Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB9 2013: facelift přináší 517 koní a konec modelu Virage
19.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Agresivněji stylizované kupé i kabriolet jsou rychlejší z klidu na stovku, v maximálce ovšem zaostávají. K mání jsou navíc už jen s automatem.
Pokud britská automobilka přistoupí k faceliftu (nikoliv představení zcela nové generace) některého svého modelu, můžete již předem počítat s tím, že jej od předchozí verze nepoznáte. Tedy za předpokladu, že si nevezmete jako průvodce šéfa značky Dr. Ulricha Beze, který by ukazovátkem jednotlivé změny vypíchl a vysvětlil. Osvěžené kupé DB9 a kabriolet DB9 Volante však kupodivu nejsou tím případem.
Oproti předchozím verzím se liší možná více, než bychom čekali a vlastně i více, než bychom chtěli. Zmizela totiž nadčasová elegance a uhlazenost a na jejich místo se nastěhovala sportovní agresivita ve stylu nového Astonu Martin Vanquish. Není to ovšem jediná věc, kterou představení novinky vymazalo. Souběžně s uvedením nového DB9 do prodeje v ceníku britské značky končí i model Virage, který byl představen před pouhým rokem a půl.
Jelikož ovšem DB9 zdědilo jeho zásadní designové prvky, mohou kapesníky zůstat v kapse. Místo toho se k aplausu chystají všichni ti, kdo doposud o Astonu Martin přemýšleli, ale stávajících 477 koní nepovažovali za dostatečné stádo. Novinka místo toho nabízí 517 koní, které byly doposud vyhrazeny modelu DBS. Vadit to ovšem nebude, neboť na jeho místo přichází již zmiňovaný Vanquish disponující silou 573 koní.
Britská automobilka přitom ve snaze o ponížení nákladů nakonec rozhodla, že nové DB9 nedostane „karbonovou“ verzi platformy VH, jejíž čtvrtá generace nový Vanquish podepírá. Místo toho bude použito stávající šasi, s nímž Aston Martin spojí nové adaptivní tlumiče nabízející tři režimy nastavení (Normal, Sport a Track), karbon-keramické brzdy od Bremba či modifikovaný výfukový systém.
Vybrat si také budete moci konfiguraci interiéru, k dispozici je totiž uspořádání 2+2 nebo striktně dvousedadlová varianta. Ta navíc může dostat sportovní skořepiny, jež oproti standardu uspoří 17 kg. Díky tomu by nemělo překvapit zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy, tedy o dvě desetinky rychleji než v případě předchůdce. Stejně jako nový Vanquish se ovšem DB9 nerozjede ani na 300 km/h.
Ceny startují v sousedním Německu na 174 994 Eur (v přepočtu 4 375 000 Kč), přičemž první exempláře by k zákazníkům měly dorazit již v říjnu. K dispozici přitom bude pouze šestistupňová automatická převodovka (která dosud u Astonů nefungovala zrovna úchvatně) a volit tak budete moci jen mezi karosářskými verzemi. Nebo doplňkovou výbavou, která si zakládá hlavně na karbonu.

















Nový Aston Martin DB9 je na rozdíl od předchozích faceliftů značky snadno rozpoznatelný. Agresivný sportovní styl ovšem vozu ubral na nadčasové kráse. Stejně tak se o 5 km/h snížila nejvyšší rychlost, zrychlení 0-100 km/h je ovšem o dvě desetinky sekundy rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před hodinouLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva