Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron je kompletně vyprodané, další model není, budoucnost slavné značky je nejasná
13.1.2022 | Petr Prokopec
Rozprodat Veyron bylo svého času složité, doba se ale evidentně změnila. Teď řeší francouzská značka přesně opačný problém - došla jí auta a žádný další model neoznámila, jednoduše nemá co prodávat.
Příchod Bugatti Veyron na svět byl hodně utrápený. Hypersport z Molsheimu měl nejprve problémy při vývoji, který přišel mateřský koncern VW Group na nemalé peníze. I když ale automobilka na každém kusu neskutečně prodělávala, měla zejména po roce 2010 problém s rozprodáním velké části plánované 450kusové produkce. Proto byl v podstatě každý z posledních exemplářů součástí nějaké limitované edice, nešlo-li rovnou o unikátní vůz, ani tak se ale zákazníci k prodejcům příliš nehnali.
Tato kapitola je však dávno zapomenuta, místo toho tu máme novou jménem Chiron. A ten je spojen s trochu jinými těžkostmi, dá-li se to tak nazvat. Bugatti se totiž zejména díky dnes už skončivšímu šéfovi Stephanu Winkelmannovi stalo výdělečným podnikem a i tentokrát jsou u toho limitované edice. Jejich odklon od standardu však nespočívá pouze v odlišném laku, místo toho dochází na razantnější změny, jak ostatně dokládají provedení jako Pur Sport a Super Sport.
Pur Sport se snaží umocnit řidičské zážitky díky upravené aerodynamice s pevným křídlem, pneumatikami s přilnavější směsí a převodovkou se zkráceným stálým převodem o 15 procent. Super Sport je pak kapitolou samou pro sebe, jedno z nejrychlejších aut dějin s celou plejádou modifikací, které dovolují akceleraci z 0 na 400 km/h za 25 sekund. jeho představení zde nekončí.
Právě tyto dvě varianty byly těmi posledními, které si šlo od Bugatti koupit. Firma oznámila, že z plánované 500kusové produkce bylo objednáno i posledních 40 Chironů výše zmíněných edic a firma už nemá zákazníkům co nabídnout. Již zmíněný Stephan Winkelmann sice ještě loni za své vlády řekl, že automobilka měla rozšířit svou nabídku o druhý model, projekt byl ale s ohledem na současné dění ve světě odpískán vedením koncernu VW jako rizikový.
Jsme tedy zvědavi, co bude následovat. Žádný další konkrétní chystaný model oznámen nebyl a byť ze spojení Bugatti a Rimacu se mají vyklubat hned čtyři novinky, na které firma lákala na konci loňského roku upoutávkou níže, ani v tomto případě nic jasného nevíme.









Chirony Pur Sport... Foto: Bugatti
...a Super Sport byly těmi posledními, které se daly u Bugatti koupit. Už nejsou, i posledních 40 kusů bylo rozprodáno. Foto: Bugatti
Co bude následovat, je otázkou, takto nekonkrétně maluje svou budoucnost Bugatti ve spojení s Rimacem. Foto: Bugatti
Zdroje: Bugatti
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před hodinouVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 3 hodinamiSsangYongu v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 4 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 6 hodinamiLand Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring