Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bertone Jet 2+2: avizovaným konceptem je kombi Aston Martin
25.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská karosárna již podruhé ve své historii přepracovala standardní Aston na kombík či spíše shooting brake. Tento nabídne čtyři sedadla a 477 koní.
Již za deset dní vypukne ženevský autosalon, avíza všech možných automobilek a tuningových firem tak začnou tento týden nabírat na obrátkách. Přičemž nouze zřejmě nebude ani o kompletní odhalení, s jakými se během minulého týdny blýskly třeba Audi RS Q3 nebo Bentley Flying Spur. Odhalení nového konceptu karosárny Bertone je ovšem spíše upoutávkou, i když první avízo proběhlo éterem již před pár dny. Tehdy ale byly tvary vozu poněkud zastřené, teď už alespoň víme, o co se jedná.
Již ze zmíněného avíza se nám zdálo, že by mohlo jít o Aston Martin a skutečně tomu tak je. Čtyřdveřový model ale nakonec nemá tvary kupé, ale karoserii typu shooting brake blízkou tomu, co označujeme jako kombi. Vůz pak dostal neskromný název Jet 2+2 (tedy, řekněme, tryskáč pro čtyři) a dnes už si jej můžeme prohlédnout v plné kráse. Technické detaily si Bertone nechává zatím pro sebe, základní fakta ale známa jsou.
Začít můžeme v britském Gaydonu, odkud pochází sériový Aston Martin Rapide. Čtyřdveřové kupé následně putovalo do Itálie do karosárny společnosti Bertone, kde se změnila hlavně zadní část. Namísto zkosené zádě se totiž objevuje praktičtější zavazadlový prostor, jehož víko a boky vozu zdobí diodové světlomety podobné těm, jaké nalezneme na limitované sérii Astonu Martin One-77. S ohledem na krátký převis se ale dá očekávat, že objem příliš nenarostl. Na pár loveckých pušek a zásobníků střeliva či golfové bagy to ovšem stačit bude.
Uvnitř pak zůstala zachována základní architektura počítající se čtyřmi sedadly. Bertone ovšem dodal speciální dřevo, hliník a dvoubarevnou kůži, díky čemuž kabina získala individuálnější charakter. Se změnou proporcí přitom Rapide nabízí více místa i pro hlavy zadních pasažérů. Více místa je samozřejmě také pro zavazadla, přičemž karosárna opatřila rubovou stranu zadních sedadel praktickými lištami, po nichž můžete v případě sklopení opěradel lépe posunovat své kufry a tašky, aniž by doznaly úhony ony nebo vůz.
Po stránce motorické pak vše zůstává ve standardu. Tedy tom předfaceliftovém, neboť Bertone Jet 2+2 používá ještě předchozí naladění šestilitrového dvanáctiválce. Počítat tak můžete s výkonem 477 koní, který je kombinován s šestistupňovou převodovkou, pohonem zadních kol a hmotností okolo dvou tun. Nově ohlášená facleiftovaná verze Rapide S disponující silou 558 koní totiž bude svou premiéru slavit rovněž v Ženevě.
Tím známé info o konceptu Jet 2+2, který zřejmě o pár milimetrů překročí standardní rozměry, končí. Více Bertone oznámí až na třiaosmdesátém ženevském autosalonu, kde samotná automobilka Aston Martin bude pokračovat v oslavách svého stého výročí. Důvodů k otevření šampaňského však bude více, neboť britsko-italské partnerství se letos dopracovalo k šesti křížkům.
Za tu dobu vznikla celá řada speciálů, z nichž jmenovat můžeme třeba Jet 2. Tedy koncept z roku 2004, který tak jako aktuální model favorizoval karoserii typu shooting brake. Stvořen přitom byl z modelu Vanquish s posvěcením automobilky pro konkrétního sběratele. Novinka Jet 2+2 by ale třeba mohla být „sériovější”...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




Koncept Bertone Jet 2+2 vychází z Astonu Martin Rapide, zadní části však přidává praktičtější zavazadlový prostor. Pod kapotou pak bují standardních 477 koní předfaceliftového Rapide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
