Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi
19.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf vývoje třídy S AMG popřel, že by jeho nejnovější dílo mělo být posledním modelem, který použije motor 5,5 V8. A o budoucnosti S AMG víme ještě více.
Včera jsme vás informovali o tom, že Mercedes S 63 AMG 2014 by měl být úplně posledním novým modelem v nabídce sportovní divize Mercedesu, který pod svou kapotou přivítá motor 5,5 V8 biturbo. Byla to zpráva trochu překvapivá, neboť jde teprve o pár let starý agregát, který se sám stal nástupcem většího motoru. Předchozí generace modelů s označením 63 AMG začínaly svou kariéru ještě s atmosféricky plněným 6,2 V8 a až v závěru svých ér, pokud vůbec, dostaly pod kapotu menší biturbo, které jsme později vyzkoušeli třeba v modelech ML 63 AMG nebo SL 63 AMG.
Na druhou stranu, v dnešní době, kdy downsizingu není nikdy dost, je možné prakticky cokoli. Pokuty za nadlimitní emise spotřebu paliva ze strany Evropské unie jsou tak vysoké, že se vyplatí i zdánlivě nesmyslné investice do hlavně papírového zefektivňování pár let starých motorů, a 5,5 V8 by rozhodně nebyl prvním novým motorem, který potkala smrt jen pár let po začátku jeho produkce. Navíc se spekulovalo o tom, že by náhradou mohl být osmiválec vzniklý spojením dvou čtyřválců používaných v modelech A 45 AMG nebo CLA 45 AMG, což by nebylo nejdražší řešení. Jenže pravda to není.
Kolega, který v těchto dnech testuje právě nové S 63 AMG, se na to zeptal přímo šéfa vývoje této řady z Mercedes-AMG. Jan Byrla z ale jednoznačně uvedl, že neví nic o tom, že by se s tímto motorem dále nepočítalo. Připustil sice další zmenšování jeho objemu „někdy ve vzdálenější budoucnosti”, v tuto chvíli jej ale AMG bere jako součást své výkladní skříně, se kterou ještě má své plány.
Konec konců další model používající 5,5 V8, dá-li se tak tento derivát nazvat, je na spadnutí. Jeden z techniků AMG kolegovi při diskuzích o samosvorném diferenciálu zřejmě omylem prozradil, že „je” standardem na S 63 AMG S-Model. Jenže žádný takový model dnes v nabídce AMG nefiguruje a je tedy jasné, že současnou realitou je pouze pro lidi z automobilky a do nabídky pro běžné (ne tak úplně běžné...) smrtelníky se teprve dopracuje.
Nedá se říci, že by budoucí příchod takového provedení byl překvapením, od dob premiéry E 63 AMG 2013 se dá s rozšířením nabídky S-Models počítat na většinu AMG. Otázkou ale je, co bude mít pod kapotou. Už standardní S 63 používá 585koňovou verzi přetřásaného osmiválce a pokud „S S” bude chtít nabídnout více, bude se muset s výkonem podívat za hranici 600 kobyl. A to není budoucnost, která by pro 5,5 V8 biturbo vypadala jakkoli marně...









































Jan Byrla jednoznačně popřel, že by v tuto chvíli existoval jasný plán na nahrazení 5,5 V8 biturbo něčím menším. Jen v nové S 63 AMG jej ještě čeká premiéra v ostřejší variantě S-Model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před hodinouBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva