Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo

AMG pokračuje v downsizingu, stávající S 63 je prý poslední novinkou s 5,5litrovým motorem. Další modely zřejmě vsadí na 4,0 V8 a elektromotor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo

18.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

AMG pokračuje v downsizingu, stávající S 63 je prý poslední novinkou s 5,5litrovým motorem. Další modely zřejmě vsadí na 4,0 V8 a elektromotor.

Ve včerejším reportu, který hovořil o souboji německé kancléřky Angely Merkelové s Evropskou unií, jsme zmiňovali také nejnovější modely Mercedesu. Tedy jak hybridní třídu S, tak i sportovní verzi S 63 AMG. Naznačovali jmsme, že první jmenovaný vůz vznikl hlavně proto, aby redukoval emise produkované tím druhým. Zároveň jsme ovšem dodávali, že to bude trochu problematické, neboť po hybridu asi sáhne méně zákazníků než po osmiválci. To si ale očividně uvědomuje i divize z Affalterbachu. A proto s největší pravděpodobností přeplňovaný 5,5litrový osmiválec nabídla naposledy.

Co se ale pod kapotami vrcholných modelů AMG objeví? Jistou nápovědu můžete nalézt v našem dalším včerejším článku, který pro změnu informoval o možném konci Mercedesu SLS AMG a jeho nástupci v podobě modelu SLC. Ten by podle všeho měl v motorovém prostoru nabídnout čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který zřejmě vznikne spojením dvou pohonných jednotek z Mercedesu A 45 AMG.

Třícípá hvězda tak s objemnými motory opravdu zamává, neboť novým agregátem nahradí 5,5litrový osmiválec s kódovým označením M157 i 6,2litrový atmosférický motor V8 M159. Jedinou potenciální nadějí tak zůstává zachování dvanáctiválců, i když skepse je v tomto případě na místě. Tlak na emise totiž může převážit i požadavky zákazníků. Zvláště, když u Mercedesu již mají v rukávu náhradu.

Novému osmiválci by totiž podle všeho měl s absencí výkonu vůči předchozím pohonným jednotkám pomoci elektromotor. Ten by zároveň mohl umožnit i jízdu čistě na elektřinu, čímž by se redukovaly emise CO2 i u modelů AMG na úroveň malých městských hatchbacků. Zákazníci by přitom dostali vyšší výkon než dříve, což je prý pravý důvod obměny v motorovém prostoru - podle zdrojů by totiž jakýkoliv další ladění 5,5litrového osmiválce způsobilo ztrátu jeho spolehlivosti. Tomu se nám ale nechce moc věřit...


Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 1 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 01Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 2 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 02Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 3 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 03Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 4 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 04Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 5 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 05Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 6 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 06Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 7 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 07Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 8 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 08Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 9 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 09Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 10 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 10Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 11 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 11Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 12 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 12Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 13 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 13Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 14 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 14Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 15 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 15Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 16 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 16Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 17 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 17Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 18 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 18Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 19 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 19Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 20 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 20Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 21 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 21Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 22 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 22Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 23 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 23Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 24 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 24Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 25 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 25Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 26 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 26Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 27 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 27Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 28 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 28Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 29 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 29Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 30 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 30Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 31 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 31Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 32 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 32Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 33 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 33Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 34 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 34Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 35 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 35Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 36 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 36Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 37 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 37Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 38 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 38Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 39 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 39Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 40 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 40Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo - 41 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 41
Mercedes-Benz S 63 AMG je prý posledním modelem třícípé hvězdy, který se může chlubit 5,5litrovým osmiválcem. Příští modely prý již půjdou s objemem motoru dolů

Zdroj: Car sales

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.