Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 2016: facelift přinesl litrový tříválec, S3 má teď 310 koní
6.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace dodala A3 zejména nové čelní partie. Uvnitř je možné počítat s virtuálním kokpitem, zlepšena byla také bezpečnost.
O modernizaci Audi A3 se v náznacích zmiňujeme již několik posledních měsíců. Nyní je facelift oficiálně venku, vzhled hatchbacku z Ingolstadtu ale nejspíše málokoho nepřekvapí. Nové čelní partie totiž do značné míry prozrazoval únik snímků a videa verze RS3 Sedan z interní prezentace. Dle očekávání tu tedy máme především pozměněný tvar světlometů, které nyní již ve standardu počítají s xenony. Za příplatek je ovšem možné sáhnout i po diodách.
Dalšími modifikacemi prošla čelní maska, díky čemuž A3 připomíná větší Audi A4. Zmínit pak můžeme i nový zadní difuzor a lehce pozměněná koncová světla, osvěžení se dočkala také paleta barev. Ta byla rozšířena o pět odstínů, celkově je tak na výběr z 12 základních možností. Tím ale venkovní proměna končí, za dalšími novinkami musíme do interiéru, jemuž vévodí nový tříramenný multifunkční volant.
Zákazníci si mohou dopřát rovněž 12,3palcový virtuální kokpit namísto analogového přístrojového štítu, který doplňuje výsuvný sedmipalcový centrální monitor. Ten je spojen s multimediálním systémem MMI, jenž dostal do vínku zjednodušené menu a vylepšené hlasové ovládání. Navigace pak počítá s mapami Google Earth a Street View, přičemž přenos veškerých informací má na starosti sít LTE.
Přesunout se můžeme k bezpečnostním technologiím, kde tou zásadní novinkou je asistenční služba traffic jam, tedy jistá obdoba autopilota fungujícího v dopravních zácpách při rychlostech do 65 km/h. Tato technologie je dostupná za příplatek, stejně jako paket Emergency Assist zahrnující detekci chodců a autonomní brzdy. Dále je k dispozici vylepšený aktivní monitoring jízdních pruhů.
Pod kapotou bude nově k mání selekce šesti pohonných jednotek, tří benzinových a tří dieselových, kde základ tvoří litrový tříválec TFSI produkující 115 koní. V případě jedna-čtyřky TFSI COD je možné počítat se 150 koňmi, dvoulitrový čtyřválec pak produkuje koní 190. V rámci dieselů je pak možné sáhnout po nové základní jedna-šestce (110 koní) či dvoulitru TDI (150 a 184 koní).
Standardem je ve všech případech pohon předních kol, systém quattro bude možné za příplatek spojit s benzinovým dvoulitrem. Ten je přitom k mání s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nahrazující předchozí šestistupňový automat. Dále pak mohou zákazníci sáhnout po sportovním podvozku snižujícím světlou výšku o 15 mm, respektive o 25 mm u výbavy S line.
Kromě klasických benzinových a dieselových agregátů jsou opět k dispozici varianty A3 Sportback e-tron a A3 Sportback g-tron. V prvním případě jde o plug-in hybrid s celkovým výkonem 204 koní, jehož baterie o kapacitě 8,8 kWh lze přes 380voltovou síť dobít za zhruba dvě hodiny (standardně spíše ke 3 hodinám), ve druhém případě tu pak máme spalování zemního plynu, 110 koní a teoretický dojezd 900 km.
Závěrem můžeme hodit očkem po sportovní verzi S3, která se dočkala vyššího výkonu. Přeplňovaný dvoulitr TFSI tak nyní produkuje 310 koní a 400 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu 2 000 až 5 400 otáček. Jízdní dynamikou či spotřebou se ovšem Audi aktuálně nepochlubilo, což platí také o všech ostatních variantách.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že objednávky je možné prodejcům zasílat již od příštího měsíce, první vozy pak k zákazníkům dorazí v létě. Ceny přitom na německém trhu startují na sumě 23 300 Eur (cca 630 000 Kč), za což dostáváte onen benzinový litrový tříválec.
Audi A3 3D 2016










Audi A3 Sportback 2016
Audi A3 Cabriolet 2016
Audi A3 Sedan 2016
Audi A3 Sportback e-tron 2016
Audi A3 Sportback g-tron 2016
Audi S3 2016
Audi S3 Sportback 2016
Audi S3 Sedan 2016
Audi S3 Cabriolet 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 včera 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP 19.11.2025
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike 19.11.2025
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi 19.11.2025
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 11 hodinami
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 21:17 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
