Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá
28.1.2020 | Petr Prokopec
Největšími samostatnými akcionáři Mercedesu jsou dnes Číňané, a tak vlastně ani nemusí překvapit, že se značka orientuje právě na sice největší, ale klesající trh. Překvapit ovšem může, že jsou na něm stále více úspěšní.
Není žádným tajemstvím, že čínský trh s novými vozy razantně klesá. Za posledních osmnáct měsíců pouze v jednom případě došlo na růst, za tím navíc stálo urychlené přijetí přísnějších emisních norem v některých provinciích. Dealeři se tak zbavovali skladových zásob s výraznými slevami, což nakonec přebilo i ekonomickou nejistotu. Jakmile se však ceny vrátily do normálu, pád pokračoval. A jelikož dle analytiků letos nemá být o poznání lépe, řada výrobců začala bít na poplach.
V klidu ovšem kupodivu zůstává Mercedes, který je stále více čínský. Možná proto věří tomuto trhu, i když ostatní ne, a to přesto, že dalších 5 až 10 let počítá jen s jeho poklesem. To není zrovna zanedbatelný časový úsek, optimismus by tak německá automobilka možná měla raději odložit stranou. Jakkoliv je totiž možné, že Čína se na konci dekády vrátí opět do plusových vod, značka má zvláště v Evropě velké problémy se splněním stále tvrdších emisních limitů.
Čína je pro ni ovšem paradoxní spásou už nyní. Jakkoli největší trh světa zaznamenal sešup, Mercedes na něm v roce 2019 rostl o 6,2 procenta a s více jak 595 tisíci prodanými vozy zaznamenal vůbec nejlepší výsledek ve své historii. Šéf firmy Ola Källenius tak předpokládá, že „je zde potenciál pro další růst“, s čímž v případě prestižních automobilek souhlasí i analytici jinak věštící trhu propad.
Co z toho vyplývá? Zřejmě tolik, že třícípá hvězda má v Číně na růžích ustláno. Stojí za tím i ta skutečnost, že tři čtvrtiny z loni prodaných aut byly vyrobeny v tamních továrnách. Na to zákazníci slyší, i proto, že daná skutečnost vymazala nemalé dovozní daně. Vozy značky se tak staly dostupnějšími, pročež nejsou překvapivá Källeniusova slova o dalším možném růstu. Co však již udivit může, to je strategie EU, která své průmyslové klenoty servíruje Číňanům na stříbrném podnose.





Po lokálně vyráběných vozech Mercedesu, jako je prodloužená třída A, je v Číně stále větší hlad. Značka tak jako jedna z mála loni nezaznamenala propad registrací
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 8 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
dnes
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nejčtenější články
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
23.11.2025
Na první pohled ještě nikdo neuhodl, jakému autu patří tento interiér, zcela se vymyká dosavadním zvyklostem
23.11.2025
Srovnejte si nové Porsche Cayenne s tím předchozím, ušlo cestu od nepřesvědčivosti k zapomenutelnosti
23.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Počet lidí pracujících v automobilovém průmyslu v Německu padl nejníž za posledních 15 let, tolik k oné cestě k prosperitě
23.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
