Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini One a One D 2014: základní verze s tříválci jsou venku, benzin má 1,2 litru
3.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejslabší benzinový model zvládne zrychlení na stovku těsně pod 10 sekund. U producenta sazí lze pro změnu počítat se spotřebou 3,4 až 3,5 l/100 km.
Debut nového Mini máme již dávno za sebou, až dosud se však paleta motorů soustředila spíše na zákazníky, kteří touží po aktivnější jízdě. Nově ovšem britská značka spadající pod německý koncern BMW dokáže uspokojit i prakticky smýšlející jedince. Do prodeje totiž míří základní modely One, respektive One D, jejichž hlavním posláním je nízká pořizovací cena i odpovídající provozní náklady.
Naše představení můžeme odstartovat benzinovou verzí, která nevznikla pouhým snížením výkonu. Ve srovnání s agregátem, který pohání verzi Cooper, byl totiž zmenšen také objem pohonné jednotky, a to ze 1,5 litru na 1,2 l. Výkon pak činí 102 koní a točivý moment 180 Nm, což je dostatečná síla k tomu, aby Mini zvládlo akceleraci z klidu na stovku za 9,9 sekundy (10,2 sekundy s automatem).
Více než jízdní dynamika se ovšem tato verze soustředí na spotřebu, která má činit 4,6 až 4,7 litru na 100 kilometrů (4,8 - 4,9 l/100 km u automatu). Drobné rozpětí je pak připisováno jiným rozměrům litých kol. Nižší hodnota je přitom spojena se standardními 15palcovými plechovými koly, zatímco ta vyšší již odpovídá použití příplatkových 16 palcových kol (k mání jsou ovšem i osmnáctky).
To samé platí také o dieselovém provedení Mini One D, které již šlo cestou tradičního nižšího výkonu téže pohonné jednotky, jež už známe v potentnějších verzích. Z 1,5litrového objemu tak na přední kola proudí 95 koní a 220 Nm, což stačí na akceleraci z klidu na stovku za 11 sekund a nejvyšší rychlost 190 km/h. Spotřeba pak má činit 3,4 až 3,5 litru na sto kilometrů.
Jak je přitom patrné, automatickou převodovku si můžete dopřát pouze s benzinovým provedením, zatímco diesel je spojen jen s manuálem. Na ceny si ovšem budeme muset ještě chvíli počkat, přičemž hraničním časem by mohla být březnová Ženeva.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Základní benzinové provedení Mini One dostane stejně jako Mini Cooper nové tříválcové turbo. Snížen však byl výkon i objem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před hodinou - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 3 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 4 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 6 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova