Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané se rozpínají na druhém největším trhu Evropy, ukazují záda více a více značkám
29.8.2021 | Petr Miler
Časy paběrkování skončily, nyní už se můžeme bavit jen o tom, koho dalšího Číňané pokoří. Pokud na jednom z největších trhů z auty v Evropě mají podíl okolo 6 procent, nejde to dost dobře ignorovat.
Získávání důvěry ve světě obchodu je fascinující proces. Obvykle se po léta snažíte s více či méně omezenými úspěchy, najednou ale začnete sklízet plody předchozích, zdánlivě marných snah a lidé vás ve velké míře začnou brát vážně. Přesně tím si nyní prochází čínské automobilky mimo svou domovinu, kde se někdy i přes dekády snažily s malými úspěchy vydobýt si respekt. Postupně ale zlepšovaly své nabídky, přesvědčovaly o tom, že umí udělat dobrá a přitom svébytná auta, setrvaly u nízkých cen a najednou bodují.
V zemích EU jde jen o záblesky, přesto nepochybujeme o tom, že je jen otázkou času, než se prosadí i zde. V Austrálii jsou už chvíli na koni a do stejné pozice se dostaly také na trhu, o kterém jsme naposledy hovořili před pár hodinami. Jde o Rusko, které je dnes druhým největším trhem kontinentu. Pokud tedy Číňané do Evropy vstupují tímto „kanálem”, nemůžete to označit za z nouze ctnost, jde o útok na významné odbytiště řady velkých značek. Třeba pro českou Škodu se Rusko stává druhým největším trhem po Německu na celém světě.
Číňané přitom právě tam rostou raketovým tempem a není to tak, že místo 2 aut prodávají 5, prognóza na letošní rok očekává až přes 100 tisíc prodaných čínských vozů. Informuje o tom ruský Avtostat, podle jeho čísel bylo letos do července prodáno v Rusku 56 573 čínských aut, což je o 140 % více než o rok dříve. Celý trh přitom s 953 760 prodanými vozy roste „jen” o 28,4 % a nemusíte být až tak zběhlí v matematice, abyste si spočítali, že Číňané drží 6 % celého trhu. Stačí tak na to, aby ať už samostatně nebo jako celek ukázali záda mnohem zaběhlejším značkám či modelům.
Na čele peletonu modelů se nachází Haval F7, jehož fotky provází tento článek a který vládne i vozům exportovaným do Austrálie. Jen v Rusku letos oslovil 7 548 lidí. Druhým nejžádanějším modelem je Chery Tiggo 7 Pro se 7 403 prodeji, třetím pak Tiggo 4 se 6 673 zářezy. Mezi značkami pak vede právě Chery před Havalem a Geely stále s velmi vysokými meziročními nárůsty pro letošek i poslední uzavřený měsíc (+50 až 100 %). Expanze Číňanů do Evropy tak evidentně nabírá na obrátkách. Kde se zastaví? Uvidíme, konec bychom jí ale hned tak nevěštili.












Haval F7 je momentálně nejžádanějším čínským autem mimo Čínu a platí to i v Rusku. Při jeho designu, technice, výbavě a cenách se nelze divit. Foto: Haval
Zdroj: Avtostat
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
