Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Designér zkusil napravit nový Rolls-Royce Justina Biebra, uspět snad ani nemohl
9.2.2021 | Petr Prokopec
Kanadský zpěvák se novým autem jistě chtěl zviditelnit, což se mu nepochybně podařilo. O jeho novém kupé upraveném firmou West Coast Customs se mluví všude, ovšem ne v úplně pozitivním duchu. Šlo jej udělat lépe?
Zřejmě nejslavnějším Rolls-Roycem současnosti je kupé Wraith, které vlastní Justin Bieber. Kanadský zpěvák si totiž britský vůz nechal upravit americkou firmou West Coast Customs, a to jako nikdo jiný na světě. Inspirací mu nepochybně byl koncept Vision Next 100 alias 103EX z roku 2016, která byl sám o sobě vizí, kde značka sama sebe vidí za sto let. Dostali jsme částečně zakrytá kola či výrazně propadlé boky karoserie. Přesně to se tuneři pokusili zreplikovat a pokud bylo Bieberovým cílem získat pozornost celého světa, pak bezesporu uspěl.
Jinou otázkou nicméně je, jak počin West Coast Customs hodnotit z estetického hlediska. Již dříve jsme totiž naznačovali, že záleží zejména na úhlu pohledu. To ostatně koneckonců platí již o originálu, který řadu lidí zaujme už proto, že se jedná o Rolls-Royce, něco překrásného však v dvoudveřové karoserii vidí málokdo. Britové nicméně alespoň sladili veškeré prvky do jednoho sourodého celku, což se Američanům již napodobit nepovedlo. Jejich dílo je totiž spíše typu „každý pes jiná ves“.
Přesně to si myslí i Marouane Bembli, který v roce 2010 zamířil do Itálie, kde získal akademický titul v automobilovém designu. Mimo to spolupracoval i s týmy od Audi a Lamborghini. Ke vzhledu aut tedy rozhodně má co říci, což ostatně pravidelně dělá na YouTube na svém kanálu TheSketchMonkey. A jak asi tušíte, díky věhlasu, jakého se Bieberovu vozu dostalo, hodil očkem také po modifikovaném kupé. Na chválu nicméně zapomeňte, tady došlo spíše na kritiku a zároveň o pokus design vozu alespoň nějakým způsobem spravit.
S Bembliho názorem, že Wraith nyní připomíná spíše než cokoliv jiného dort pejska a kočičky, nemáme problém souhlasit. Firma West Coast Customs ostatně nikdy nebyla známa citlivým přístupem, ale spíše snahou maximálně ohromit. To se jí povedlo, neboť vpředu, vzadu i na bocích sáhla po mixu různorodých elementů, jež vůbec nekorespondují dohromady. Ve výsledku tak vlastně ani nezáleží na tom, zda se vám vůz líbí či nikoliv, z různých stran totiž zkrátka vždy uvidíte něco jiného.
Bembli se přitom pokusil napravit hlavně příď, dle našeho skromného názoru však ani jeho krok nestačí na to, aby Wraith vypadal zepředu přitažlivě. Stojí za tím především maska chladiče, která působí lacině. Sladění bočních ventilačních otvorů je pak sice prospěšné, ovšem na druhou stranu přináší do vzhledu jistou zastaralost, která nekoresponduje s ostatními spíše moderními liniemi.
Vzadu pak sice rovněž došlo na posun k lepšímu, nicméně právě zde je třeba poukázat na originální design splývavé zádě, která možná až přespříliš vystupuje nad boky. V případě tuningového kousku byl totiž daný přechod ještě umocněn rozšířením vozu a zadní vertikální lamelou, načež vše působí jako dvě auta zaražená do sebe. V takovém případě pak vlastně logicky již napravení tvaru světla nemůže pomoci, tedy ne výrazně.
Ať se vám nicméně modifikovaný vůz líbí či nikoliv, zaujmout dokázal, pochopitelně i proto, že jej vlastní kanadský zpěvák. Ten by nicméně měl možná příště více zvažovat, kam vloží své peníze. Přeci jen je lepší, když si na vás lidé ukazují prstem s obdivem, co jste si to nechali postavit, třebaže jej při jeho multimiliardovém majetku nejspíše netrápí, co dostal za mrzkých pár desítek milionů...



Jako Rolls-Royce Vision Next 100 alias 103 EX se tváří nejnovější auto Justina Biebera upravené firmou West Coast Customs. Foto: Rolls-Royce



Ve skutečnosti se ale jedná o kupé Wraith. Výsledek tohoto spojení se nyní pokusil korigovat profesionální designér Marouane Bembli. Foto: Rolls-Royce
Zdroj: TheSketchMonkey@YouTube
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 5 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejčtenější články
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
17.11.2025
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
17.11.2025
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
