Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish a Rapide S 2015: Britové dostali osmistupňový automat
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová převodovka ZF vylepšila akceleraci o půl sekundy. Kromě toho navýšila nejvyšší rychlost a zredukovala spotřebu a emise CO2.
Vlajkové lodi britské automobilky Aston Martin měly doposud jednu zásadní slabinu, a sice převodovku. Šestistupňový automat Touchtronic 2 bychom totiž sotva mohli nazvat moderním či bryskně řadícím. Asi proto nebude překvapením, když se modernizace modelů Vanquish a Rapide S soustředila právě na tento komponent. Do nového modelového roku tedy oba Britové vstupují s novým automatem Touchtronic III, ten však s předchozí převodovkou nemá kromě názvu pranic společného. Místo toho jde o známou osmistupňovou skříň, kterou vyvinula firma ZF a kterou technici Astonu Martin upravili dle svých potřeb.
Vyjma toho se drobným úpravám podrobil také šestilitrový dvanáctiválec, který kromě jiného nově profituje z řídicí jednotky firmy Bosch. Pochlubit se tedy může výkonem 576 koní u modelu Vanquish, zatímco pod kapotou sedanu Rapide S produkuje koní 560. To v kombinaci s moderním automatem výrazně ovlivnilo čas potřebný k akceleraci na stovku. V obou případech totiž máme co do činění s půlsekundovou úsporou, díky čemuž čtyřdveřový vůz zvládá danou disciplínu za 4,4 sekundy, ten dvoudveřový pak za 3,8 s. Díky tomu je nejlépe sprintujícím sériovým Astonem Martin všech dob.
Jen u lepší akcelerace ovšem nezůstaneme, upravený finální převod totiž rovněž zvedl maximální tempo u obou vozů na více než 322 km/h. Spotřeba a emise CO2 ovšem letěly dolů, přičemž u dvoudveřového kupé se dočkáme 298 gramů na kilometr a u čtyřdveřového sedanu 300 g/km. Žíznivost pak u Astonu Martin Vanquish činí 19,3 l/100 km ve městě, 9,1 l/100 km mimo město a 12,8 l/100 km v průměru. Otevřená verze Volante přitom disponuje stejnými hodnotami, zatímco u Rapide S se dočkáme lehkého navýšení na 19,5/9,1/12,9 litru na sto kilometrů.
Tím ovšem modernizace nekončí, za dalšími novinkami ovšem musíme zamířit k podvozku. Vanquish totiž dostal o 15 procent tužší přední a o 35 procent tužší zadní tlumiče. Oba modely pak navíc disponují o 20 procent tužším zapouzdřením zadního zavěšení a poladěnými brzdami, přičemž Rapide S navíc obdržel větší přední kotouče. To je ale v rámci mechaniky skutečně vše, dodat snad již můžeme pouze tolik, že zmiňovaná osmistupňová převodovka dovede řadit za 0,13 sekundy.
Přesunout se tedy můžeme k vizuálním úpravám, kterých již není tolik. Zvenčí jde víceméně jen o nové barvy, z nichž vyzdvihnout můžeme odstín Diavolo Red dříve dostupný pouze u série V12 Zagato. Sáhnout pak můžete ještě po kovaných kolech, které redukují neodpruženou hmotnost o téměř sedm kilogramů, zatímco uvnitř se objevují nové barvy čalounění. Tím ale náš report můžeme uzavřít, přičemž ceny budou známy blíže k podzimnímu zahájení prodeje.
Oficiální fotogalerie Astonu Martin Vanquish 2015





























Oficiální fotogalerie Astonu Martin Vanquish Volante 2015
Oficiální fotogalerie Astonu Martin Rapide S 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 11 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včeraMercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.01. 21:30 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral