Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové pojetí chystaného Audi Q6 počítá s palivovými články nebo autonomním řízením, které dostane příští A8. Nechybí ani organické diody.
V poslední době se zdálo, že koncern VW Group poněkud „vrtí psem“ a veškeré své koncepty a studie osazuje jakýmkoliv pohonným ústrojím, jen ne tím, jenž by přitáhlo nechtěnou pozornost ke kauze Dieselgate. Ačkoliv tyto novinky mohou na německou automobilku vrhnout příznivé světlo, jejich budoucnost není pro prodejní stránce až tak příznivá jako u „producentů sazí“. A z toho důvodu jsme se během odhalení nového Audi A4 Allroad mohli vrátit zpět do reality, která je kupodivu i na půdě amerického autosalonu spřažena pouze s jedním benzinovým motorem a jinak samými nafťáky.
Po představení produkčního „terénního“ kombíku se ovšem můžeme vrátit zpět do říše fantazie, a sice s konceptem h-tron quattro. Ten vychází z předzvěsti modelu Q6, tedy z frankfurtské studie e-tron quattro. Nově tu ovšem máme lak Citrine Yellow či jiné nárazníky a design kapoty. Pod povrchem se pak skrývá evoluční provedení modulární platformy MLB Evo, díky níž vůz měří 4,88 metru na délku, 1,93 metru na šířku a 1,54 metru na výšku.
Pohon dostaly na starosti dva elektromotory, z nichž každý pohání jednu nápravu. Ten vpředu přitom disponuje 122 koňmi, ten vzadu pak dokonce 190. Celkově soustava produkuje 200 kW (272 koní) a více než 550 Nm točivého momentu, zrychlení z klidu se tak odehraje za méně než sedm sekund a nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 200 km/h. Vodíkové nádrže pak mají vydržet na 600 km dojezdu, přičemž jejich naplnění zabere zhruba 4 minuty.
Audi dále dodává, že samotné palivové články dokáží motorům dodat maximálně 110 kW (150 koní) výkonu, s tímto potenciálem dokáže h-tron pracovat trvale, proto také ono omezení maximální rychlostí. Zmíněný nejvyšší výkon až 272 koní je tedy dostupný pouze krátkodobě v momentě, kdy motorům pomohou také konvenční baterie dodávající nanejvýš 100 kW (136 koní) výkonu. Jejich přesná kapacita je neznámá, velká ale nebude - jsou součástí podlahy a váží méně než 60 kilo. Individuálních palivových článků je 330 a nádrže s vodíkem jsou vyrobeny z karbonem zesílených plastů, přičemž jednu najdeme uprostřed vozu a dvě na zádi.
Tím nám zmínky o hnacím ústrojí končí, přesunout se tak můžeme k dalším finesám. Kupříkladu k adaptivnímu vzduchovému podvozku, který v závislosti na rychlosti může klesnout až o 30 milimetrů blíže k zemi, aby došlo k vylepšení aerodynamického odporu. Mimo to se koncept h-tron quattro chlubí karbon-keramickými brzdami, které mají vpředu 20palcový rozměr, vzadu pak devatenáctipalcový.
Dále tu máme řízení všech čtyř kol, kdy ta zadní se natáčí v úhlu až 5 stupňů za účelem snadnějšího manévrování ve městech nebo vyšší agility ve větších rychlostech. Zmínit můžeme i autonomní řízení, které bude součástí výbavy nové generace Audi A8 a jenž používá radarů, kamer a senzorů ke zmapování okolí. Systém by měl zvládat všechny situace v dopravních zácpách i parkování, a to při rychlostech do 60 km/h.
Kromě výše zmíněného pak koncept dostal do vínku ještě řadu displejů z organických diod, volant se zploštělou spodní částí nebo nový vzhled sedadel, kdy tradiční zadní lavici nahrazují dvě individuální křesla. Zde sedící cestující pak mají k dispozici rozměrné obrazovky, které taktéž fungují na bázi OLED. Tím nám ale dostupné informace končí.
Vodíkový koncept Audi se ukázal přímo na výstavišti v Detroitu...
...i na sadě oficiálních fotek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz