Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS3 Sportback odhaluje techniku, výkonem chce deklasovat i A 45 AMG
15.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka čtyř kruhů nabídne minimálně 360 koní, sníží hmotnost a vylepší i její rozložení. Nürburgring tak možná pokoří za méně než 8 minut.
O premiéře nového Audi RS3 Sportback sice můžeme i nadále jen snít, vybraná zahraniční média však dostala příležitost usednout do kokpitu testovacích prototypů vedle továrních jezdců. K dispozici jsou tak nejen první dojmy našich kolegů, ale také zmínky o technice. My se samozřejmě zaměříme právě na tuto část, která má z objektivního pohledu větší výpovědní hodnotu. Zcela stranou pak ponecháme design, který s ohledem na maskovací fólii, jíž jsou všechny prototypy momentálně potažené, zůstává tajemstvím.
Začít můžeme platformou MQB, kterou RS3 sdílí s méně výkonnými sourozenci. Modulární komponenty přitom pomáhají srážet hmotnost o nějakých 50 až 55 kilogramů, přičemž umístění baterie dozadu napomáhá lepšímu balancu. Mimo to Audi překalibrovalo také tlumiče i pružiny a dodalo nové vzpěry a rozpěry. Počítat pak máme i s tím, že podvozek zamířil o 25 milimetrů blíže k zemi než u verze S3.
Zajímavé je, že ve srovnání s předchůdcem bychom se již neměly dočkat takové tuhosti, neboť nové vedení divize Quattro GmbH požadovalo měkčí nastavení. Důvodem je prý hlavně úroveň nastavení šasí Dynamic u Audi RS4, která je prý natolik tuhá, že překonává i závodní vozy. A to samozřejmě pro automobil, který je primárně určen k brázdění veřejných silnic, není zrovna pochvala.
To by ovšem samo o sobě nemělo znamenat, že RS3 nebude patřičně dynamické. O slušné tempo se totiž postará minimálně 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, který stejně jako u předchozího modelu najdeme nad přední nápravou. Jeho výkon sice ještě upřesněn nebyl, očekávat však máme více než 360 koní, aby došlo k pokoření Mercedesu A 45 AMG.
O přenos výkonu na všechna čtyři kola se bude starat sedmistupňová automatická převodovka, jíž má asistovat mezinápravová spojka Haldex páté generace. Bezpečné zastavení pak vůbec poprvé v daném segmentu dostanou na starosti karbon-keramické brzdy. K mání ovšem budou za nemalý příplatek, přičemž vybavena jimi bude pouze přední náprava.
Obdobné favorizování předku pak Němci předvádějí také v rámci pneumatik. Zatímco totiž ve standardu dostanete ve všech rozích 19palcové disky s černými sudy o rozměru 235/35, za příplatek budete moci přední nápravu osadit gumami o 255milimetrovém rozměru. Důvodem je prý nejen lepší přilnavost, ale také lepší zatáčení a ostřejší dynamika.
Důkazem v tomto směru má být čas dosažený na Severní smyčce Nürburgringu, který je o 20 sekund lepší než u předchůdce. Ten přitom necelých jednadvacet kilometrů obkroužil za 8 minut a 20 sekund, což nám naznačuje, že přepisování rekordů se nedočkáme. Jsme přitom zvědavi, zda se Audi vůbec povede překonat mnohem levnější Seat Leon Cupra 280.

















 Nové Audi RS3 Sportback prý obkrouží Severní smyčku o 20 sekund rychleji než předchůdce
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    