Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW se zaleklo kritiky, uniknuvší novinka se vzdala další kontroverzní variace ledvinek
28.4.2020 | Petr Prokopec
Žádná opulentnost, žádné propojení připomínající „tygří čumák“ Kie. Nové BMW iX3 zjevně dostane ledvinky, které nebudou kontroverzní. I proto, že oslovit má hlavně Evropany.
Ledvinky BMW začínají být samostatnou kapitolou, která plní stránky médií stejně dobře jako koronavirus. Je to nadmíru ožehavé téma, neboť jde o jeden z hlavních symbolů mnichovské automobilky. Donedávna byl stylizován s jistou střídmostí doplněnou o nemalou eleganci, nově mnichovští sahají zejména po opulentnosti. Na to sice třeba asijská klientela slyší, ovšem Evropa dává BMW palec dolů. A jakkoliv se značka tvářila, že odpůrců je málo a vlastně nepatří mezi zákazníky, tlaku veřejnosti nejspíše začíná ustupovat.
Důkazem jsou snímky produkčního BMW iX3, které aktuálně unikly na světlo světa skrze sociální sítě. Jde sice o jediné příspěvky na jednom z instagramových účtů, nicméně ten byl nejspíše založen jen kvůli jejich publikaci a zároveň s ohledem na anonymitu člověka, který za publikací stojí. Samotné fotky se zdají být pravými, neboť jsou na nich jasně patrná aerodynamická litá kola, která BMW nedávno oficiálně odhalilo. Nechybí ani modré detaily symbolizující mnichovskou elektrifikaci či „E“ na registrační značce odkazující na alternativní pohon.
Veškeré tyto indicie samozřejmě nejsou potvrzením pravosti fotografií, pár procent nejistoty stále zůstává. Nicméně s velkou pravděpodobností tu skutečně máme nové BMW iX3 v plné kráse, a to zepředu i zezadu. Pro nás jsou v tuto chvíli podstatnější čelní partie, neboť je na nich jasně patrné, jak nemalá kritika značku ovlivnila. Koncept, který iX3 předcházel, měl ledvinky propojené natolik, že jejich tvar začal připomínat spíše čelní masku Kie.
Tato asociace nejspíše nebyla tím, po čem by BMW toužilo. A jakkoliv šéfdesignér značky Adrian von Hooydonk naznačoval, že automobilka si jednoduše půjde za svým bez ohledu na názor publika, vedení onen jednotný odpor evidentně musel hodně zasáhnout. Produkční verze chystaného elektrického SUV tedy opouští kontroverzní vody a vrací se zpátky k neochvějné jistotě, tedy k ledvinkám, které jsou dělené, byť je chromová linka ve skutečnosti propojuje.
Dá se samozřejmě předpokládat, že v případě chystaných řad 3 a 4 již BMW ze svých záměrů neuhne, na to je vlak nejspíše již příliš rozjetý. Uvidíme tedy při oficiálním odhalení všech novinek, jak se věci vyvrbí. Aktuálně tak jen dodáme, že iX3 dostane do vínku baterie o kapacitě 74 kWh, jež mají zajistit dojezd přes 440 km. Pohon bude mít na starosti elektromotor naladěný na 286 koní a 400 Nm točivého momentu.
Zajímavé je, že BMW hodlá použít pouze jedinou jednotku, kterou navíc usadí u zadní nápravy. Vůz tedy bude disponovat pouze pohonem zadních kol, kvůli čemuž by neměl být nabízen ve Státech. Tedy alespoň dle oficiálních náznaků. Realitou ale nejspíše bude to, že značka stejně jako zbytek světa na elektromobilitě prodělává. A proto ji logicky nehodlá nabízet tam, kde to není potřeba. I proto ostatně nejspíše došlo na onu revizi ledvinek - Evropané si na divokost nepotrpí.




BMW iX3 zjevně nakonec dostane ledvinky jako ze staré školy, i proto, že prodávat se má hlavně v Evropě, která mnichovské značce v poslední době ukazuje palec dolů
Zdroj: Scott26.unofficial@Instagram
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 2 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva