Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech

(+ videa) Alpina se pochlubila novými fotografiemi modelu B3 GT3, kterého vznikne jen 99 kusů. Podívejte se, jak akceleruje na 300 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech

21.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Alpina se pochlubila novými fotografiemi modelu B3 GT3, kterého vznikne jen 99 kusů. Podívejte se, jak akceleruje na 300 km/h.

Nová M3 F80 s přeplňovaným šestiválcem na sebe ještě nechá chvíli čekat. BMW má pro svou klientelu prozatím v nabídce atmosférickou M3 V8, ale dostat se k mnichovské trojce s turbomotorem, obdobnými výkony a posvěcením přímo od BMW není těžké ani dnes. Jako obvykle za to může Alpina se statutem samostatného výrobce, která s Mnichovem na vývoji a výrobě svých aut úzce spolupracuje.

Platí přitom nepsané pravidlo, že výkony Alpiny budou o něco nižší než paralelní model M a přenášené na silnici klasickou automatickou převodovkou. Týká se to také na sklonku loňského roku představeného modelu B3 GT3, ve skutečnosti je ale stroj z Buchloe asi poněkud rychlejší, než ten, který nesmí pokořit.

Naznačuje to nové video od kolegů z německého magazínu Sport Auto, kteří protáhli B3 GT3 patrně někde po dálnici a ukázali nám přitom, jak Alpina dokáže akcelerovat z nuly na maximum - zde tachometrických 309 km/h, podle výrobce jde o rovných 300 km/h.

„Top speed” pochopitelně není vše, jenže B3 GT3 nezaostává za M3 V8, ani pokud jde o zrychlení na stovku. Originální trojka od M GmbH s manuálem se na 100 km/h dostane za 4,8 sekundy a ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní to zvládne za 4,6 s. A trojka od Alpiny s automatem Switch-Tronic ZF BVA6? Při té samé disciplíně je o další desetinu vteřiny rychlejší.

Alpina vyrobí pouze 99 těchto aut a levně je rozhodně neprodá. Za každý vůz si účtuje téměř 90 tisíc euro a to je o přibližně půl milionu korun více, než potřebujete na sériovou M3. Pravdou ale je, že lidé pracující pod vedením majitele Andreasa Bovesiepena namontují do vozu kromě třílitru o výkonu 408 koní a 540 Nm také ručně vyráběný interiér, titanový výfuk od Akrapoviče, brzdový systém osazený šesti a čtyřpístkovými třmeny a návdavkem použijí stavitelné tlumiče KW, samosvorný diferenciál Drexler nebo kované devatenáctky.

Skutečná M3 F80 to samozřejmě není, jak se ale bude chovat, to Alpina B3 GT3 asi hodně naznačuje.


Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 1 - ALPINA B3 GT3 02Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 2 - ALPINA B3 GT3 03Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 3 - ALPINA B3 GT3 01Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 4 - ALPINA B3 GT3 04Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 5 - ALPINA B3 GT3 05Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 6 - ALPINA B3 GT3 06Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 7 - ALPINA B3 GT3 08Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 8 - ALPINA B3 GT3 09Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 9 - ALPINA B3 GT3 10Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 10 - ALPINA B3 GT3 11Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 11 - ALPINA B3 GT3 12Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 12 - ALPINA B3 GT3 13Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 13 - ALPINA B3 GT3 14Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 14 - ALPINA B3 GT3 15Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 15 - ALPINA B3 GT3 16Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 16 - ALPINA B3 GT3 17Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 17 - ALPINA B3 GT3 18Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech - 18 - ALPINA B3 GT3 19
Alpina si své mistrovské dílo postavené na základech trojky cení o půl milionu více než BMW svou M3

Zdroj: Sport Auto Blog Automobile

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.