Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin plně odhalil předprodukční Valkyrii. Nepřipomíná nic, co známe
12.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá spíše jako letadlo a podobně i funguje. Její maximální přítlak vás dostane stejně jako to, na čem všem se šetřily i gramy.
Aston Martin Valkyrie bude jedním z vrcholů automobilového vývoje. Díky návštěvníkům privátní prezentace, která proběhla během květnové Velké ceny Monaka, známe její vzhled, ten však na rozdíl od technických parametrů moc nadšení nevzbuzuje. Je ale potřeba udržet na paměti, že tohle auto inspirované monoposty F1 nikdy nemělo hrát na krásu, jeho vzhled je od začátku do konce podřízen funkci.
Na postupující vývoj ukazují i změny, ke kterým došlo ve srovnání s loňským konceptem. Integrace čelních lamp je asi nejpatrnější a také nejméně povedená. Britové i u nich čerpali inspiraci ze šampionátu Formule 1, světelné elementy potkávacích a dálkových světel jsou uchyceny přímo k anodizovanému hliníkovému rámu. Světlomety samotné jsou o 30 až 40 % lehčí než konvenční kousky a tudíž nejlehčí v historii značky.
Honba za nízkou hmotností ostatně provází každý detail, tedy i logo Astonu Martin. Tradiční provedení bylo totiž příliš „těžké”, samolepka by pak na voze tohoto kalibru působila nepatřičně. Proto byla použita hliníková varianta, která je pouhých 70 mikronů úzká a ke karoserii musela být přichycena chemicky. I použití běžného lepidla by totiž nepatřičně zvedlo hmotnost.
Adrian Newey, hlavní designer tohoto vozu, rovněž pozměnil partie mezi kokpitem a předními blatníky, kde se objevily nové průduchy. Navýšen tak byl přítlak na přední nápravě. Tu zadní má pro změnu na starosti výrazné křídlo a mohutný difuzor neobvyklých tvarů. Mezi tyto aerodynamické prvky se nastěhovaly koncovky výfuku, jiná jsou i kola s karbonovými kryty vylepšujícími obtékání vzduchu.
„Řekl bych, že s designem exteriéru jsme hotovi na zhruba 95 procent,“ popisuje aktuální stav věcí návrhář britské automobilky Miles Nurnberger. A zároveň dodává, že „mnoho z toho, co vidíte, je ve skutečnosti nosná struktura vozu, takže ta byla hotová již v zárodku celého projektu. Zbývající oblasti, které nejsou součástí skeletu, jsou pak jediné, které se mohou změnit.“
Kabina je koncipována tak, aby se v ní usadili dva dospělí. Sedadla pasažérů jsou uchycena přímo k podlaze, patřičná nastavení umožní posuvné jsou pedály. Standardem jsou čtyřbodové pásy, volant je vyjímatelný a hostí prakticky veškeré ovladače i OLED displej.
Mimo to si můžeme povšimnout ještě dvou separátních obrazovek na stranách úzkého kokpitu. Ta jsou určena pro výstup ze dvou kamer usazených v blatnících, jež suplují klasická zpětná zrcátka. Aerodynamice tedy bylo podřízeno vše, díky ní by Valkyrie měla při nejvyšší rychlosti (cca 350 km/h) dosahovat přítlaku až 1 816 kg.
Samotný vůz pak má vážit přibližně 1 030 kilogramů, původně plánovaná podtunová hmotnost tedy dodržena nebyla. Na druhou stranu však Aston Martin dosáhl vyššího než dříve ohlášeného výkonu, neboť 6,5litrový dvanáctiválec bude produkovat zhruba 900 koní. K tomu dostane elektrickou posilu, celkově tak soustava nabídne okolo 1 130 koní.
Vyrobeno bude pouze 150 silničních a 25 závodních verzí, všechny ale již mají svého majitele, a to i přes cenu startující na 2,5 milionech liber (cca Kč). Ještě letos by přitom Aston Martin chtěl vyrobit pojízdný testovací prototyp, k zákazníkům ovšem vozy dorazí až v roce 2019.



























Předprodukční verze Astonu Martin Valkyrie se ukázala naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou 12:05
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
Nejnovější články
Němci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
před hodinouMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před 2 hodinamiŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
před 4 hodinamiMotor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
před 5 hodinamiVolbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva