Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další koronavirový krach automobilky je realitou, nezachránili ji už ani Rusové
14.1.2021 | Petr Miler
Stejně jako v předchozích případech, ani tentokrát nejde o blesk z čistého nebe, ale spíše završení problémů trvajících delší čas. I tak bude značky Spyker škoda, pokud tedy skutečně skoná.
I když snad všechny významnější ekonomiky drží nad vodou peníze pumpované do churavějících odvětví státem, těžko lze zastřít, že neprožíváme zrovna zlaté časy. Jen v případě České republiky budou muset naše děti jednou zaplatit loňský účet, tedy schodek státního rozpočtu ve výši 367,4 miliardy Kč. Miliarda sem, miliarda tam, koho to dneska dojme, ale pro představu - je to jako kdyby 743 875 Čechů loni dostalo od státu Škodu Octavia v základním provedení zdarma. A to se bavíme o ceníkové ceně, tušíme, že při objednávce čtvrt milionu aut by škodovka trochu slevila.
Ani za takové situace není pro některé firmy lehké přežít, a to zejména pro ty, které měly problémy už v předchozích obdobích. O těch, které působí v téměř mrtvých odvětvích navázaných kupříkladu na cestovní ruch, ani nemá smysl mluvit, potíže ale rázem mohou stihnout kde koho. Automobilky nejsou výjimkou a před pár týdny jsme psali o vážných problémech SsangYongu, který se krachu snaží bránit restrukturalizací. Není sám, po dnešku si můžeme napsat velký otazník nad další automobilovou značkou, Spykerem.
V problémech byl už dříve, zjara vyhlásila bankrot divize Spyker Services a později se přidala součást Spyker Events. Poté ale značce svitla naděje, neboť do ní měl mohutně investovat Putinův kamarád z juda, shodou okolností miliardář Boris Rotenberg se svými přáteli. Buď ale na Rotenberga a spol. dopadly potíže též, nebo se pro Evropskou unií sankcionovaného byznysmena ukázalo být komplikované investovat v zemi EU a z dohody vycouval.
Ať už se ale stalo cokoli, Victor Muller, zakladatel a majitel Spykeru tak dnes pro televizi RTL Z oznámil, že Spyker NV, tedy už samotné automobilce, nezbylo než vyhlásit bankrot. Veškeré aktivity společnosti tak byly ukončeny a Muller ani nedoufá, že by pod její hlavičkou byly obnoveny. To vypadá na úplný konec, ale ono to tak být nemusí.
Muller je liška ryšavá a pro RTL oznámil, že klíčová aktiva značky, tedy její jméno a know-how, byla už dříve vyčleněna pod samostatnou firmu Spyker Ltd., která je registrovaná nikoli v Nizozemsku, ale ve Velké Británii. Je tedy pořád teoreticky možné, že Spyker povstane z popela, neboť Muller dál doufá, že najde investora. Zda se to stane, nebo nikoli, nechceme předjímat, pro tuto chvíli je faktem jen jedno: Společnost, která po léta vyráběla sporťáky značky Spyker, zkrachovala. Zda bude „nějaký jiný” Spyker, zůstává ve hvězdách, v tuto chvíli, po dosavadním vývoji bychom si na to ale rozhodně nevsadili.
Poslední významná premiéra Spykeru se odehrála v roce 2017 v Ženevě, tehdy tam ukázal nový motor vyvinutý s Koenigseggem a model C8 Preliator. Poté už se situace firmy jen zhoršovala, koronavirová krize ji pak zasadila poslední ránu. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: RTL Z
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 minutami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva