Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva
14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U čtyř kruhů budou mít letos ještě napilno. Chystá se totiž facelift modelů A6 a A7 či zcela nové Audi Q7 a RS3. Možná dorazí i R8 e-tron a TT RS.
Pokud jste četli pozorně naši dnešní zprávu o vyhlídkách koncernu Volkswagenu Group, pák vám dozajista neunikl odstavec o stovce nových modelů, které se letos a příští rok objeví. Nejde totiž o zrovna zanedbatelný počet a zajímavé je, že takřka pětinu tvoří novinky se čtyřmi kruhy ve znaku. Navíc všech 17 modelů Audi bude představeno letos, díky čemuž v následujících měsících pomalu o ničem jiném ani nebudeme informovat.
Dvě z těchto premiér již máme za sebou, neboť jak nové TT, tak i S1 spadají do daného výčtu. Kromě nich by ovšem měly dorazit ještě faceliftované verze modelů A6 a A7, k nimž se přidá zcela nové Audi Q7 a velmi pravděpodobně také RS3. Kromě toho padla spousta zmínek také o nové generaci R8 a elektrické verzi R8 e-tron, v těchto dvou případech však zatím nebylo nic oficiálně potvrzeno.
Stejně tak není jisté, kdy se objeví - a zda do seznamu 17 novinek spadá - chystané Audi TT RS. Víme ovšem, že skutečně dorazí, přičemž předznamenávat jej měl ženevský koncept TT quattro sport. Na rozdíl od něj však sériová verze nedostane dvoulitrový čtyřválec o výkonu 420 koní, nýbrž 2,5litrový pětiválec, který používalo i vrcholné druhogenerační TT. Jeho síla by ovšem měla narůst na 380 koní.
To samozřejmě není taková porce jako u konceptu, na druhou stranu bychom však Audi za existenci tohoto modelu měli být vděčni. Daný pětiválec totiž značka neposlala do starého železa, nýbrž přepracovala, aby zvládal plnit emisní normy Euro 6. Je tedy zjevné, že ne ve všech divizích koncernu VW Group vládne downsizing.
To pak platí především pro oddělení prodeje, které letos hodlá navýšit počet registrací na všech světových trzích. Patrné to bude zejména v Číně, kde by se mělo prodat více než půl milionu nových vozů - tedy nejvíce v historii. Audi by tak zcela jistě předstihlo konkurenční BMW, což je jeden ze zásadních cílů vedení značky.
Tuto pozici pak Audi hodlá držet zuby nehty, pročež v příštích 5 letech proinvestuje 22 miliard Eur (cca 605 mld. Kč). 70 % z této sumy má jít na vývoj nových modelů, ze zbytku budou zaplaceny třeba nové továrny, z nichž jedna vzniká v Brazílii. V Jižní Americe totiž koncern VW Group tak pevný v kramflecích není.











Popis obrázku
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? 15:04
- Update Noah Dettwiler 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 5 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 7 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 8 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 10 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
