Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská napodobenina VW Arteon se prodává dvakrát líp než originál, při jejích cenách není divu
31.7.2021 | Petr Prokopec
Arteon je v Evropě žádoucím modelem, ve slušné specifikaci ale stojí dost přes 1 milion Kč. V Číně se stále úspěšněji prodává podobně pojatý vůz s podobným jménem od 325 tisíc.
V posledních letech jsme byli svědky odhalení spousty nových čínských SUV. Většina z nich již nevypadá jako okatá kopie aut z Evropy, Ameriky či Japonska, výrobci ze země se zdí viditelnou až z vesmíru stále častěji kráčí svou vlastní cestou. Zdálo by se tak, že doba opisování je definitivně u konce, tak jednoduché to ale není.
Vozy, které více nebo méně napodobují existující úspěšné modely, v Číně vznikají nadále a mohou pocházet klidně od některé z velkých domácích značek. Dokazuje to jeden z modelů značky Changan, čtvrté to nejúspěšnější značky v Číně, který si říká Raeton CC. Kopíruje Volkswagen Arteon, a to nejen pojetím, v podstatě mu ukradl i název, ve kterém jen proházel písmena. Číňané současně nezůstali pouze u „lidového vozu“, ale zároveň okopírovali i jisté elementy Lexusu. Odkaz na tuto značku je evidentní hlavně na tvaru zadních světel, dokonce když si dáte vyhledat podobné obrázky zádi vozu na Googlu, identifikuje jej jako Lexus IS.
Tak tomu je i po poslední modernizaci, čelní partie ale facelift ještě více přiblížil německému originálu, neboť čelní maska více odpovídá stylu VW. Horizontální chromové lamely jsou výraznější, zatímco přepracovaný nárazník působí dravějším dojmem. Kromě toho se změnila i grafika předních světlometů, které po vzoru VW navazují na ony lamely.
Změn tedy ve výsledku není mnoho, nicméně zejména proměna čelních partií ovlivnila i celkové proporce sedanu. Ten aktuálně měří na délku 4 800 milimetrů, tedy o 20 mm více než dříve. Šířka 1 825 mm, výška 1 465 mm a rozvor 2 770 mm ale již zůstaly zachovány. A totéž se týká i hnacího ústrojí, pod kapotou tedy nadále nalezneme 1,5litrový čtyřválec naladěný na 156 koní a 225 Nm točivého momentu. Spojit jej lze s automatem i manuálem.
Interiér větší změny nestihly, totéž pak lze říci také o bezpečnostní výbavě. Ta je stále velkorysá, zejména na čínské poměry. Standardem je ABS, EBD, ESC a šestice airbagů, stejně jako zpětná kamera, autonomní brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či adaptivní tempomat. Po stránce komfortní je pak možné znovu od základu očekávat také elektrické ovládání, vyhřívání či dokonce chlazení předních sedadel.
Jak už to ale u čínských aut bývá, nejzajímavější je cena. Ta nyní startuje na 97 900 yuanech (cca 325 tisíc Kč), za což kupci dostanou velmi dobře vybavený sedan s manuálem, plně nabušená verze s automatem či dvoubarevným čalouněním pak nestojí více než 119 900 CNY (asi 399 tisíc Kč). Skutečný VW Arteon ve slušnější specifikaci pod 1 milion Kč nekoupíte ani náhodou a i v základním provedení pro český trh (884 900 Kč, mimochodem se srovnatelným motorem 1,5 TSI a též manuálním řazením) stojí více jak dvakrát tolik co vrcholný Rateon. VW Arteon se prodává i v Číně a s cenou od 249 900 CNY (831 tisíc Kč) ze srovnání nevychází lépe.
Čínská napodobenina byla na trhu vždy relativně úspěšná, teprve facelift ji ale vlil tu správnou krev do žil. Mezi Changany je to letos 10. nejprodávanější model vůbec a s 14 tisíci prodeji je na tom skoro dvakrát lépe než Arteon. V několika měsících byl i více jak dvakrát úspěšnější. Samozřejmě, obecně vzalo existují mnohem prodávanější vozy, v době SUV a relativně okrajovém zájmu o modely této koncepce je to nepochybně úspěch.
Changan Raeton CC po faceliftu daleko víc připomíná auto, které zjevně napodobuje, VW Arteon. Stojí ale mnohem míň, a tak jej prodejně snadno zastiňuje. Foto: Changan
Zdroj: Changan
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito