Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW omezí nabídku Mini, přesto chce prodávat 45 modelů
13.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Další Mini dostane menší počet variant, BMW ale zároveň hodlá nabízet až různých 45 modelů. Řada 2 Active Tourer je údajně první z 15 předokolek.
Teprve před několika měsíci zamířila do světa plechových miláčků třetí generace Mini, kterou jsme mohli při exkluzivní příležitosti podrobně prozkoumat. Teď se k tomu v poslední době přidalo ještě ohlášení základních motorizací. Jenomže čas běží dál, vývoj musí pokračovat a britsko-německá automobilka tedy už musí začít plánovat další, v pořadí již čtvrtou generaci novodobého Mini.
Podle posledních zpráv se však s příštím dějstvím (dorazivším ještě do konce této dekády) očekává zúžení nabídky ze šesti až sedmi modelů, na které v následujících letech naroste na čtyři až pět verzí. Menší počet ale bude znamenat také výraznější designovou diferenciaci. Z úst člena představenstva značek Mini a Rolls-Royce Petera Schwarzenbauera taktéž zaznělo, že BMW musí být u příštího Mini opatrné ve smyslu počtu variant i jejich velikosti.
Němci tedy hodlají dělat méně, ale poctivěji, v překladu kvalitnější a zase menší Mini. Další změnou by mohlo být zřízení designového studia v Londýně, neboť aktuální generace byla navrhována v Mnichově. Třeba takový Nissan na podobném kroku jednoznačně vydělal (Qashqai a Juke vznikaly právě v Londýně), v Británii zkrátka designu rozumí a mají pro něj cit.
Nakonec by to rozhodně dávalo smysl, vždyť si vezměme například nový koncept JCW, který má s původním dějstvím Mini skutečně pramálo společného, je spíše parodií než skutečným originálem. Jistotou do budoucna má být třídveřový hatchback, jeho otevřená verze a také skutečné SUV. Podle všeho se tedy v roce 2017 dočkáme mnohem zajímavějšího Countrymanu, neboť se hovoří až o 30centimetrovém nárůstu délky jeho karoserie. Podle těchto tvrzení se dá také usuzovat, že se rozloučíme například s derivátem Pacemanem.
Hlavním cílem údajně bude posunout vozy výše a zároveň také cenově jinam. Nové „hatchabckové“ Mini by mohlo s cenou od 570 tisíc korun konkurovat třeba populárnímu Golfu. Vyšší cena by také odpovídala ekonomickému smýšlení, neboť produkce v Británii znamená poměrně vysoké výrobní náklady. Spolu s tím se bude řada změn odehrávat u mateřského BMW, neboť strategie musí být přeci zcela komplexní.
V Mnichově hodlají u roztočené modrobílé vrtule vyrábět do budoucna 30 vozů se zadním 15 s předním pohonem, přičemž minimálně 5 z nich ponese znak BMW, zbytek se údajně týká Mini. Šéf vývoje Herbert Diess se nechává slyšet, že BMW v budoucnu použije takzvanou twin-architekturu, což bude ekvivalentem modulární platformy, jakou používá třeba Volkswagen. Půjde v podstatě o základ v podobě platformy UKL1 pro přední pohon (z posledního Mini) pro zástavbu flexibilních součástí jak předního, tak i zadního pohonu, Většina budoucích pohonných jednotek dostane objem 0,5 litru na jeden válec.
Z jeho úst také vyšla slova o tom, že nadcházející řada 2 Active Tourer je zatím z chystaných předokolek jediným modelem, který dostal zelenou k masové výrobě. Připomeňme si, že v Ženevě bude k vidění v pětimístné variantě, která se do prodeje dostane v létě, a také nezapomeňme, proč spadá zrovna do řady 2. Do konce letošního roku očekáváme ještě příchod o dvě sedadla bohatší verze.
BMW tvrdí, že tento model navzdory pohonu „méně vhodné“ nápravy byl nadále vyvíjen s důrazem na dynamiku a agilitu. Má být zkrátka pravověrným BMW bez kompromisů. No, tak to jsme tedy zvědaví. Spolu s tříválcovými downsizingovými turbomotory tomu příliš nevěříme, se čtyřválcovým dvoulitrem topverze označené 225i (s výkonem kolem 230 koní a maximálkou 235 km/h) bohužel také ne. Ale neházejme flintu do žita příliš brzy. Podle předběžných odhadů bude mít „polovičaté“ BMW úspěch nejen v Evropě, ale také na asijském a severoamerických trzích.



BMW s předním pohonem, ještě dražší Mini, modulární platforma. No nevíme, zda se mají fandové Mnichova a nového Mini na co těšit
Pětimístný model 2 Active Tourer uvidíme naživo již na březnové Ženevě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 6 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 8 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 9 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 11 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva