Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 Pick-up: sporťák pro Přemka Podlahu
1.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW oficiálně odhalilo M3 Pickup. Má vše, co český zahrádkář ocení - ložný prostor dodávky, nosnost náklaďáku i tažné zařízení v základu.
Dojet na zahradu je věc jedna. Ale dojet tam rychle a stylově? To je úplně jiný druh přesunu. Právě pro takový připravilo BMW novou variantu legendárního modelu M3. Žádné CSL, žadný Competition paket, pusťte z hlavy i GTS, tohle auto má mnohem blíže k STS (strojní traktorová stanice, pro ty mladší z nás). Jmenuje se M3 Pick-up a jeho hlavní zbraní je korba.
Zepředu vypadá jako obyčejná M3, pohled z boku z boku odhalí, že téhle verzi něco chybí. Od B-sloupků dále nepokračuje elegantní linie střechy, ta tam jsou zadní sedadla i původní zavazadlový prostor. Právě ve prospěch toho posledního ale ubyly dvě prvně jmenované části. M3 Pick-up se pochopitelně vyznačuje masivním ložným prostorem, před kterým i slepici v logu Škody vypadává oko z důlku. BMW říká, že na korbu naskládáte až dvacet golfových bagů a nosnost vozu byla posunuta až na metu 450 kilogramů.



České zákazníky ale jistě zajímají jiné přednosti a snad nebudeme daleko od pravdy když konstatujeme, že tahle korba by pojmula i menší zahradní traktůrek. Kdyby to náhodou nevyšlo, tento vůz je první em-trojkou v historii, která má v základní výbavě „kouli”, rozumějte tažné zařízení. A je třeba říci, že mezi čtveřicí koncovek výfuků jí to nesmírně sluší.
Praktické přednosti vozu jsou jedna věc, ale co onen styl? Ani v tomto směru není M3 Pick-up pozadu, když krom krom obvyklé elegance trojkového kupé přidává i trochu větru do vlasů (v případě části zákazníků ovšem nastřelených). K dispozici je totiž odnímatelný střešní díl, který z vozu v mžiku udělá targu. Střecha navíc váží 20 kilogramů, takže její odejmutí pošle níže k zemi těžiště a sníží i pohotovostní hmotnost vozu. Ta mimochodem činí 1 835 kilogramů, tedy o plných 50 kilo méně než u kabrioletu. Zkrátka samé přednosti a to jsme ještě neřekli vše.
Přesun zahradní techniky s tímto vozem proběhne i náležitě rychle, když pod jeho kapotou najdeme osmiválcový motor o objemu 4,0 litru s výkonem až 420 koní při 8 3000 ot. Výkon je posílán na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Dynamiku Pick-upu BMW nezveřejnilo, u zrychlení na stovku ale lze očekávat čas blízký M3 Cabrio (tedy okolo pěti sekund), vůz navíc nemá omezovač rychlosti a maximum při testech podle automobilky dosáhlo 300 km/h.
Interiér vozu nenabízí vcelku nic mimořádného. Sedadla z omyvatelné kůže usnadní jízdu v holinkách a pevné karbonové obložení palubní desky odolá i občasnému kontaktu s hráběmi nebo motorovou pilou. Pro fajnšmekry nechybí ani označení pořadového čísla vyrobeného vozu, které obklopují rychlé šachovnice. To abyste viděli, že jezdit s takovým autem na zahradu je už opravdu konečná.
BMW prohlašuje, že vůz prošel všemi nezbytnými kroky vedoucími k jeho homologaci pro silniční provoz. Předpokládáme, že ve formě nákladního automobilu.
Ať už nyní kroutíte hlavou nad tím, jak daleko dotáhlo BMW naplnění slova „crossover” (kupé-targa-náklaďák?), nebo si už zavazujete tkaničky před cestou k nejbližšímu dealerovi automobilky, zpomalte a podívejte se na dnešní datum. Většina z vás ale v šoku jistě nebude, o tomto „překvapení” už pár dní víme. Na každý pád vám přejeme hezký Apríl.
John Deere bledne závistí, BMW M3 Pick-up je skutečností. Zase tak vážně to s ním ale automobilka naštěstí nemyslí, zatím.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 6 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 6 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 8 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva