Alfa Romeo Giulia 2014: nová Giulia přijde s šestiválci a pohonem zadních kol

Zdroje informující o nové Giulii potvrzují pohon zadních kol, šestiválce, trojité přeplňování i hodně úzké vazby na Maserati.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo Giulia 2014: nová Giulia přijde s šestiválci a pohonem zadních kol

7.8.2012 | Miro Mihálik | 10 příspěvků

Alfa Romeo Giulia 2014: nová Giulia přijde s šestiválci a pohonem zadních kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zdroje informující o nové Giulii potvrzují pohon zadních kol, šestiválce, trojité přeplňování i hodně úzké vazby na Maserati.

V Itálii se poslední dobou množí informace o nové Giulii jako kontroly příjmů tamních řidičů luxusních aut. A protože zdroje uvnitř Alfy Romeo už leccos naznačily, mohli bychom z jejich sdělení zkusit vytvořit alespoň přibližný profil budoucího sedanu.

Nizozemské stránky Autoedizione s odvoláním se na zjištění italského deníku La Reppublica tvrdí, že Alfa Romeo Giulia definitivně dostane podle verze pohon zadních nebo všech kol. Italští novináři na toto téma mluvili lidmi, kteří se přímo podílejí na projektu vývoje vozu a dozvěděli, že nedávné spekulace o pohonu předních kol co by základním uspořádání byly mylné.

Nový sedan by měl být společně s již dlouho odkládaným kupé 4C a ve spolupráci s Mazdou připravovaným roadsterem Duetto hlavním předvojem útoku na severoamerický trh, na kterém si Alfa Romeo už několikrát pořádně vylámala zuby. Podle Autoedizione by měla výroba Giulie dokonce probíhat ve Spojených státech.

Přes ne právě příznivou situaci na evropském trhu s velkými sedany sužovaném přehnaně přísnými limity CO2 a v Itálii rovněž daní z výkonu se Alfa přesto pokusí zabojovat také na starém kontinentu. Cílem Giulie bude znepříjemnit existenci německé trojce luxusních značek, které si jako jedny z mála automobilek asi neztěžují, a hlavním argumentem Italů má být právě návrat ke klasické koncepci.

Alfa má být ale rehabilitována i jako samotná značka. Vedení koncernu si uvědomuje, že milánská automobilka potřebuje být něčím víc než jen Fiatem se sportovnější karoserií a právě proto má být rozvinuta úzká spolupráce mezi Alfou Romeo a Maserati. Což ostatně v rozhovoru pro britský Car Magazine potvrdil také nejvyšší šéf Sergio Marchionne. Právě na základech Giulie by mohla vzniknout menší limuzína s trojzubcem, kterou jsme podle patentových práv italské prestižní značky pracovně nazvali Levante.

Základní pohonnou jednotkou Giulie se stane čtrnáctistovka MultiAir s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, nad ní pak bude přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru. Na špičku se pak postaví zcela nový vidlicový šestiválec 3,2 nebo 3,6 litru. Dojde také na dieselovou V6 nabízenou s dvojitým a trojitým přeplňováním a podle deníku La Reppublica se objeví také hybridní varianta, možná dokonce ve spojení se špičkovou Alfou Giulia GTA.

Ta by se neměla objevit dříve než v roce 2015 a vzájemným sdílením konstrukčních celků se elektromotor s akumulátory má objevit rovněž v malém Maserati.


Alfa Romeo Giulia 2014: nová Giulia přijde s šestiválci a pohonem zadních kol - 1 - Alfa Romeo Giulia 2014 a Duetto 01Alfa Romeo Giulia 2014: nová Giulia přijde s šestiválci a pohonem zadních kol - 2 - Alfa Romeo Giulia 2014 a Duetto 02
Nová Giulia má být podle Fiatu milníkem, vrátí se ke klasické koncepci a pokusí se prorazit v USA

Foto: Car Magazine přes Bblog Automobile, Zdroj: Auto Edizione

Miro Mihálik

Diskuze 10 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.