Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané chtějí dobýt Evropu levným SUV s kabinou budoucnosti, nabízí, co žádná jiná
10.9.2019 | Petr Prokopec
Svérázně koncipovaný vnitřek konceptu tohoto modelu nebyl žert, do výroby dorazil v prakticky nezměněné podobě. Se všemi svými specifiky chce Byton M-Byte bojovat i o srdce Evropanů také relativně velmi nízkou cenou.
Frankfurtská motor show nehostí jen novinky domácích značek, jako jsou Audi RS7 Sportback, koncept nového BMW 4 či Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic. Do hesenské metropole dorazil i čínský Byton, který představil produkční verzi SUV M-Byte. To bude možné objednávat nejen na největším trhu světa, ale také ve Spojených státech i v Evropě. Zpočátku se přitom počítá se dvěma elektrickými verzemi, kdy základ disponuje jedním agregátem o výkonu 272 koní u zadní osy. Baterie o kapacitě 72 kWh přitom takovému provedení mají dle cyklu WLTP vystačit na 360 kilometrů dojezdu na nabití.
O stupeň výše se postaví verze se dvěma elektromotory, jenž budou roztáčet všechna čtyři kola. Soustava přitom nabízí 408 koní a je spárována s bateriemi o kapacitě 95 kWh, na něž můžete urazit až 435 kilometrů bez dobíjení. Jakmile pak budete bez „šťávy“, můžete využít rychlodobíjecí stanice o výkonu až 150 kW, se kterými je možné načerpat 80 procent kapacity akumulátorů za zhruba 35 minut. Využít pak samozřejmě můžete také domácí wallbox či běžnou zásuvku, v takových chvílích se však z desítek minut stávají spíše desítky hodin.
Při pohledu na tato fakta je zjevné, že M-Byte nikterak nevybočuje ze současného průměru. Je proto více než překvapivé, že automobilka eviduje již 50 tisíc rezervací z celého světa. Tedy více než třeba Volkswagen s elektrickým hatchbackem ID.3, od nějž si Němci slibují opravdu mnoho. Nyní však přesto hrají druhé housle, jakkoliv svůj produkt začnou nabízet ještě letos. Na prvotinu Bytonu ale bude třeba vyčkat, v domácím prodeji se totiž objeví až za rok a na starém i novém kontinentu dokonce až za dva.
Co tedy zákazníky láká k elektrickému SUV neznámé čínské značky? Zmínit můžeme samozřejmě cenu, která je kupodivu známa již teď a jenž by měla startovat na 45 tisících Eurech (cca 1 164 000 Kč), což na poměry těchto aut nelze označit jinak než za láci. Absolutně to samozřejmě není málo, M-Byte ale vychází na stejné peníze jako třeba Volkswagen Passat GTE, což je „jen” plug-in hybrid. Jakkoli srovnatelné elektromobily s tak velkými akumulátory stojí spíše dvojnásobek.
Nicméně pravým důvodem, proč je okolo Bytonu vyloženě boží dopuštění, je jeho kabina. V té totiž zůstal 48palcový displej, s jakým si to na počátku loňského roku přihasil do Las Vegas už koncept vozu. Obrazovka se sice lehce zaoblila, to je však jediná podstatná změna. Ovládat ji přitom můžete skrze 7palcový dotykový displej zasazený do středu volantu či skrze 8palcový dotykový displej, který se nachází mezi sedadly. Mimo to systém reaguje i na váš hlas, stejně jako na gesta.
Je přitom poněkud překvapivé, že tato koncepční utopie přešla v produkční realitu. Nikoliv proto, že by za ní stála neznámá čínská firma, která právě na tomto prvku založila své odlišení se od davu. Důvodem je spíše ten fakt, že obrazovka z našeho pohledu představuje bezpečnostní riziko. Jakkoliv totiž mohl Byton zapracovat na technice, stále je nad slunce jasné, že značnou část zorného pole řidiče bude okupovat obrazovka, jejíž světelná intenzita nikdy nebude shodná s okolím.
Znamená to, že zejména v noci bude váš zrak často potřebovat i pár sekund, než zaostří z obrazovky zase zpátky na vozovku. Automobilka u konceptu vše řešila zmínkou o autonomním řízení úrovně SAE5, nicméně taková technologie jednak není k dispozici a jednak ani není legislativně přípustná. A situace se do dvou let změní jen sotva.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jaké příběhy budou se značkou Byton od příštího roku spojeny. Aktuálně jen dodáme, že zatímco koncept disponoval rovněž kamerami místo zpětných zrcátek, produkční verze již zůstává u klasiky. Kromě toho se dočkala také lehce zjemněných nárazníků, kdy nad tím předním dochází k diodovým hrátkám. Vše ale bylo samozřejmě aerodynamicky optimalizováno s ohledem na elektrický dojezd.
Tím se ale dostáváme na konec informačního pramene, zmínit tak již jen můžeme, že výroba odstartuje v polovině příštího roku v čínském Nanjingu. Tedy takové jsou alespoň plány, realita se však ještě může změnit, neboť továrnu nemá Byton ani zdaleka hotovou. Je pak jen otázkou, zda 48palcový palubní displej bude dostatečným důvodem k tomu, aby zákazníci byli k promarněným slibům shovívaví jako třeba u Tesly.





























Byton M-Byte s 48palcovým palubním displejem se stal produkční realitou, v roce 2021 bude k mání také v Evropě, a to za příznivou cenu jen lehce přesahující milion korun
Zdroj: Byton
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
GM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
před 9 hodinamiMansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
před 11 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
včeraToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
včeraFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva