Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ex-šéf Mercedesu nebývale otevřeně promluvil o motorech moderních aut
18.12.2020 | Petr Prokopec
Překvapivě otevřený je po svém odchodu z nejvyššího vedení třícípé hvězdy Dieter Zetsche. Přiznal mimo jiné, jaký dopad na Mercedes má spolupráce s Renaultem.
Loni opustil šéfovské křeslo u Mercedesu Dieter Zetsche a ač se zdálo, že se do firmy znovu vrátí, po letošku je jasné, že se tak nestane. I tak je to pro mnohé dál „pan Mercedes”, člověk, který pro třícípou hvězdu pracoval více než 40 let, z nichž třináct strávil na stupínku nejvyšším. Vyloženě negativních komentářů se od něj už proto nedočkáme, přesto je po svém odchodu z vedení o dost otevřenější. Momentálně přišel s názorem, který se puristům příliš zamlouvat nebude, nedá se ale dělat nic jiného, než s ním souhlasit.
Zetsche říká, že pohonná jednotka už pro zákazníky moderních aut není stěžejním kritériem. „Mercedes spolupracuje na motorech s Renaultem, díky čemuž se povedlo zdvojnásobit prodeje třídy A. Motor již nemá takovou váhu, jakou míval - pro nadšence ano, ale pro většinu zákazníků nikoliv,“ uvedl doslova.
Zetsche ovšem nechce, aby jeho slova byla vytržena z kontextu. Mercedes podle něj i nadále zůstává značkou, kterou definuje hlavně technika. Tu navíc automobilka i vyvíjí samostatně, nejde pouze o výrobce, jenž by z nasmlouvaných komponentů následně ve svých továrnách skládal produkty bez duše. Ovšem je třeba si přiznat, že svět se skutečně mění. Pro zákazníky tedy opravdu přestává být podstatné, jaký má motor objem či počet válců a koní, protože pro cokoli z toho má málokdo reálné využití.
Kromě toho je podstatná ještě jedna skutečnost, a sice fakt, zda se jedná o spalovací agregát či elektromotor. Zetsche totiž ve svém smýšlení není zpátečnický a jasně pochopil, že bez elektrifikace to dnes již nejde. Dle bývalého šéfa Mercedesu po elektromobilech existuje poptávka a „největší prioritou je, aby lidé měli auta rádi. Zadruhé je nutné mít udržitelný byznys, kdy zákazníkům budou nabízena auta za ceny, které si mohou dovolit. Elektromobilita v nejbližší budoucnosti nebude zadarmo. Nicméně již brzy přijde doba, kdy i na kompaktním voze bude automobilka tratit pouhé minimum. Nebude to rozhodně procházka růžovou zahradou, mám v to ale víru.“
Jak jsme tedy zmínili v úvodu, Zetsche je po svém odchodu z čela Mercedesu nebývale sdílný. Na svém dosavadním postu by totiž jen stěží otevřeně prohlásil, že zákazníky nikterak nedráždí motor plebejského Renaultu usazený pod kapotou ozdobenou třícípou hvězdou či že je většina z nich vlastně jedno, co jejich auto pohání. Stejně jako jen málokterý šéf významné automobilky prohlásí, že elektromobilita je ztrátovou záležitostí a ještě hezkých pár let tomu tak bude. Víra v lepší budoucnost v tomto ohledu jej ale stejně zjevně neopouští.
Dieter Zetsche je povoláním technik, který naprostou většinu svého profesního života zasvětil práci pro Mercedes, který nakonec i úspěšně vedl. Podle něj už motory pro většinu zákazníků nejsou podstatné, a pokud ano, pak jen v tom případě, zda jde o spalovací jednotky či elektromotory. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva