Fiat 500L: z Ellezera sešlo, italský Clubman má nové jméno

Dosud se hypertrofované pětistovce říkalo Ellezero kvůli kódovému označení L0. Nyní už víme, že její oficiální jméno bude mnohem nudnější - 500L.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat 500L: z Ellezera sešlo, italský Clubman má nové jméno

29.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Fiat 500L: z Ellezera sešlo, italský Clubman má nové jméno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dosud se hypertrofované pětistovce říkalo Ellezero kvůli kódovému označení L0. Nyní už víme, že její oficiální jméno bude mnohem nudnější - 500L.

O tom, že Fiat s jistotou vyrukuje s jakýmsi MPV na bázi modelu 500, jsme vás informovali již zkraje ledna a rovnou přidali i zřejmě počítačově upravené špionážní snímky zachycující pravděpodobnou podobu vozu. Tehdy jsme mu říkali Ellezero, ale pochybovali jsme o tom, že by se takto měl jmenovat i sériový model. Jde totiž pouze o fonetický přepis označení projektu Fiatu skrývajícího se pod kódem L0 a opravdu se nestává často, že by toto označení jakkoli souviselo s pozdějším obchodním jménem produkčního vozu. A případ přerostlé pětistovky nebude výjimkou.

Zatím to tedy není oficiální, přímo automobilka Fiat si ale registrovala internetovou doménu Fiat500L.it a je vskutku značně nepravděpodobné, že by tak učinila kvůli zmatení zvídavých novinářů. Vůz tedy na 99,9 % ponese jméno Fiat 500L, pod které půjde ve vícero jazycích schovat, že jde o prodlouženou nebo velkou verzi (v češtině to zrovna neklaplo). Co dále o něm víme?

500L má být podle kolegů z Autonews nabízen hned ve dvou verzích, pěti- a sedmimístné. Vůz se pochopitelně pochlubí delší a vyšší stavnou, jeho mimikry by ale měly odpovídat těm, na které jsme zvyklí z klasické pětistovky. Jak by mohl vypadat ostatně naznačují i přiložené ilustrace, které vznikly přetvořením oficiálních snímků Mini Countryman. 500L by ale měl být více MPV než SUV.

Novinka by měla stanout na technických základech modelu Punto a v pětidvéřovém provedení měřit na délku 4 160 mm. Jde opět o informaci kolegů z Autonews a nevíme, jak moc je věrohodná - vůz by tak byl jen o 7 cm delší než dnešní model 500 a to by bylo u sedmimístného MPV dost leda pro Sněhurčinu partičku malých kamarádů.

Předpokládaná škála motorů už je očekávatelné realitě zřejmě bližší - základem by měl být přeplňovaný dvouválec Twinair s výkonem 86 koní, nabídku by pak měly dotvořit benzinové agregáty 1,4 se 106 koňmi a diesel 1,3 se 76 hřebci.

Vůz by se měl vyrábět v srbském Kragujevaci a automobilka má prý v úmyslu vyrábět 100 tisíc jeho exemplářů ročně. Co vše je na zmíněném pravdy bychom se měli dozvědět v březnu v Ženevě, kde se Fiat 500L snad již bez nejmenších pochyb představí na tamním autosalonu.


Fiat 500L: z Ellezera sešlo, italský Clubman má nové jméno - 1 - Fiat 500L ilustrace 01Fiat 500L: z Ellezera sešlo, italský Clubman má nové jméno - 2 - Fiat 500L ilustrace 02
Takto nějak by Fiat 500L mohl vypadat

Zdroje: Quattroruote, Autonews

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.