Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný

Čína je zemí zaslíbenou všem značkám vyrábějícím sedany a ochotným povinně vstupovat do společných podniků s tamními automobilkami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný

16.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čína je zemí zaslíbenou všem značkám vyrábějícím sedany a ochotným povinně vstupovat do společných podniků s tamními automobilkami.

Sedan odvozený z Citroënu C4 minulé generace a postavený pro obyvatele Čínské lidové republiky se v roce 2008 pokoušel prorazit také v některých evropských zemích. Včetně Česka. Jak si možná ani nevzpomínáte, byl to smutný propadák. Ani ne tak proto, že vůz opravdu moc elegance nepobral a nepřirozenost naroubovaného kufru z něj přímo čišela, ale tradiční sedany nižší střední třídy zkrátka nejsou v Evropě moc v oblibě.

Co se nepodařilo zde, vyšlo jinde. V Číně tento vůz pořád úspěšně působí pod jménem Citroën C-Quatre a již jednou menším faceliftem prošel. Momentálně má tento vůz po pořádném faceliftu a právě tomu se dnes chceme krátce věnovat. Na Autohome China se totiž objevily jeho první fotky.

Modernizace čínské „cé-čtyřky“ se obligátně dotkla tvarů obou nárazníků, předních i zadních světel a změnila drobnosti v interiéru způsobem, na jaký jsme zvyklí také u nás. Více asi napoví fotografie čínských kolegů, kteří pro ilustraci použili také záběry předchůdce. Pro úplnost přidáváme i fotky dosavadního provedení z našeho archivu.

Na rozdíl od vozů GreenWheel EV, Chery QQ3 a mnoha dalších tohle auto skutečně nepatří mezi kopie. Francouzi jej vyrábí ve společném podniku Dongfeng-PSA, přičemž čínský Dongfeng tímto způsobem dovolil vstoupit na bezedný trh také Nissanu, Peugeotu, Hondě nebo korejské značce Kia.

K technickým parametrům toho moc nemáme, ale Číňané diesely nemusí podobně jako zákazníci ve Spojených státech a Japonsku, takže Citroën zde pro své vozy nižší střední třídy nabízí benzínové čtyřválce o objemu 2,0 litru nebo šestnáctistovky, kterou měl (o výkonu 106 koní) také vůz na fotografiích. Jestli se bude domácím líbit, teď asi nezjistíme, každopádně sedany milují více, než kdokoli jiný na světě.


Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 1 - Citroen C Quatre 01Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 2 - Citroen C Quatre 02Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 3 - Citroen C Quatre 03Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 4 - Citroen C Quatre 04Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 5 - Citroen C Quatre 05Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 6 - Citroen C Quatre 06Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 7 - Citroen C Quatre 07Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 8 - Citroen C Quatre 08Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 9 - Citroen C Quatre 09
C-Quatre vychází z hatchbacku C4 minulé generace

Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 10 - citroen_c4_facelift_2009_04Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 11 - citroen_c4_facelift_2009_05Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 12 - citroen_c4_facelift_2009_02Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 13 - citroen_c4_facelift_2009_01Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 14 - citroen_c4_facelift_2009_07
Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 15 - citroen_c4_facelift_2009_06Citroën C-Quatre 2012: další facelift pro C4 sedan, tentokrát pořádný - 16 - citroen_c4_facelift_2009_03
Dosavadní provedení tříprostorové cé-čtyřky

Zdroj: autohome.com.cn

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.