Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue Avant plně odhaleno, ukazuje nejen novou A6 kombi
25.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kombi Prologue je předzvěstí příští A6 i konkurenta pro Mercedes CLS. Už teď ale víme, že jeho hybridní motor tak úsporný nebude.
Na dveře nám už jistou dobu klepe ženevský autosalon, jehož brány se otevřou za několik málo dnů. Výstaviště Palexpo i tentokrát přivítá několik výrazných novinek, které nám budou dělat na silnicích společnost pro následující roky. Kromě perel, mezi něž si dovlolíme zařadit například Ferrari 488 GTB či Porsche Cayman GT4, se objeví mimo jiné i nové koncepční dílo čtyř kruhů, které už z předchozího avíza známe jako Audi Prologue Avant.
Bylo by snad zbytečné připomínat jeho výchozí vzor v podobě kupátka z Los Angeles, a tak raději zopakujeme, že se dost možná jedná o předobraz nové generace Audi A6 v provedení kombi, stejně tak ale může jít o budoucího soupeře pro Mercedes CLS Shooting Brake, který by zasloužil spíše označení A7 Avant. Podle ingolstadtské automobilky se primárně jedná o prvního nositele budoucího designového jazyka a ten se nakonec objeví na ledasčems. Necháme tedy raději další tipy na čtenáři a přistoupíme ke zveřejněným faktům.
Co se týče vnějšího kabátu, jeho délka dosahuje 5,11 metru, šířka 1,97 metru a na výšku bychom naměřili 1,4 metru, což znamená nárůst o jeden, dva a znovu jeden centimetr ve srovnání s předchozím Coupe, s nímž nový Avant sdílí rozvor (hodnota 2 990 milimetrů je o 116 mm větší než u CLS). Navzdory těmto dimenzím vynikají enormně velká kola, která reprezentují 22palcové ráfky obuté do nízkoprofilových pneumatik, mezi nimiž pracují karbon-keramické brzdy a nad tím vším tkví navíc systém dynamického natáčení všech kol (u těch zadních prý až o pět stupňů) spolu se vzduchovým odpružením.
Rozměrná čelní masku, které dělají společnost úzké laserové světlomety Matrix a LEDky v rozích předního nárazníku, už nikoho nepřekvapí. O to více by mohlo zaujmout bezklikové řešení, které využívá diskrétních senzorů instalovaných v hliníkových rámech oken. Uvnitř ve velmi luxusně vypadající kabině se nabízí příjemné útočiště pro čtveřici pasažérů, přičemž její zajímavostí není ani tak sportovní pojetí, hliník a unikátní kůže, jako spíše koncepce se třemi dotykovými displeji a dvěma dalšími OLED obrazovkami pro zadní místa. Jen dodejme, že každé sedadlo umožňuje samostatné nastavování.
O poznání více ale bude fandy zajímat, že se v útrobách Audi rozhodlo dále experimentovat a koncepčnímu Avantu protentokrát nadělilo další vývojový stupínek hybridní pohonné ústrojí z modelu Q7 e-tron. Upustilo tedy od dvojitě přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce, který disponoval výkonem 605 koní, s pozdějším elektromotorem až 677 koňmi. Namísto osmiválcového benzinu se tedy koukáme na plug-in hybridní soustavu třílitrového vidlicového šestiválce TDI, který s pomocí elektromotoru a jeho li-ion akumulátorům o kapacitě 14,1 kWh dokáže na kola dostat až 455 koní a 750 Nm.
V praxi to podle výrobce znamená nejen schopnost zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost během 5,1 sekundy a elektronický omezovač rychlosti nastavený na 250 km/h, ale také průměrnou spotřebu dosahující naprosto nereálných 1,6 l/100 km. Něco podobného na nás v nedávně době ostatně zkoušelo už Volvo V60 D6 PHEV - a jak to nakonec dopadlo... U Audi bude zřejmě podstatnější, že by mělo ujet čistě na elektrický pohon 54 kilometrů. Nás by však zajímalo, kdy se tyhle technologie ukážou u Audi v sériové výrobě. Pro dnešek se budeme muset tímto prohlášením rozloučit, jistě se k němu vrátíme nejpozději v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Audi Prologue Avant naznačuje, jak by se v budoucnu měly tvářit nové modely automobilky. Dále navíc rozvíjí myšlenku hybridní soustavy s naftovým motorem, kterou jsme viděli v minulosti například u Volva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před hodinou - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 2 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 4 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 5 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva