Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A6 2017: nová generace dostane motor V8 TDI s výkonem přes 400 koní
30.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka počítá i s autonomním řízením či hybridní technikou. K mání bude nejprve jako sedan, kombi a verze Allroad dorazí až v roce 2018.
O nové generaci Audi A6 se doposud příliš nemluvilo, i když její design je pomalu jasný. Nebo alespoň jeho směřování. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž v posledních měsících představila hned několik verzí konceptu Prologue, které můžeme považovat za doslovný překlad tohoto anglického slůvka. Tedy jakožto předehru věcí budoucích. Marc Lichte navíc již několikráte zmínil, že tyto studie navrhl až poté, co již byl hotový sériový design příštích generací modelů A6, A7 a A8. Rozhodně tedy nejde o upoutávku, která by nám ukazovala něco, co následně nedorazí.
Design ale nyní ponechme stranou a pojďme se podívat na techniku, kterou bude příští generace obdařena. Začít můžeme platformou MLB Evo, se kterou je spojen mix hliníku a vysokopevností oceli, což navýší tuhost a zároveň srazí hmotnost. Ta by podle aktuálních informací měla poklesnout o více než 100 kilogramů, pročež se dostáváme poblíž 1,5 tuny. Očekávat tak můžeme i pokles spotřeby, což ještě umocní elektricky řízené kompresory.
Detaily o všech pohonných jednotkách momentálně nejsou k dispozici, jeden podstatný ale stojí za zmínku. Vrcholný osmiválcový turbodiesel (skutečně osmiválcový, tak o něm hovoří zdroj) by totiž měl nabízet více než 400 koní, což asi technikům BMW ani [[0000017278 Mercedesu] nepřinese klidné spaní. Na druhé straně škály bychom pak měli spatřit dvoulitrové čtyřválce, které se budou snažit zejména o co nejnižší žíznivost. V tomto směru pak ještě dále zajdou - i když hlavně laboratorně - plug-in hybridní verze.
Dále nové Audi A6 počítá s přechodem z 12voltové baterie na 48voltový elektrický systém, v rámci podvozku pak bude používat vzduchové měchy. Ty přitom můžete spárovat se systémem Magic Ride, jehož podstatou je kamera skenující povrch vozovky, kterému následně přizpůsobí tuhost tlumičů. Opomenout pak nesmíme ani adaptivní světlomety, jež se dokážou přizpůsobit zvolenému řidičskému režimu i okolní dopravě.
Stejně jako chystané Audi A8 má i menší model dostat do vínku autonomní řízení. V první fázi by přitom systém měl operovat při rychlostech do 60 km/h, ve druhé pak dokáže zastat řidiče až do 120kilometrového tempa. Zatím ovšem není jisté, kdy Audi tento krok učiní. Víme ovšem, že daná technologie se dokáže sama učit na základě dat odesílaných a přijímaných z centrálního serveru.
V rámci interiéru pak asi nepřekvapí zejména důraz kladený na konektivitu a záplavu digitálních displejů, které postupně vytlačují klasické analogové ovládání. Tím ale informační pramen vysychá, dodat již můžeme pouze tolik, že sedan bude odhalen v červenci 2017, zatímco kombi Avant a verze Allroad dorazí o devět měsíců později.


Po stránce designové vzejde nové Audi A6 z konceptu Prologue
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 včera 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP 19.11.2025
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike 19.11.2025
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi 19.11.2025
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
Někdo konečné zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
před 3 hodinami
Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad
před 4 hodinami
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
před 6 hodinami
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
