Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů

Už několikrát pozměněné plány automobilek se dál hroutí jako domečky z karet. Teď už situaci neustál ani model, který Audi může za současného stavu věcí považovat za klíčový.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů

15.2.2021 | Petr Miler

Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů

/

Foto: Audi

Už několikrát pozměněné plány automobilek se dál hroutí jako domečky z karet. Teď už situaci neustál ani model, který Audi může za současného stavu věcí považovat za klíčový.

A vítězem dnešního tahu čipové loterie se stává... továrna Audi v Bruselu. Nechceme situaci zlehčovat, je vážná a její nejen ekonomické důsledky mohou být dalekosáhlé. V tuto chvíli to ale skutečně vypadá, jako by skoro každý den byla z osudí vytahována továrna, která doslova dojede na nedostatek čipů a nezbude ji než zavřít. Minulý týden to byla mimo jiné celá výroba Dacie v Rumunsku, a to na mnoho týdnů, dnes jde o jednu z klíčových fabrik Audi v Bruselu.

Mohlo by se zdát, že jde jen o další podobnou zprávu z mnoha, takhle to ale odbýt nelze. Automobilky o problému už týdny vědí a snažily se i přizpůsobit a najít řešení. Přesto takto naráží na nedostatek komponentů, což svědčí o vážnosti celé situace a její reálné neřešitelnosti. Však nejprve celý koncern VW avizoval omezení výroby, která se ale vůbec neměla dotknout Audi, neboť při dodávkách komponentů logicky dává přednost vysokomaržovým značkám a modelům. O nějakých 14 dnů později přesto Audi omezilo výrobu ve dvou továrnách a nyní, o další tři týdny později vypíná výrobu elektrického SUV e-tronu, pro značku zásadní model sloužící ke snížení flotilových emisí CO2.

Výrobci se tedy snaží škálovat, preferovat, zamezit úplným výpadkům produkce a nebo aspoň zajistit výrobu toho, co potřebují prodávat nejvíce. Přesto se stane, že se jejich snahy takto hroutí, nakonec i mateřský Renault ještě pár dnů před zastavením výroby v Rumunsku tvrdil, že situaci zvládne vyřešit bez podobných drastických opatření.

Problémy tedy zjevně budou skutečně trvat dlouhodobě a dokola se vracet, jak avizoval šéf jednoho z výrobců chybějících komponentů. Nyní došlo na zmíněnou továrnu Audi v Bruselu, která zaměstnává okolo 3 000 lidí. Ti byli poslání domu s tím, že dříve než začátkem příštího týdne se do práce nevrátí. Podle mluvčího Audi má automobilka slíbeno, že chybějící čipy dostane příští týden, s ohledem na výše zmíněné ale tušíme, že pár podobných (a později nesplněných) slibů už letos napříč automobilkami padlo.

Podle výrobce nemá aktuální zádrhel ohrozit celoroční produkci, čemuž máme tendenci věřit, neboť je pro Audi skutečně důležitá a případně ji upřednostní před jinou. Raději si ale počkáme, jestli se lidé vrátí k výrobním linkám už příští týden, většina jiných odstávek za srovnatelné situace trvala či trvá déle.


Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů - 1 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 22Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů - 2 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 23Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů - 3 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 24Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů - 4 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 25Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů - 5 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 26Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů - 6 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 28Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů - 7 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 29Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, všechny zaměstnance poslalo domů - 8 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 30
Výroba Audi e-tron stojí, Němci nemají dostatek čipů ani pro tento pro ně klíčový model. Foto: Audi

Zdroj: HLN

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše