Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Hussarya: polské Lambo dokončili, předvádí se v Poznani
12.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mnohokrát odepsaný, přepracovaný a přejmenovaný projekt polského supersportu prý zdárně dokončili.
Příběh polské firmy Arrinera se táhne prakticky celou novodobou historií Autoforum.cz, tedy již od roku 2011. Když se objevily první zmínky o polském Lamborghini od Arrinera Automotive, byli jsme k celé věci dosti skeptičtí. Polsko, které za celou historii nedalo světu prakticky žádný významný vůz vlastní konstrukce, logicky není automobilovou velmocí a typickým místem zrodu funkčního supersportu už vůbec. Přesto se stalo, že koncept takového automobilu byl odhalen a vše začalo vypadat slibně.
I záhy šlo pro Poláky vše jako na drátkách. Vůz dostal jméno Venocara, alespoň na papíře se detailně představil celému světu a dorazila také informace o ceně. Auto mělo stát 2,8 milionu Kč, což rozhodně nebylo málo peněz, při pohledu na specifikace to ale nevypadalo na zase tak šílenou sumu. Však by šlo o sporťák pasující do jedné z nejvyšších lig za cenu „obyčejného” Porsche. Naplnění jakéhosi amerického snu v polském podání se zdálo na spadnutí, pak se ale začalo vše měnit v noční můru.
Domácí média začala Arrineru obviňovat z plagiátorství a vystavění fiktivního byznysu pouze kvůli získání peněz od akcionářů na burze. Na tohle ještě firma reagovala redesignem a přejmenováním projektu na Hussarya, přesto se zdálo, že zkazky o účelovosti její existence jsou oprávněné. A nic na tom nezměnila ani podivná videa s pojízdným šasí a Lee Noblem za volantem. Ani loňské odhalení čehosi finálního na věrohodnosti Arrineře nepřidalo - hotové auto mělo přijít na trh v roce 2014, což se nestalo.
Tak trochu jsme nad Poláky změnili hůl, ale oni to zjevně pořád myslí vážně. Nemůžeme si být jisti, jestli vážně myslí sestavení vlastního sporťáku nebo spíše pokračování hrátek s akcionáři, jejich stánek na autosalonu v Poznani ale nasvědčuje spíše tomu prvnímu. Právě z něj pochází přiložené fotky a právě ty mají ukazovat zcela dokončené, hotové auto, které si budete moci koupit. I když si zatím říká „Test Car”.
Změny oproti mnoha předchozím „finálním verzím” jsou zřejmé, aspoň jméno ale zůstalo - Hussarya. Vystavený vůz by měl být dokonce okruhovým provedením (nevíme, zda také se silniční homologací) a disponovat vším tím, co Arrinera dříve slibovala - motorem 6,2 V8 od GM s výkonem 650 koní, hmotností pod 1 300 kg akcelerací na stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku za 8,9 sekundy a maximální rychlostí 340 km/h. K dispozici pak má být ještě výkonnější varianta šponující výkon až na 700 koní, její parametry ale výrobce nezveřejnil. Vývojem Lee Nobla se nicméně chlubí pořád.
Opravdu už si nemůžeme být jisti, co je pravda a co ne, dokud tohle auto neuvidíme v reálném prodeji a na silnici. Pokud bude stát i pod 4 miliony Kč, fungovat a opravdu se bude vyrábět, klobouk před Poláky dolů, však tohle má parametry stejné jako McLaren 650S...










Tohle má být hotová Arrinera Hussarya, jako Lamborghini ani tolik nevypadá...
Zdroj: Auto World
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Francouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
před 2 hodinamiUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 3 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 5 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva