Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 2015: facelift oficiálně, nové motory jsou celkem tři
11.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hatchback bude nově k mání s dieselem 1,6 BlueHDi, který byl naladěn na 100 a 120 koní. Mimo to dorazil i benzinový tříválec PureTech 110.
S prvními fotkami a informacemi, jež se týkají faceliftu Citroënu C4, jsme vás mohli seznámit již včera. Dnes tu ovšem máme kompletní oficiální sadu včetně tiskové zprávy, a tak nastal čas, abychom se k francouzskému hatchbacku vrátili.
Začít můžeme změnami kosmetickými, kterých kupodivu není mnoho. Jde totiž skutečně jen o nové světlomety, kdy ty přední počítají se zakomponovanými LEDkami určenými k dennímu svícení, zatímco u zadních došlo ke změně grafiky. Přihodit k tomu můžeme ještě pár chromových cingrlátek na předním a zadním nárazníku či 17palcová kola Miami, tím jsme ale se zevnějškem hotovi.
Je přitom trochu s podivem, že se francouzská automobilka rozhodla model C4 osvěžit po čtyřech letech na trhu jen minimálně. Je tak otázkou, zda vizuálně jen lehce obměněný model dokáže držet krok s konkurencí, na to nám ale nejlépe odpoví následující měsíce. Na druhou stranu, „lenost“ v rámci exteriéru automobilka nahrazuje výraznými změnami v motorovém prostoru, kde lze počítat se třemi novými motory. Změn tak ve výsledku není málo.
Nejprve ovšem zamíříme do kabiny, kde lze očekávat nový sedmipalcový dotykový displej sdružující multimédia či navigaci. Mimo to bylo vylepšeno čalounění a odhlučnění, za příplatek pak můžete sáhnout po masážním sedadle řidiče a panoramatické střeše s elektrickou clonou. Nechybí ani startovací tlačítko motoru, zatímco bezpečnostní systémy zahrnují asistenta rozjezdu do kopce, inteligentní trakční systém ITC, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či detekci aut ve slepém úhlu.
Pod kapotou pak můžeme i nadále počítat s přeplňovaným 1,2litrovým tříválcem PureTech. Zatímco však dosud byl k mání pouze s výkonem 130 koní, nyní můžete sáhnout také po verzi naladěné na 110 koní. Spotřeba přitom v takovém případě činí 4,7 l/100 km. O poznání úspornější jsou ovšem nové 1,6litrové diesely BlueHDi, kdy první z nich produkuje 100 koní a dle technických údajů si řekne o 3,3 l/100 km. Silnější provedení pak počítá se 120 koňmi a 3,6litrovým průměrem.
Tím ovšem modernizace končí, v prodeji se pak faceliftovaný Citroën C4 objeví na jaře příštího roku. Ceny se zřejmě pohnou jen lehce, což by mohl být jeden z francouzských trumfů. Tak uvidíme, jak se vše vyvrbí.
Citroën C4 2015 se vizuálně proměnil jen minimálně. Více změn lze čekat pod kapotou, kde se objevuje trojice nových motorů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před hodinou - Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan