Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nové SUV Škody si skutečně marně hraje na Volkswagen, máme další detaily
29.1.2020 | Petr Prokopec
V sériové verzi se ukáže už letos, zatím ale nikdo mimo automobilku nedokáže říci, jak bude vypadat. V provozu se zásadně pohybuje v převleku za VW Tiguan, teď už bez pochybností.
Během víkendu jsme od jednoho z našich čtenářů dostali snímky tajuplného prototypu pořízené v Mladé Boleslavi s dotazem, zda nevíme, oč kráčí. Na fotografiích byl Volkswagen Tiguan, jeho karoserie však evidentně prošla řadou modifikací. Patrné je to zejména na středovém sloupku, který byl rozšířen. Kromě toho došlo také na svérázné zaslepení palivové nádrže. Vše nasvědčovalo skutečnosti, že se jedná o elektromobil, neboť se stejnými „úpravami“ byl tento či obdobný prototyp nachytán před nějakou dobou na Nürburgringu.
Již o víkendu jsme naznačovali, že jde nejspíše o prototyp produkční verze konceptu Škoda Vision iV, který se ukázal loni na autosalonu v Ženevě. Tyto domněnky nyní byly potvrzeny, neboť k dispozici máme nové informace od těch, kteří se přímo podílejí na přípravách.
Vůz byl v uplynulých dnech převezen z německého Wolfsburgu do Mladé Boleslavi a v Česaně se neuvedl v nejlepším světle, neboť po vyložení z přepravník začal stávkovat jeho elektrický pohon. Od našeho zdroje též víme, že podobně jako exteriér působí nekompletně i interiér, kde chybí mimo jiné kryt přístrojové desky. Jsou to zkrátka základy elektrického SUV škodovky s naroubovanou karoserií Tiguanu, buď kvůli nenápadnosti nebo nižší fázi vývoje zbytku vozu.
Dále víme, že Škoda v září zahájila výrobu baterií pro koncernové elektromobily a zpočátku počítá s produkcí 150 tisíc kusů ročně. Na linkách se montují jen moduly, články vznikají jinde. Samotný prototyp pak měl dorazit do Boleslavi právě pro nové akumulátory a s nimi spojené testy. Ty dosavadní měly být nahrazeny novými s vyšší energetickou hustotou, které zaručují delší dojezd.
Zajímavé je, že u vozu došlo na to, co dříve naznačoval jeden z šéfů vývoje škodovky Martin Hrdlička. Ten před pár léty hovořil o renezanci bubnových brzd, kterých se dočkají právě s nástupem elektrických aut, která kvůli brzdným schopnostem elektromotorů nezatěžují brzdovou soustavu tolik jako současné automobily. Prototyp Škody v hávu Tiguanu tak navzdory své velikosti a jistě i nemalé hmotnosti má vzadu právě „bubny”, což dnešním pohledem působí poněkud nepatřičně. Výše zmíněným je to ale vysvětleno.
Další informace v této chvíli bohužel chybí, sériové SUV se má ukázat až ve druhé půli roku. Pro Škodu půjde o stěžejní mezník, a to nejen kvůli elektrickému ústrojí. Vůz totiž bude k mání s jedním či dvěma motory, kdy ta první dostane jednotku pouze na zadní nápravě. K zadokolkové koncepci se značka vrací po více než 30 letech, s příchodem modelu Favorit v roce 1987 totiž Škoda vůbec poprvé ve své produkční historii přepřáhla na pohon předních kol.
Zadokolka by se však měla ukázat až v roce 2021, letos tedy čekejme pouze provedení se dvěma jednotkami a elektrickým pohonem 4x4. V případě konceptu přitom soustava produkovala 306 koní, jež stačily na zrychlení z klidu na stovku za 5,9 sekundy, maximální rychlost byla kvůli limitům elektrického pohonu zredukována jen na 180 km/h. Baterie o kapacitě 83 kWh by pak měly zaručit dojezd až 500 kilometrů. Uvidíme, s čím přijde sériová podoba.
Děkujeme Davidovi a Ivanovi za fotky a informace!





Tajuplný prototyp nachytaný v Mladé Boleslavi je skutečně chystanou sériovou verzí konceptu Škoda Vision iV
Jeden z dalších exemplářů se ukázal na Ringu, v tomto případě bylo jeho hnací ústrojí i jasně deklarováno na zádi
Foto: David L., Carscoops
Bleskovky
Superdiesel, který pohřbila pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu, dostat z něj lze až 480 koní
včeraNovodobý Horst Fuchs dělá shyby na otevřených dveřích nejdražších aut, ukazuje tím jejich kvalitu
27.6.2022Upadající značka oddaná elektromobilům pořád dělá auto s motorem V8, na Autobahnu ukázalo skoro 280 km/h
26.6.2022
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová Škoda Superb poprvé nafocena při testech ve finální karoserii, automobilka slibuje revoluci
před 4 hodinamiObří výletní loď se srazila s ledovcem jako Titanic v roce 1912, reakce pasažérů je pozoruhodná
před 5 hodinamiFrancouzi znovu zkusí uspět s typem auta, na kterém si sami vylámali zuby, může to být další propadák
před 7 hodinamiUž za týden v EU nepůjde koupit úplně nové auto bez povinného omezovače rychlosti, za 2 roky bude ještě hůř
před 8 hodinamiNěkdo si před 15 léty koupil luxusní německý supersedan schopný jet 300 km/h, nejetý ho teď prodává
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva