Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Clarkson se přidal ke kritikům nástupce domácí ikony, argumentuje rozumně
2.12.2020 | Petr Prokopec
Další z legend Top Gearu a současných moderátorů The Grand Tour dává britské novince palec dolů. Přestože jej okouzlila v terénu, dal by před ní přednost jinému autu.
Jen málokterý nový vůz byl v posledních letech přijat s takovou nevraživostí, jako Land Rover Defender. Není to ve výsledku až tak překvapivé, neboť předchozí provedení se stalo doslova kultem a na takové se navazuje vždy těžko. Za kritikou stojí hlavně zásadní změna konstrukce a s ní i ztráta části přirozených schopností, zesložitění techniky, která rázem nedělá dojem nezničitelnosti, komplikovanější vzhled a vlastně i celkové pojetí vozu, jež rázem zamířil docela odlišným směrem. Původní Defender jako by měl uši a v mnoha rodinách se tak stával jejím členem a něco takového není jednoduché nahradit čímkoli jiným.
U Clarksonů tomu tak ovšem nebylo, sám Jezza Defenderu nikdy příliš nefandil. Když se tedy populární novinář stal po Richardu Hammondovi druhým z trojlístku moderátorů Top Gearu a The Grand Tour, který vyzkoušel nový Defender, mohl leckdo čekat pozitivnější pohled. Ale ani v případě Jeremyho Clarksona to pro nástupce britské ikony nedopadlo dobře.
Na rozdíl od svého kolegy se Jeremy posadil za volant „devadesátkové“ verze, tedy třídveřového provedení s kratším rozvorem. Ta jej dokázala alespoň částečně oslovit, jízda po nezpevněném povrchu jej nadchla. Dnes se Clarkson mimo jiné věnuje své farmě a když ji nemohl opustit po příjezdové cestě, vzal to jednoduše bahnitým terénem. V něm přitom svého času zapadl i jeho traktor s logem Lamborghini, Land Rover ale vše zvládl na jedničku. Stejně tak Defender Jeremymu dokonale posloužil ve chvíli, kdy z druhé strany farmy uslyšel střelbu a jel v obavách zkontrolovat, zda mu na ní někdo nepytlačí. Defender se v tu chvíli dokázal hbitě pohybovat i mezi stromy.
Pokud k danému výčtu přihodíte ještě brodivost až 900 milimetrů a schopnost vzkřísit elektroniku i poté, co byla hodinu pod vodou, mohl by leckdo od Clarksona čekat pozitivní verdikt. Jakákoli přívětivá slova jej ovšem přešla při pohledu na cenu. Defender totiž startuje na 42 355 GBP (cca 1,24 milionu Kč), což rozhodně není láce. V případě testovaného exempláře si nicméně Land Rover účtoval ještě více, a to přes 62 tisíc liber (1,81 mil. Kč). A to pořád zdaleka není stop.
„Nezlobte se na mně, ale pokud potřebuju auto, se kterým budu vozit balíky slámy a ovce - a mimochodem, já ho opravdu potřebuju - proč bych měl utratit více než 50 tisíc liber za Defender, když za méně, ale za mnohem méně, můžu koupit to, co ostatní farmáři, tedy pick-up?“ ptá se Jeremy podobně jako Hammond. Tím poukazuje asi na nejzásadnější problém novinky Land Roveru - tedy že míří s větším luxusem do teritoria, kde jej nikdo nečeká.
Defender se totiž může s cenou vyšplhat i na 100 tisíc liber (2,92 mil. Kč), kde již úřadu Range Roveru. A vedle toho má Land Rover v nabídce i další komfortní SUV, se kterými si „defík” v podstatě leze do zelí. V nich ale nebudete konfrontováni s tak nepříjemným hlukem, na jaký Clarkson upozornil v Defenderu. Ten podle něj také až hystericky pípá ve chvíli, kdy jej ohrožují takové věci jako stébla trávy.
Něco podobného u nástupce drsného utilitárního off-roadu opravdu nepotěší, pročež Jeremy říká, že dá přednost raději Fordu Ranger ve verzi Raptor. Ten lze koupit citelně levněji a jako auto pro účel, pro nějž byl Defender vždy určen, poslouží lépe.





Z terénních schopností nového Land Roveru Defender byl Clarkson nadšen, tím to ale haslo. Cena, omezený komfort a až hysterické projevy elektroniky při průjezdu terénem jej odradily. Foto: Land Rover
Zdroj: The Sunday Times
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 8 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 15:00
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
Nejnovější články
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 4 hodinami
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
před 5 hodinami
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
před 7 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 8 hodinami
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
