Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Ducato 2014: facelift následuje francouzské bratry, liší se i jiným dieselem
22.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Italská dodávka podstoupila modernizaci, která se od francouzských dvojčat liší jen v drobnostech. Jednou z nich je dvoulitrový diesel.
Aby snad těch modernizací a nových generací dodávek a víceúčelových vozů nebylo dost, máme pro vás další příspěvek. Po nové dvojici Vivara a Traficu jsme tak mohli přihodit omlazený Citroën Jumper a jeho dvojče Peugeot Boxer a právě poslední zmiňovanou dvojici teď doplňují Italové třetím do party. Už bez překvapení jde o faceliftované Ducato od Fiatu. Fotogalerie novinky sice není příliš bohatá, avšak s ohledem na nejvyšší stupeň příbuznosti přidáváme i veškeré dosud posbírané fotografie jeho bratrů. Ve většině případů si stačí na místě lva či dvojitého šípu představit fiatí logo, protože většina techniky a výbava bude shodná pro všechny modely.
Italský příspěvek do segmentu užitkových vozů se může pochlubit odlišnou maskou chladiče (údajně ve dvou barevných provedeních) a vlastním ztvárněním předních světlometů. Přední nárazník díky trojici samostatných dílů údajně umožní levnější opravy, než kdyby byl z jednoho celku. Facelift přidal Ducatu do vínku po vzoru svých bratrů také technologii z LED sloužící pro denní svícení nebo 16palcová kola s novým designem.
Modernizovaná kabina bude k mání ve třech stupních výbavy, přičemž už ta základní pojmenovaná Classic přinese komfortnější sedadla, centrální konzoli s integrovanými držáky nápojů, rozhraním Bluetooth a podporou MP3. Ve vyšších stupních (Tecno a Lounge) bude Ducato disponovat speciálním držákem na chytré telefony a tablety a v té nejvyšší dostane i dotykovou centrální obrazovku s výstupem couvací kamery a navigačním systémem.
Z hlediska pohonu si Ducato oproti Jumperu a Boxeru polepší, neboť čtyřválec 2,2 HDi (130 či 150 koní) a ještě objemnější třílitr s výkonem 180 koní a točivým momentem 400 Nm doplní o základní dvoulitr s výkonem 115 koní, který přenese na přední kola přes manuální pětikvalt až 280 Nm. Výkonnější jednotky mají šestikvalt či na přání dodávaný automat.
V základní výzbroji Ducata je ESP s elektronickou prevencí proti převrácení, asistent rozjezdu do kopce, kontrola trakce i brzdový asistent. V příplatkové výbavě se nově nachází asistent varující na neúmyslné opuštění jízdního pruhu, systém schopný čtení a zobrazení dopravních značek před řidičem, elektronicky řízený diferenciál či pomocník pro jízdu z prudkých svahů.
V závislosti na specifikaci karoserie, která čítá 8 různých modelů (se čtyřmi rozvory, třemi výškami karoserie a šesti rozdílnými délkami), pojme nákladový prostor od 8 do 17 metrů krychlových nákladu. Kromě toho se Fiat stejně jako Peugeot a Citroën zaměřil také na snadné nakládání, počítat tak můžete se šířkou 187 cm (142 cm mezi podběhy) či zadními dveřmi, jež se mohou otevírat až do úhlu 270 stupňů. Práh nákladového prostoru se pak nachází 493 až 602 mm nad zemí, snížit jej ovšem můžete o dalších 60-70 mm (v závislosti na rozvoru) díky zadnímu pneumatickému odpružení.
Až dosud jsme přitom hovořili hlavně o verzi určené pro převoz nákladu, sáhnout ale můžete také po modelu zaměřeném na přepravu osob. Zde přitom cestující budou profitovat z vyššího komfortu, ke kterému přispělo zesílení struktury, přepracování větracího otvoru a brzd či nová koncepce tlumičů a mechanismů bočních posuvných dveří a zesílených zadních dveří. Volit můžete pěti- až devítimístné provedení.



Inovovaný Fiat Ducato se ukázal jen na třech fotkách zepředu...
...zatímco modernizovaný Peugeot Boxer si můžete prohlédnout lépe, včetně kabiny a nákladového prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
před 5 hodinami - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021 - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021 - Dodnes nejsilnější dieselový osobák ukázal, co i po 9 letech dovede na německé dálnici
6.4.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
20.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
4.3.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Range Rover Sport nebo BWM X6 13:17 - 911T
- Rychlodotazy 12:32 - Snowman000
- Onboard videa 11:33 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 07:25 - HondaMan
- 2 auta za spolu cca 35000€ 06:50 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 19:58 - WRXSTi
- Politický koutek 19:44 - ctrl_j
- Policejní kontroly a měření 16:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 12:13 - jarka
- whitelist & blacklist 07:42 - Jaggie