Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde

Příchod elektrifikace je dle technického viceprezidenta sportovní divize nevyhnutelný. Elektromotor a baterie však nesmí zvýšit hmotnost a umenšit zážitky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde

5.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příchod elektrifikace je dle technického viceprezidenta sportovní divize nevyhnutelný. Elektromotor a baterie však nesmí zvýšit hmotnost a umenšit zážitky.

Mnichovská automobilka již několikrát prohlásila, že divize BMW M není hybridizaci a elektrifikaci zrovna nakloněna. Podle technického viceprezidenta Dirka Hackera ale sportovní oddělení alokované v Garchingu do budoucna nic jiného nečeká. Rozhodně však nemáme počítat s příchodem plug-in hybridní techniky, která pomůže řešit stále přísnější emisní regulace. Jak se totiž ukázalo, nízká spotřeba či „bezemisní“ dojezd nepatří na seznam priorit klientely této divize.

„Zjistili jsme, že naši zákazníci netouží po jízdě bez spalovacího motoru,“ říká k celé záležitosti Hacker. Zároveň však dodává, že hybridní technice se majitelé sportovních vozů značky nebrání. „Chtějí ovšem vědět, zda dané změny povedou ke zlepšení výkonu.“ Ryzí elektromobil s písmenem M ve znaku je tedy minimálně pro nejbližší roky mimo hru, místo toho se BMW bude zabývat tím, zda je sportovní divize již připravena na adopci hybridního ústrojí.

Podle Hackera je přitom podstatná hlavně hmotnost, neboť technický viceprezident momentálně není ochoten přistoupit k obětování jízdních zážitků jen ve prospěch vyššího výkonu a nižší spotřeby. „Hmotnost je pro nás velmi důležitá. Nemyslím si, že dostat pod kapotu našich modelů co nejvyšší počet koní, je dobrým nápadem. Naší filozofií vždy byla ta správná rovnováha mezi výkonem a jízdními zážitky.“

Divize M se tedy momentálně bude zabývat hlavně tím, jak instalace elektromotoru a baterií ovlivní rozložení kilogramů mezi přední a zadní nápravu. A zároveň, zda hybridní technika také neposune ručičky vah až zbytečně nahoru. Pokud přitom budou v každém ohledu shledána negativa, pak se evidentně dočkáme dalšího vývoje na poli specifických strukturálních řešení. Jinými slovy, hybridní ústrojí bude kompenzovat více karbonu.

Dostaly tedy automobilky konečně dostaly rozum a již se nehrnou bezhlavě směrem, kterým je nutí kráčet Evropská unie a ostatní legislativy? A nebo jen stejný přístup halí do líbivějšího kabátu? To je otázka, na kterou odpoví jen čas - zatim nelze říci, že se BMW nevydalo na scestí, jímž násilná, neevoluční snaha o prosazování alternativního ústrojí, downsizingu a dalších podobných experimentů nepochybně je.


Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 1 - Prvni test BMW M3 F80 2014 006Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 2 - Prvni test BMW M3 F80 2014 007Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 3 - Prvni test BMW M3 F80 2014 008Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 4 - Prvni test BMW M3 F80 2014 010Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 5 - Prvni test BMW M3 F80 2014 012Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 6 - Prvni test BMW M3 F80 2014 013Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 7 - Prvni test BMW M3 F80 2014 037Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 8 - Prvni test BMW M3 F80 2014 042Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 9 - Prvni test BMW M3 F80 2014 044Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 10 - Prvni test BMW M3 F80 2014 017Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 11 - Prvni test BMW M3 F80 2014 019Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 12 - Prvni test BMW M3 F80 2014 020Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 13 - Prvni test BMW M3 F80 2014 023Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 14 - Prvni test BMW M3 F80 2014 026Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 15 - Prvni test BMW M3 F80 2014 028Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 16 - Prvni test BMW M3 F80 2014 029Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 17 - Prvni test BMW M3 F80 2014 030Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 18 - Prvni test BMW M3 F80 2014 031Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 19 - Prvni test BMW M3 F80 2014 074Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 20 - Prvni test BMW M3 F80 2014 075Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde - 21 - Prvni test BMW M3 F80 2014 077
Budoucí generace BMW M3 nejspíše již dorazí s hybridní technikou. Ta se ale má zaměřit na zvýšení výkonu, nikoliv snížení spotřeby a emisí či jízdu čistě na elektřinu

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše