Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani facelift Mitsubishi ASX nevyřešil největší designový přehmat, jaký jsme v posledních letech viděli na nových autech
30.4.2024 | Petr Prokopec
Současné ASX už vlastně ani není Mitsubishi, je to jen nepatrně upravený Renault Captur. Jak moc nepatrně? Tak, že se ani s faceliftem nedočkal specifického výlisku pátých dveří, ze kterých dál trčí nepatřičný plastový prvek.
V roce 2016 se provalilo, že Mitsubishi je v případě měření spotřeby svých aut upřímné asi tak jako kdysi Volkswagen v případě udávaných emisí motorů TDI. Automobilka při získávání dat pro svůj domácí trh používala metody, které nebyly v souladu s japonskou legislativou, aby hodnoty spotřeby byly nižší než ve skutečnosti. Vedení nejprve neochotně přiznalo, že se tak dělo od roku 2002, než následně připustilo, že k podvodům docházelo nejméně pětadvacet let. Celý skandál firmu značně oslabil a nakonec vyústil v její převzetí ze strany Nissanu.
Nový majoritní akcionář ovládající 34procentní balík akcií záhy oznámil, že fungování tří diamantů zefektivní jak jinak než sdílením techniky. Něco takového se dalo čekat, ostatně jde o jednu z klíčových cest, jak snížit náklady. V roce 2016 ovšem asi jen málokdo tušil, že během pár let se z Mitsubishi stane kopírka, u které lze změny ve srovnání s výchozími vozy čekat jen v prostoru loga. A někdy ani to ne pořádně.
Přesně to se ale stalo, jak se potvrdilo v předloňském a loňském roce, kdy Japonci přišli se dvěma (ne)novinkami. Tou první bylo SUV ASX, druhou pak hatchback Colt. Na něj si posvítíme v prvé řadě, a to jen v krátkosti. Mitsubishi totiž vzalo Renault Clio páté generace, které v té době mělo po faceliftu, a nalepilo na příď, záď a volant svůj emblém. Tím ale japonská invence skončila.
Prakticky stejně tomu bylo o pár měsíců dříve v případě ASX. Druhá generace tohoto SUV tak již není výkladní skříní japonských technologií, jako tomu bylo u předchůdce, kdy to naopak byli Francouzi, kdo přistoupil k propůjčení techniky a jejímu nabízení pod vlastním logem. Jen se nejednalo o Renault, nýbrž o Peugeot (4008) a Citroën (C4 Aircross).
Místo toho zde máme Captur, v jehož případě se kromě odlišného znaku změnila alespoň grafická podoba čelní masky. Něco takového ale zákazníkům zjevně nestačilo, showroomy tedy nevzali útokem. Platí to koneckonců i o českém trhu, kde si za letošní rok pořídilo ASX pouze 86 lidí. Verze od Renaultu má nicméně za stejnou dobu na kontě 405 zákazníků.
Renault Captur se nedávno dočkal faceliftu, načež bylo otázkou, jak tomu bude u Mitsubishi. To se se modernizovanou podobu vytasilo nyní, přičemž je patrné, že od vedení aliance dostali designéři o trochu více volnosti. Dorazila tedy odlišná maska, stejně jako přední nárazník. Světla jsou nicméně již pro obě verze identická, obejít se přitom musí bez předchozího „cancouru“.
Zatímco vpředu už má každé SUV svou vlastní identitu, vzadu se jede stále stejná písnička. A to až do té míry, že Mitsubishi zůstal na pátých dveřích pod zadním oknem nevzhledný hrbol. Je to snad největší designový přehmat, jaký jsme v posledních letech viděli na nových autech, přesto s ním automobilka ani v rámci brzkého faceliftu nezatočila.
Proč tam vůbec je? Ukazuje, jak maximálně levně musí Mitsubishi své klony připravovat. Captur má v těchto místech parkovací kameru zasazenou do loga francouzské značky, čemuž je celé zadní víko uzpůsobeno a kosočtvercový tvar znaku s dírou uprostřed to snadno umožňuje. Emblém japonské automobilky ovšem tvoří tři diamanty, které ani nezapadnou do vytvořeného prostoru, ani neumožňují zasazení kamery do svého středu. Mitsubishi si vlastní výlisek pátých dveří zjevně nezasloužilo, a tak si muselo poradit s tím, co je - prostor loga zaplácli oním plastovým hrbem a místo loga značky použili nápis Mitsubishi. Umění možného, jistě, ale jinak dost ohavná věc. Tedy alespoň po našem soudu. Podívejte se na to sami na fotkách níže.








Mitsubishi ASX druhé generace prošlo faceliftem, který mu dodal trochu odlišnější tvář, než jakou dostal spřízněný Renault Captur. Vše se ale pořád dělalo co nejlevněji. Nevzhledný plastový „domov” parkovací kamery na zádi udělaný tak, aby překryl místo pro logo Renaultu s dírou uprostřed, vozu zůstal. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Mitsubishi
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 5 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 6 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 6 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB