak překvapivé vůbec není. Peugeot 308 si vede dobře hlavně v ochraně dospělých pasažérů, za které získal 92 procent. Menší výtky totiž směřovaly jen k oblasti hrudníku a spodní části nohou. Daleko větší kritiku ale vůz schytal za ochranu dětí, neboť při čelním nárazu jsou u tříletých ratolestí sedících po směru jízdy v ohrožení krční partie. Výsledných 79 procent je tak nižším hodnocením než třeba u předchozího Nissanu.
Za ochranu chodců pak Peugeot obdržel 64 procent, přičemž nebezpečnými byly shledány boční kraje čelního okna i jeho spodní část. V případě pomůcek je ale již vše v pořádku, nechybí stabilizace, připomínače nezapnutých pásů vpředu i vzadu a samozřejmě i omezovač rychlosti, který byl u testovaného vozu ve standardní výbavě. A to znamená 81 procent.
Tabulka s klíčovými výsledky Peugeotu 308
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Peugeotu 308 na stránkách Euro NCAP.
Volkswagen T5
Závěr dnešního vyčerpávajícího kola testů Euro NCAP patří Volkswagenu T5. Ten však stejně jako třícípá hvězda příliš nezazářil, a to především v kategorii chodců, což se ostatně od takového typu karoserie dá očekávat. Vzpřímená přední část představuje podle testerů pro nohy a pánev takové nebezpečí, že byla v těchto oblastech hodnocena nulou. Daných 32 procent si tak T5 připisuje za ochranu hlavy pěších.
Uvnitř je již mnohem bezpečněji, přičemž hrozbu po nárazu pro dospělé nepředstavuje ani tak struktura vozu, jako spíše tvrdé plasty. Díky tomu byla tato kategorie hodnocena 79 procenty. Dalších 74 % přidává k celkovému výsledku ochrana dětí, kde kritiku schytal hlavně zmatený systém informující o deaktivovaném čelním airbagu. Kromě toho pak chybí i systém upozorňující na nezapnuté pásy všech dalších pasažérů kromě řidiče, za což přichází v oblasti bezpečnostních systémů 57 procent. A tím dnes končíme.
Tabulka s klíčovými výsledky Volkswagenu T5
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Volkswagenu T5 na stránkách Euro NCAP.
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 5 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 6 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 8 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 9 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva