Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vyvinuli řešení, které dokáže nahradit mechanika aut od Škod po Ferrari
3.8.2020 | Petr Prokopec
Moderní auta jsou velmi složitá a z pozice mechanika není jednoduché se zorientovat v tom, co jim zrovna schází. Paradoxně ze stejného důvodu ale může přinejmenším diagnostika potíží řešitelná i pro amatéra, stačí ta správná „krabička” a software.
Moderní automobily stále více připomínají počítače na kolech, což přináší nové možnosti, ale také nové nároky na mechaniky a servisní střediska. Zatímco dříve v podstatě stačilo dát vůz na zvedák a během pár minut byla většina problémů objevena, dnes může i na slovo vzatý specialista kolem daného auta obcházet hodiny a závadu neobjeví. Za mnohými lapsy totiž stojí třeba přerušený kontakt či nefunkční senzor, který na první pohled vypadá úplně stejně jako ten, který bezvadně funguje. Bez specifického diagnostického přístroje tak rozklíčování problému prakticky není možné.
Vyřešena je tím ovšem pouze část celkového problému. Respektive celý, pokud jde o autorizované servisy, jenž mají k dispozici diagnostiku zaměřenou na jedinou značku. Nicméně poté jsou tu firmy, které se věnují produktům prakticky jakéhokoliv výrobce. Jejich majitelé sice nemusí dodržovat jistou firemní kulturu, a tak pěchovat nemalé peníze do vzhledu showroomu, jejíž podobu daná automobilka odsouhlasí, ovšem na druhou stranu si díky tomu nevystačí s jediným diagnostickým přístrojem.
I takovým servisům - ale klidně i komukoli ze zákazníků - nyní vychází vstříc americká společnost ThinkCar, který představila novou diagnostiku ThinkDiag. A jak už asi tušíte, spolu s ní přichází řešení výše nastíněného problému. Přístroj totiž dokáže přečíst software hned 115 různých značek, což znamená, že daný podnik nemusí mít vyhrazenou alespoň jednu skříň pouze pro diagnostiky. Místo toho se celý přístroj vejde do kapsy, které byl ostatně uzpůsoben i jeho oválný tvar.
Co dokáže ThinkDiag zkontrolovat? Prakticky vše od problematického ABS přes špatnou odezvu plynového pedálu až třeba po regeneraci filtru DPF či sladění zavěšení na obou stranách vozu, mnohé podobné přístroje nemají tak široký záběr. Zároveň skrze něj lze zresetovat jakékoliv chybné kódy, které na vás po připojení vyskočí. Tedy samozřejmě až po jejich opravě, jinak se vám ostatně palubní deska po opětovném pokusu o nastartování znovu rozsvítí jako vánoční stromeček.
Servisní technici dále mohou za pomoci příslušných mobilních aplikací provést také různé testy a simulace, kupříkladu zkontrolovat funkčnost dveří, oken či stěračů. Firma ThinkCar přitom myslela na vše, její technologie je tedy uzpůsobena jak operačnímu systému Android, tak iOS Applu. Se zakoupením přístroje za 119,95 USD (cca 2 700 Kč) pak máte potřebný software v ceně, ovšem jen na jeden rok.
Právě v tomto bodu se dostáváme od dobrých zpráv k těm horším, i když vyloženě ne špatným. Zatímco za přístroj platíte jednorázově, softwarová licence má pouze roční platnost. Musí být tedy pravidelně obnovována, a to za poplatek 39,95 USD (900 Kč). Navíc tak musíte učinit u každé značky, o jakou máte zájem. Pokud se tedy budete specializovat na VW Group, budete platit za diagnostiku Audi, Seatu, Škody i VW.
Dá se samozřejmě předpokládat, že servisu se taková platba vyplatí a majitel konkrétního vozu si vystačí s jednou licencí pro své auto. Je ale současně třeba dodat, že byť výrobce hlásá, že jde o elektronickou náhradu mechanika, což bude v mnoha případech pravda minimálně v případě diagnostiky závady, oprava už může vyžadovat zkušeného technika, tedy pokud za takového neoznačujete sami sebe.






Unikátní diagnostika ThinkDiag se dokáže podívat na zoubek vozům hned 115 značek způsobem, který jiné podobné přístroje nenabízí. K dispozici je servisům i jednotlivcům. Foto: ThinkCar
Zdroj: ThinkCar
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před hodinouVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 3 hodinamiSsangYongu v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 4 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 6 hodinamiLand Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring