Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi SQ7 potvrzeno, pro rok 2016 s elektricky poháněným kompresorem
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové Audi Q7 se v roce 2016 dočká ostřejší naftové verze vybavené trojicí turbodmychadel. Dvě z nich budou konvenční, to třetí však elektrické.
O nové generaci Audi Q7 jsme se již několik měsíců nezmínili, vynecháme-li informaci, že bude prvním ze sedmi nových SUV na platformě MLB, s nimiž hodlá VW odstartovat svojí mohutnou ofenzivu. Spolu s novým šasí se má dostavit více než třistakilogramová redukce hmotnosti, která vyústí v lepší agilitu i hospodárnost pohonných jednotek. V příštím roce, kdy dojde k jejímu uvedení, budeme samozřejmě moudřejší, ale už nyní to ovšem vypadá, že Audi při premiéře nevystřílí veškeré náboje.
Jako daleko zajímavější záležitost totiž vypadá silnější verze SQ7, která v útrobách neponese jen nějakou dobře známou pohonnou jednotku, nýbrž ústrojí s elektricky ovládaným kompresorem. O něm jsme se už zmínili například v souvislosti s Mercedesem, k řeči už dřívě přišlo i ve spojení s BMW. Ani jeden ani druhý ovšem neoznámili, kdy ho hodlají zavést do sériové výroby, což Audi činí právě nyní. Ulrich Hackenberg z technického vývoje Ingolstadtské automobilky prohlásil, že se tak stane v roce 2016 v souvislosti s SQ7.
Pod kapotou se prý objeví nová generace třílitrového šestiválce TDI s dvojicí sekvenčních turbodmychadel prezentovaná v konceptu RS5 TDI, která váží jen 192 kilogramů. Pokud nás paměť neklame, přesně ta už je v modernizovaném Sportbacku A7, kde ze sebe vypraví až 346 koní. Jenomže SQ7 posune její laťku ještě výše použitím zmíněného třetího kompresoru, jenž bude napájen z kompaktního lithium-iontového akumulátoru.
Ve výsledku by měla disponovat výkonem 385 koní a maximem točivého momentu 750 Nm. Možná si říkáte, že na tak velký a stále dost těžký vůz to nebudou nějak oslnivé parametry, jenomže věřte, že v konceptu RS5 TDI dokázal tenhle motor nejen rozjet vůz na stokilometrovou rychlost za čtyři sekundy, ale také stlačit průměrnou spotřebu k 5,3 litrům (i když jen laboratorně).
Hlavní kouzlo tohoto řešení má být eliminace turbodíry, která sužuje v nízkých otáčkách naprostou většinu podobných motorů. Elektrický kompresor umístěný na obtoku dvojice klasických turbodmychadel se do akce dostane během 0,25 sekundy, jakmile tlak výfukových plynů vystoupá nad určitou hranici, aby převzal veškerou práci na svá bedra do doby, než bude příhodné zase předat práci zpět turbodmychadlům. Podrobnosti budeme ještě spolu s uvedením dále zkoumat, jelikož se uvažuje také o řešení z konceptu A6 TDI, který měl jen jediné klasické turbodmychadlo. Nechme se překvapit, s čím nakonec SQ7 dorazí.



Audi SQ7 bude prvním modelem značky, který dostane elektricky ovládaný kompresor eliminující turbodíru Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
