Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auta, kterým nejčastěji odchází těsnění hlavy motoru. Opravy bývají velmi drahé
5.7.2020 | Petr Prokopec
Mechanický problém na motoru je jednou z těch nejdražších poruch, které mohou vaše auto stihnout. A prasklé těsnění může pramenit ve vskutku mimořádně drahé komplikace.
Necelý tisíc korun. Tak málo vám v případě některých aut stačí na koupi nového těsnění pod hlavou válců, servisní úkony spojené s jeho výměnou jsou ale o mnoho dražší. Ještě horší ale je, že jde o jeden z nejdůležitějších komponentů, neboť odděluje chladicí okruh od mazacího. Jakmile selže, začne docházet k průsakům či únikům jedné či obou kapalin a výsledkem může být i zadřený motor, jehož oprava stojí majlant.
Problémem nicméně je, že poškozené, prasklé či špatně instalované těsnění nelze ihned odhalit, byť jednou ze známek může být svítící kontrolka diagnostiky motoru. Proto přichází vhod nová studie amerického magazínu Consumer Reports, která se zaměřila právě na vozy, jimž odchází těsnění nejčastěji. Na první pohled se nejedná o dobrou vizitku pro značku Subaru, která má mezi deseti nejhoršími modely hned čtyři zástupce. Za tím nicméně stojí riziko, jež výrobci začínají podstupovat stále více.
Řeč je o sdílení techniky, která se japonské automobilce v tomto případě až tak nevyplatila. Modely Outback, Forester a Baja pohání prakticky identický plochý čtyřválec. Ač tedy de facto Subaru selhalo pouze jednou, toto selhání nakonec mělo mnohem širší dopad. Přesně v tom tkví zvláště mediální nebezpečí sdílených komponentů. Stačí málo a hned několik modelů dostane černou kaňku. To následně zákazníky vede k závěru, že nekvalitní je samotný výrobce.
Na obranu značky je nicméně třeba dodat, že selhání těsnění nepřichází po pár tisících najetých kilometrech. Místo toho jsou jím vozy Subaru z modelových let 2006 a 2007 postihovány na prahu zhruba 160 tisíc km, což se týká i novější Imprezy z roku 2010. Problémy se nicméně nemusí objevit ani před příchodem cca 250 000 km. To je již nájezd, na jaký nemusí většina prvních majitelů dosáhnout, na problému to ale nic nemění.
Při koupi ojetiny tak může jít o fatální nedostatek, zvláště pokud nedojde včas na jeho odhalení. Cena opravy pak může přesáhnout zbytkovou hodnotu vozu, ostatně mnozí majitelé zmiňovali sumy okolo 100 tisíc korun. Znovu jen připomínáme, že příčinou byl díl, který stojí kolem tisícovky. Problémem však není pouze pro Subaru, ale rovněž pro BMW, a to jak pro řadu 3 (rok 2007), tak hlavně pro novější X5 z roku 2013.
Mnichovské SUV je navíc spjato také s nízkým nájezdem, při koupi ojetiny je proto třeba věnovat motorovému prostoru extra čas. Platí to rovněž o Mini Cooper/Clubman (2008) nebo Chevroletu Cruze (2011). Mimo to se pak do žebříčku deseti nejhorších aut nastěhovali dva japonští zástupci, a sice Infiniti M a Mazda MX-5. Druhá generace kultovního roadsteru tak sice může přinášet nemalé radosti, ale také příliš drahé starosti.
Mezi deset aut, jimž nejčastěji odchází těsnění pod hlavou válců, patří BMW 3 (2007), Subaru Impreza (2010), Subaru Outback (2007), Subaru Forester (2006), Chevrolet Cruze (2011), Subaru Baja (2006), Mini Cooper/Clubman (2008), Mazda MX-5 (2000), BMW X5 (2013) a Infiniti M (2008). Foto: Automobilky/Consumer Reports
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 35 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva