Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Boxer a Citroën Jumper 2014: facelift přinesl hlavně snížení spotřeby
22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Francouzské dodávky jsou k mání pouze s dieselovými motory. Karoserii a nákladový prostor lze ale specifikovat v mnoha konfiguracích.
S modernizacemi a novými generacemi dodávek a víceúčelových vozů se v poslední době roztrhl pytel. Není tomu dlouho, co jsme vám mohli představit nový Opel Vivaro a Renault Trafic, chvíli jsme před tím jsme mohli spatřit první špionážní foto omlazeného Citroënu Jumper. Právě ten se nyní ukazuje světu také oficiálně, francouzská automobilka však dala do placu rovněž pouze jediný snímek. Naštěstí však ve stejné době debutoval také Peugeot Boxer, který můžeme považovat za jednovaječné dvojče. Jeho fotogalerie je přitom bohatší, stejně jako je obsáhlejší tisková zpráva. Představení tak budeme směřovat spíše k němu, přestože veškerá data - až na loga na přídi či na volantu - jsou shodná pro oba modely.
Začít můžeme inovovanou pohonnou jednotkou 2,2 HDi, která je k dispozici ve trojím provedení. První nabízí 110 koní, druhá 130 a třetí 150. U obou výkonnějších agregátů přitom došlo ke zlepšení chlazení pístů, oproti předchozímu provedení tak máme počítat se snížením spotřeby o 1,3 l/100 km. Úsporu ve výši dalšího půl litru má pak přinést systém start/stop. Mimo 2,2litrový objem ovšem můžete sáhnout ještě po třílitrovém agregátu, který produkuje 177 koní.
Přesunout se můžeme na zcela opačný konec vozu do nákladového prostoru. Zde samozřejmě hodně záleží na zvolené specifikaci, volit totiž můžete ze tří různých rozvorů, čtyř délek a tří výšek. Výsledkem je tak osm verzí karoserie nabízejících objem od 8 do 17 metrů krychlových. Po stránce zatížení je pak možné volit z pěti možností, kdy řada Light počítá s hmotností od tří do 3,5 tun, zatímco u řady Heavy je to od 3,5 do čtyř tun.
Kromě samotného objemu se Peugeot a Citroën zaměřily také na snadné nakládání, počítat tak můžete se šířkou 187 cm (142 cm mezi podběhy) či zadními dveřmi, jež se mohou otevírat až do úhlu 270 stupňů. Práh nákladového prostoru se pak nachází 493 až 602 mm nad zemí, snížit jej ovšem můžete o dalších 60-70 mm (v závislosti na rozvoru) díky zadnímu pneumatickému odpružení.
Až dosud jsme přitom hovořili hlavně o verzi určené pro převoz nákladu, sáhnout ale můžete také po modelu zaměřeném na přepravu osob. Zde přitom cestující budou profitovat z vyššího komfortu, ke kterému přispělo zesílení struktury, přepracování větracího otvoru a brzd či nová koncepce tlumičů a mechanismů bočních posuvných dveří a zesílených zadních dveří. Volit můžete pěti- až devítimístné provedení.
Výbava pak může zahrnovat celou řadu elektronických berliček, mezi které patří třeba indikátor podhuštění pneumatik, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, asistent rozjedu do kopce či inovovanou trakční kontrolu. Dopřát si ovšem můžete také tempomat, zadní parkovací asistent či zpětnou kameru.
Přispět pak můžeme i českými cenami, které v případě Peugeotu Boxer v nákladové verzi Furgon startují na sumě 556 tisíc korun bez daně. Vrcholem je pak samozřejmě osobní provedení Combi, které s nejslabším motorem, krátkým rozvorem a pěti až šesti místy v kabině vychází na 712 800 Kč.
Jak inovovaný Citroën Jumper...
...tak modernizovaný Peugeot Boxer si můžete prohlédnout ze všech stran, včetně kabiny a nákladového prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien