Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari J50: půvabný stroj je překvapivou vzpomínkou na italské legendy
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový speciál Ferrari vznikne jen v 10 kusech. Vychází z modelu 488 Spider, na pohled byste to ale možná nepoznali. A na změny došlo také pod kapotou.
Již mnohokrát jsme zmínili, že žijeme v době digitální, kdy je skoro něco utajit. Ferrari se to přesto podařilo, což je opravdu obdivuhodné, neboť jde o značku, před jejímiž branami špionážní fotografové pomalu stanují. I ti ovšem nejspíše nyní stojí s otevřenou pusou a dohadují se, jak mohla jejich pozornosti uniknout nová limitovaná edice nazvaná J50, která byla aktuálně odhalena v National Art Center v Tokiu.
Vůz slaví 50. výročí přítomnosti Ferrari na japonském trhu, pročež se zdá být jasné, kam pouze 10 exemplářů zamíří. I když pravdou zůstává, že automobilka v tiskové zprávě dostupnost nikterak nespecifikovala. Dá se ovšem předpokládat, že řešit tento problém je bezpředmětné - celá série je bezesporu již zamluvená, přičemž každý zákazník bude moci vyrukovat s individuálními požadavky.
Zákulisí ale již nechme stranou, místo toho se budeme soustředit na představení samotného vozu. Za ten je zodpovědná divize Special Projects, která na modelu J50 spolupracovala s designovým oddělením Ferrari Styling Center. Základem se stalo otevřené osmiválcové provedení 488 Spider, které dostalo zcela unikátní karoserii připomínající již na první pohled vozy jako F40 nebo F50.
Důvodem tohoto přirovnání je černá dělící linie, která se táhne od přídě až po sací otvory před zadním kolem. Mimo to dorazil nový čelní nárazník, se kterým jsou spárovány úzké horizontální diodové světlomety. Dále lze zmínit vzedmuté blatníky či odlišnou čelní kapotu s dalšími ventilačními otvory. Specifická jsou také 20palcová kovaná kola či unikátní kryt motoru zakončený čtveřicí kruhových světel.
Opomenout nesmíme ani unikátní tvar čelního okna, na který navazují ty boční. Ferrari se při jejich tvarování nechalo inspirovat průzorem závodní helmy a zároveň vynechalo klasickou hliníkovou skládací střechu. Místo ní verze J50 používá odnímatelné karbonové panely, jenž lze uschovat za sedadly. Máme zde tak návrat stylu Targa, se kterým byla značka spojována hlavně v 70. a 80. letech.
Kabina počítá se sportovními sedadly, jejichž čalounění odráží vzhled zadního krytu motoru. V případě odhaleného exempláře tu máme kombinaci černé a červené kůže, právě v tomto ohledu ovšem budou moci zákazníci sáhnout po maximální individualizaci. Se standardem pak kupodivu nemusí počítat pod kapotou, byť 3,9litrový osmiválec twin-turbo zůstal zachován.
Značka ovšem navýšila výkon na 690 koní, což bezesporu proměnilo jízdní dynamiku. Konkrétní data bohužel ale zmíněna nebyla, aktuálně tak jen dodáme, že standardní Spider disponující 670 koňmi potřebuje ke zrychlení na stovku 3 sekundy a maximálně zvládne 325 km/h. Provedení J50 by ale mělo být stoprocentně rychlejší.
Ferrari J50 dostalo do vínku 690 koní a bodykit, ze kterého přechází zrak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva