Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue Avant odhaleno, kombíky čtyř kruhů budou agresivnější
13.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Nová verze studie Prologue ukazuje praktičtější budoucnost Audi. Pod kapotou ale je 4,0 V8 s 605 koňmi.
Doplněno 22.2.: Audi s menším časovým odstupem uvolnilo také první fotku zádě svého nového konceptu, která je z hlediska jeho poslání vlastně nejdůležitější. Podívejte se na ni, galerie pod článkem byla rozšířena odpovídajícím způsobem.
Ženevský autosalon bude zahájen za necelé tři týdny, pročež bychom se neměli divit stále častějším avízům či kompletním představení novinek, které se na výstavišti Palexpo ukážou. Za všechny můžeme zmínit třeba Ford Focus RS, Ferrari 488 GTB či Porsche Cayman GT4, nově pak byl odhalen koncept Audi Prologue Avant. Ten vychází z kupátka, které debutovalo loni v listopadu v Los Angeles, pohled do budoucnosti nám však umožňuje z trochu více praktické stránky.
Pokud vezmeme v potaz fakt, že loňské kupé je mimo jiné předobrazem chystané nové generace limuzíny Audi A6, pak by stávající provedení mohlo předcházet kombíku z téhož rodu. Výrazně se svažující záď a nízká střešní linie ovšem také mohou naznačovat, že automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku kromě klasického praktika chystá také jeho stylovou verzi, která by soupeřila s Mercedesem CLS Shooting Brake.
Oficiální potvrzení takového modelu samozřejmě aktuálně k dispozici není, jisté ovšem je, že mnohé detaily novinky stoprocentně uvidíme také na modelech A7 a A8. Šéfdesignér značky Marc Lichte totiž uvedl, že všechny tři nové generace jsou po stylistické stránce již hotové a samotný koncept vznikl teprve po jejich dokončení. V žádném případě tak nemá být příslibem věcí nereálných, ale naopak těch, jež se skutečně stanou.
Od samotného vzhledu se můžeme přesunout k rozměrům, které počítají s více než pětimetrovou délkou a šířkou 1,95 m. I navzdory těmto dimenzím snadno vynikají enormně veliká kola, která tvoří 22palcové ráfky a nízkoprofilové pneumatiky. Dále tu máme rozměrnou čelní masku, které společnost dělají úzké diodové světlomety. LEDky pak najdeme rovněž v rozích předního nárazníku, kde lemují vzduchové otvory.
Pod kapotou lze v případě výstavního exempláře očekávat čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 605 koní a 750 Nm točivého momentu. Jeho výkon stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy, díky sofistikovanému systému rekuperace brzdné energie však emise CO2 dosahují „jen“ 199 gramů na kilometr. Odvodit pak můžeme i spotřebu, která by v tomto případě měla činit cca 8,6 l benzinu na 100 km.
V rámci interiéru máme prozatím reálný pohled pouze na přístrojový štít, který zjevně představuje virtuální kokpit Audi nové generace. Z oficiálních ilustrací pak můžeme vyčíst další digitální displeje ve středu a před spolujezdcem, což jen naznačuje, jakým směrem se značka v budoucnu vydá. Klasické ovladače bychom přitom již očekávat neměli, a pokud nějaké dorazí, pak jen ve velmi malém počtu.
Více se dozajista dozvíme na ženevském autosalonu, či respektive již noc před jeho zahájením, kdy koncern VW Group představuje novinky všech sdružených značek. Stejně jako v předchozích letech můžete přitom živé fotky očekávat již z této akce.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.

![Audi Prologue Avant odhaleno, kombíky čtyř kruhů budou agresivnější - 2 - [center]Audi Prologue Avant prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)





Koncept Audi Prologue Avant naznačuje, jak budou vypadat budoucí kombíky značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
- Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
Nejčtenější články
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
