Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS6 sedan odhalen společně s faceliftovanou A6
12.8.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Dalším z výrobců, který si do Paříže chystá významné novinky, je Audi. Přesto si s oficiálním představením poněkud pospíšilo a už včera zveřejnilo podrobnosti o svém supersedanu Audi RS6 a faceliftu jeho základního modelu Audi A6.
Audi RS6 sedan
Ještě jsme plni dojmů z testu Audi RS6 Avant a už se na nás hrnou informace o jeho nejbližším příbuzném, sedanu RS6. Technicky jsou oba modely shodné, jediný rozdíl spočívá v karoserii. Přeplňovaný desetiválec o objemu 5 litrů o výkonu 580 koní pod kapotou, upravený šestistupňový Tiptronic a pohon na všechna kola, to vše zůstalo stejné.
Jedinou zásadní změnou je ona již zmíněná karoserie, která přinesla úsporu hmotnosti. Sedan RS6 váží o 200 kg méně než RS6 Avant, tedy zhruba dvě tuny. To vylepšilo poměr výkon/váha na 3,4 kg/HP a tím také dynamické parametry. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4,5 s (-0,1 s oproti RS6 Avant), maximální rychlost zůstala omezena na 250, resp. 280 km/h.
Také vzhled i možnosti výbavy zůstávají u RS6 sedan stejné jako v případě RS6 Avant. Jeho prodej začne krátce po jeho výstavní premiéře na říjnové výstavě v Paříži a cena bude startovat na 105.000 EUR.
Audi A6 facelift
Dalo by se říci, že A6 žádné úpravy nepotřebuje. Stále se dobře prodává a o jeho vzhledu rozhodně nelze prohlásit, že je zastaralý. Přesto mu Audi poněkud přebrousilo hrany a přidalo několik nových zbraní do arzenálu.
Vzhledově se toho moc neudálo, změny se omezily na novou příď s upraveným nárazníkem, mřížkou chladiče a mlhovkami a nové zadní světlomety využívající LED technologii. Zbytek změn měl za cíl úspory paliva a Audi tvrdí, že se mu u A6 podařilo v průměru snížit spotřebu o 15%.
Nabídka motorů zůstává velmi široká. Začíná u 2,0 TFSI a 2,0 TDI, oba o výkonu 170 koní a končí u 4,2 FSI s 350 koňmi. Nové jsou benzínové V6 2,8 FSI o výkonu 190 a 220 koní vybavené novým systémem ovládání ventilů AVS (Audi Valvelift System), o kterém jsme mluvili i v souvislosti s 6. generací Volkswagenu Golf GTI. Ten ovládá časování sacích ventilů tak, aby bylo dosaženo vyššího točivého momentu při nižší spotřebě. Úplnou novinkou je kompresorem přeplňovaný V6 3,0 TFSI o výkonu 290 koní, který sedanu A6 umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s a maximální rychlost 250 km/h.
Na palubě se setkáte s kvalitou u Audi obvyklou, novou grafikou přístrojů a pokud si připlatíte, tak i s novou generací informačního systému MMI. Stejně jako sedan RS6, i omlazená A6 přijde na trh v říjnu za základní cenu 34.200 EUR za A6 2,0 TFSI.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 2 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 4 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 5 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 7 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch