Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin
2.7.2019 | Petr Prokopec
Pokud Audi v poslední době představilo nový sportovní model, dostal dieselový motor. Sportovní verze vlajkové lodi čtyř kruhů je ale výjimkou, nová generace S8 má hybridní benzinový osmiválec.
Audi v posledních měsících překvapilo návratem k dieselovým motorům. Ty se nastěhovaly pod kapotu modelů SQ5, S4, S5, S6, S7 i SQ8, odkud v některých případech dokonce vystrnadily benzinové agregáty. Za tímto krokem stojí hlavně stále přísnější regulace spotřeby resp. emisí CO2 ze strany EU, se kterým si TDI rozumí lépe. Vonnější výpary jsme tak u sportovních derivátů čtyř kruhů příliš nečekali, alespoň tedy ne u takových, jenž nejsou ozdobeny dvojicí písmen RS. Automobilka však s novou variantou S8 dokázala překvapit.
Německá novinka dostala do vínku čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, se kterou dorazil 48voltový mild hybridní systém. Součástí soustavy je i lithium-iontová baterie umožňující rozšířené využití systému start-stop či „plachtění“, dále je možné počítat s deaktivací válců. Tato koncepce by automobilce měla napomoci v snížení spotřeby a tedy i emisí CO2, konkrétní data však zmíněna nebyla. I po stránce dynamické pak momentálně víme pouze tolik, že omezovač přichází ke slovu při tradičních 250 km/h.
O výkonu či točivém momentu se Audi naštěstí rozepsalo, pohonná jednotka tak dává k dobru 570 koní a 800 Nm točivého momentu. To jsou působivější čísla, než s jakými je spárováno třeba Bentley Continental GT V8, které se navíc musí obejít bez hybridizace. Přesto zvládá stovku za rovné 4 sekundy. Novinka čtyř kruhů by tak mohla zamířit ještě o nějakou tu desetinku níže, zvláště když její hmotnost bude přibližně stejná jako v případě britského kupé.
Motorový prostor ale již opusťme a podívejme se, co se skrývá pod ním. S8 totiž disponuje tzv. prediktivním aktivním zavěšením, které adaptivní vzduchový podvozek páruje s elektromechanickými regulátory. V každém rohu tak může dojít k nezávislému zvednutí či poklesnutí zavěšení, čímž jsou zredukovány náklony karoserie. A co více, i přes přitvrzení a snížení podvozku je na tom prý Audi S8 v rámci komfortu stejně jako regulérní limuzína A8.
Automobilka dále přivedla do hry již ve standardní výbavě zadní sportovní diferenciál, natáčení zadní nápravy a vektorování točivého momentu mezi zadními koly. Mimo to mohou zákazníci objednávat za příplatek také karbon-keramické kotouče či až 21palcová litá kola. S těmi přitom dorazila čtveřice koncovek výfuku, které jsou víceméně jediným dalším poznávacím znamením tohoto provedení. Tedy pokud pomineme všudypřítomná loga S8.
Kabina se dočkala vylepšených sedadel limuzíny, jejichž boky lze dofouknout kvůli zlepšení bočního vedení. Pohodlí dále umocňuje aktivní potlačení ruchu z ulice a větrného hluku, za čímž stojí audio systém. Zachovány byly veškeré aktivní řidičské systémy, kromě toho palubní menu profituje z napojení na dopravní systém v mnoha městech, kdy je na displeji zobrazeno odpočítávání semaforu.
Tím dostupné informace končí, o cenách se německá automobilka zatím nezmiňuje. Dá se však předpokládat, že Audi S8 bude mít výstavní premiéru na frankfurtské motor show. Nejpozději na podzim se tak veškerá chybějící data dozvíme, první exempláře by pak k zákazníkům mohly dorazit ještě před Vánoci.
Audi S8 nakonec počítá s čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo v mild hybridní verzi. Pohonná jednotka produkuje 570 koní a měla by zajistit sprint na stovku pod 4 sekundy
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva