Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva
14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U čtyř kruhů budou mít letos ještě napilno. Chystá se totiž facelift modelů A6 a A7 či zcela nové Audi Q7 a RS3. Možná dorazí i R8 e-tron a TT RS.
Pokud jste četli pozorně naši dnešní zprávu o vyhlídkách koncernu Volkswagenu Group, pák vám dozajista neunikl odstavec o stovce nových modelů, které se letos a příští rok objeví. Nejde totiž o zrovna zanedbatelný počet a zajímavé je, že takřka pětinu tvoří novinky se čtyřmi kruhy ve znaku. Navíc všech 17 modelů Audi bude představeno letos, díky čemuž v následujících měsících pomalu o ničem jiném ani nebudeme informovat.
Dvě z těchto premiér již máme za sebou, neboť jak nové TT, tak i S1 spadají do daného výčtu. Kromě nich by ovšem měly dorazit ještě faceliftované verze modelů A6 a A7, k nimž se přidá zcela nové Audi Q7 a velmi pravděpodobně také RS3. Kromě toho padla spousta zmínek také o nové generaci R8 a elektrické verzi R8 e-tron, v těchto dvou případech však zatím nebylo nic oficiálně potvrzeno.
Stejně tak není jisté, kdy se objeví - a zda do seznamu 17 novinek spadá - chystané Audi TT RS. Víme ovšem, že skutečně dorazí, přičemž předznamenávat jej měl ženevský koncept TT quattro sport. Na rozdíl od něj však sériová verze nedostane dvoulitrový čtyřválec o výkonu 420 koní, nýbrž 2,5litrový pětiválec, který používalo i vrcholné druhogenerační TT. Jeho síla by ovšem měla narůst na 380 koní.
To samozřejmě není taková porce jako u konceptu, na druhou stranu bychom však Audi za existenci tohoto modelu měli být vděčni. Daný pětiválec totiž značka neposlala do starého železa, nýbrž přepracovala, aby zvládal plnit emisní normy Euro 6. Je tedy zjevné, že ne ve všech divizích koncernu VW Group vládne downsizing.
To pak platí především pro oddělení prodeje, které letos hodlá navýšit počet registrací na všech světových trzích. Patrné to bude zejména v Číně, kde by se mělo prodat více než půl milionu nových vozů - tedy nejvíce v historii. Audi by tak zcela jistě předstihlo konkurenční BMW, což je jeden ze zásadních cílů vedení značky.
Tuto pozici pak Audi hodlá držet zuby nehty, pročež v příštích 5 letech proinvestuje 22 miliard Eur (cca 605 mld. Kč). 70 % z této sumy má jít na vývoj nových modelů, ze zbytku budou zaplaceny třeba nové továrny, z nichž jedna vzniká v Brazílii. V Jižní Americe totiž koncern VW Group tak pevný v kramflecích není.











Popis obrázku
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
před 8 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nejčtenější články
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
27.10.2025
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
27.10.2025
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
27.10.2025
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
28.10.2025
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
28.10.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 11.26. 16:45 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.26. 15:32 - jerry
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.26. 15:28 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.26. 15:23 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.26. 15:21 - HondaMan
- BMW Divize 11.26. 13:25 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
