Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Qubo 2014: italská „mince pro cestující“ lehce modernizovala pouze rub
11.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský užitkáč vozí od roku 2007 i pasažéry. S příchodem nového modelového roku nabídne více výbavy za méně peněz.
O Fiatu Qubo jste možná ještě neslyšeli, na stránkách Autoforum.cz jsme o něm ostatně dosud nemluvili. Jeho stávající generaci přitom italská automobilka vyrábí společně s francouzským koncernem PSA, který dané produkty chrlí na trh pod názvy Citroën Nemo a Peugeot Bipper. Oproti předchozím dvěma generacím, z nichž ta první byla světu představena již v roce 1977, se přitom jedná o výrazný odklon. Původně se totiž vůz jmenoval Fiorino (odvozeno z postarší měny Florinu), byl postaven na platformě Fiatu 127 a Uno a zaměřoval se pouze na převoz nákladu.
Minulostí se ale dnes zabývat rozhodně nechceme, místo toho přikročíme k věcem budoucím. Fiat totiž nově představuje Qubo modelového roku 2014, které se pyšní hlavně modernizovanou kabinou. Zvenčí se prý nedočkáme ani jedné změny, vzhled tak plně odpovídá faceliftu z roku 2012. To ovšem neplatí o motorech, neboť dva turbodiesely 1,3 MultiJet (o výkonu 75 a 95 koní) nově doplňuje pouze 1,4litrový benzinový čtyřválec spalující CNG (výkon 77 koní).
Zredukována byla také paleta výbav, která dříve obsahovala pět úrovní. Nyní jsou k dispozici pouze tři (tento stav platí v České republice již delší dobu), přičemž veškeré pohonné jednotky jsou k dispozici pouze na stupínku Italia. Je však otázkou, zda tento stav bude panovat také na tuzemském trhu, neboť stávající informace jsou spojené s nabídkou za našimi hranicemi - v Itálii a ve Francii.
Spekulovat tedy můžeme o položkách jednotlivých výbav, kdy nejnižší Pop dostala mimo jiné dvoje boční posuvné dveře, zadní hlavové opěrky, boční airbagy a přední okna v elektrice. Na úrovni Italia pak již nechybí tempomat či doplňky odpovídající svou barvou italské trikoloře, zatímco vrcholný Trekking dostal třeba speciální trakční kontrolu.
Pro všechny modely přitom platí výrazné slevy ve výši přibližně 90 tisíc korun, což bude zřejmě další ze změn, kterých se na českém trhu nedočkáme. V takovém případě by totiž základní provedení startovalo okolo 250 tisíc korun. S menším bonusem ale počítat lze, neboť modernizace není až tak zásadní, zatímco křížky modelu poměrně naskakují.
Fiat Qubo snížil počet úrovní výbav. Nově však nabízí více položek za méně peněz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry