Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 6 2012: M paket, diesel 640d a xDrive
2.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani šestková řada BMW neunikla množství novinek pro další modelový rok. Přivítat tak můžeme naráz sportovní M paket, naftový motor i pohon všech kol.
Spolu s novinkami pro pětkovou řadu včetně provedení GT vypustilo BMW do světa i kompletní informace o novinkách pro odvozené kupé a kabriolet řady 6. Oba tyto modely jsou na trhu relativně nové, však šestkové Cabrio se představilo loni a premiéra provedení Coupe byla na pořadu teprve letos. Novinkami tedy nejsou změny jako v případě pětky, ale spíše doplnění nabídky o prvky, které si zatím do útrob nové 6er nestačily najít cestu.
Tou nejviditelnější je bezesporu klasický M paket, který vůz bez ohledu na zvolenou motorizaci vizuálně přibližuje (zatím nepředstavenému) modelu M6. Pokud vám v hlavě hlodá červíček, že toto není úplná novinka, máte v sobě velmi dobře informované červy, neboť první fotka empaketové šestky unikla do éteru již v dubnu. Stejný snímek se stal základem prezentace vozu i nyní, o tři měsíce později, a tak tato novinka může působit poněkud zastarale, ale kompletní informace máme skutečně až v tuto chvíli.



BMW 6 Coupe 2012 s M paketem
Nedá se ovšem říci, že by byly jakkoli překvapivé. M paket pro šestku zahrnuje mj. aerodynamický kit s odlišnými předními a zadními nárazníky a specifickými prahy. Zejména přední nárazník dává vozu konečně trochu ostřejší výraz, standardní šestka se nám zdá být na takto orientované kupé až příliš decentní. Dalšími prvky jsou nepřehlédnutelné mlhovky z LED, přitvrzený a snížený podvozek, zvláštní 19" kola a obvyklá řada změn v interiéru: sportovní volant a černě čalouněný strop, obložení prahů s logem divize M a podobně laděný odkládací prostor pro převážně lenošící levou nohu (šestka se nebude s manuální převodovkou prodávat vůbec, nebo jen v USA).
Další novinkou v útrobách současné řady 6 je dieselový motor. Není to poprvé, co se nafťák v šestce objevuje, dostal se již pod kapotu předchozí generace pod označením 635d. Nyní nese tato varianta jméno 640d a pořídit ji bude možné jak s karoserií kupé, tak jako kabriolet, což bude obzvláště pikantní. Oběma provedením bude vlastní posílené provedení dvakrát přeplňovaného naftového třílitru, o kterém jsme se zmínili již v souhrnu novinek pro pětku. Pyšnit se tedy bude výkonem až 235 kW (313 koní) posazeným do 4 400 ot/min, točivý moment nejvýše 630 Nm si našel útočiště v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.
Pokud vás zajímá dynamika, vězte, že akceleraci na 100 km/h zvládne kupé za 5,5 a kabriolet za 5,6 sekundy. O maximální rychlosti nemá smysl hovořit, přiškrcena je na obvyklé metě 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 5,4 až 5,5 litru nafty pro uzavřenou a 5,6 až 5,7 litru pro otevřenou verzi vozu, což odpovídá emisím CO2 okolo 147 g/km.
Je-li pro vás již takto novinek více než dost, je nám líto, ale ještě jich pár musíme přidat. Úplně poprvé v historii totiž bude pro šestkovou řadu k mání také pohon všech kol xDrive, jenž bude možné pořídit pouze k vrcholné verzi 650i s motorem V8 biturbo o výkonu 407 koní. Takto upravená verze zrychlí na stovku za 4,8 sekundy („zadokolka” 4,9) a dosáhne omezené maximální rychlosti až 250 km/h. Spotřeba paliva v tomto případě činí 11,3 litru benzinu na 100 km, což je o tři čtvrtě litru více než u verze s klasickým pohonem zadních kol.
I v tomto případě se stejně jako u pětky stává pro nový modelový rok standarem systém start and stop bez ohledu na verzi a tzv. Driving Experience Control s režimy Comfort, Sport, Sport+ a Eco Pro.
Podrobnější technické parametry jednotlivých verzí 6er 2012 přikládáme, stejně jako u pětkové řady platí informace o ještě letošní dostupnosti všech zmíněných prvků jak v prodeji, tak ve výrobě. Přesné informace v tomto směru ale zatím nemáme.
Kompletní technické parametry BMW 6 Coupe 2012
BMW 650i Coupe (BMW 650i xDrive Coupe)
Motor: zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce
Objem: 4 395 cm3
Nejvyšší výkon: 300 kW/407 koní při 5 500 až 6 400 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 600 Nm při 1 750 až 4 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,9 s (4,8 s)
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 10,5 - 10,6 l (11,3 l)/100 km
Emise CO2: 245 - 246 g/km (262 - 263 g/km)
BMW 640i Coupe
Motor: zážehový řadový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce, variabilní zdvih ventilů Valvetronic
Objem: 2 979 cm3
Nejvyšší výkon: 235 kW/320 koní při 5 800 až 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 450 Nm při 1 300 až 4 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,4 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 7,6 - 7,8 l/100 km
Emise CO2: 177 - 181 g/km
BMW 640d Coupe
Motor: vznětový řadový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, přímý vstřik paliva do válce typu Common Rail
Objem: 2 993 cm3
Nejvyšší výkon: 230 kW/313 koní při 4 400 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 630 Nm při 1 500 až 2 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,5 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba paliva: 5,4 - 5,5 l/100 km
Emise CO2: 143 - 145 g/km
Fotogalerie BMW 6 Coupe 2012 s M paketem
Fotogalerie BMW 6 Coupe 2012 v dalších verzích
Fotografie historických kupé BMW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha