Fiat Scudo 2013: facelift se omezil na novou čelní masku a palubní desku

Italská modernizace patří k těm menším. Z motorů jsou na výběr pouze turbodiesely, nabídka karosářských verzí je ale nadále patřičně košatá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat Scudo 2013: facelift se omezil na novou čelní masku a palubní desku

18.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fiat Scudo 2013: facelift se omezil na novou čelní masku a palubní desku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská modernizace patří k těm menším. Z motorů jsou na výběr pouze turbodiesely, nabídka karosářských verzí je ale nadále patřičně košatá.

O užitkových vozech se na Autoforum.cz zmiňujeme relativně zřídka. Důvodem ale není zášť vůči těmto typům aut, ale spíše menší množství premiér než v případě čistě osobních automobilů. Frekvence se nám ale očividně zvyšuje, neboť po nedávném představení Mercedesu Unimog či Fordu Transit Courier zde máme inovovaný Fiat Scudo. Ve srovnání s německými modely se však jedná o facelift z kategorie těch lehčích, neboť po stránce venkovní byla vyměněna pouze maska chladiče.

O poznání více práce odvedli v Itálii na interiéru, kde se objevuje nová šedá palubní deska. Ta dle výbav přináší stříbrně nebo černě lakované doplňky, vsuvky či výdechy klimatizace, přičemž pro vrchní dvě úrovně Family a Executive bylo sjednoceno kvalitnější látkové čalounění. U druhé jmenované výbavy pak u osobního modelu můžete počítat s parkovacími senzory, audio systémem nebo automatickou klimatizací pro přední i zadní část.

Tím novinky pro letošní rok v podstatě končí, přičemž nabídka volitelných verzí zůstává nadále široká. Kromě dvou osobních provedení (liší se platforma o délce tří nebo 3,2 m) lze totiž sáhnout po dvou typech kabiny nákladního modelu, přičemž specifikovat můžete míru prosklení. Další selekce pak zahrnuje dvě platformy (3 metry a 3,2 m), dvě venkovní délky (4,8 a 5,13 metru), dvě venkovní výšky (1,94 a 2,28 metru) a dvě délky ložné plochy (2,25 a 2,58 m).

Dle vybrané specifikace se následně liší objem zavazadlového prostoru (5, 6 a 7 m3) i užitná nosnost (1 000 nebo 1 200 kg), pohonné jednotky jsou však pro všechny osobní i nákladní verze Fiatu Scudo identické. Volit přitom můžete ze základní 1,6litrové pohonné jednotky Multijet, která produkuje stejných 90 koní jako dříve, v případě dvoulitrového turbodieselu však došlo k navýšení výkonů na 130 či 165 koní.

V rámci cen můžeme poinformovat o italské a holandské nabídce, která u inovované verze startuje na sumě 14 200 Eur (370 000 Kč) respektive 14 650 Eur (381 000 Kč) za základní nákladní provedení. V obou případech se přitom jedná o částky, které odpovídají stávajícímu českému ceníku, díky čemuž s příchodem novinky můžeme očekávat minimální změny také na tomto poli. Ostatně k větším ani není důvod...


Fiat Scudo 2013: facelift se omezil na novou čelní masku a palubní desku - 1 - Fiat Scudo 2013 01Fiat Scudo 2013: facelift se omezil na novou čelní masku a palubní desku - 2 - Fiat Scudo 2013 02Fiat Scudo 2013: facelift se omezil na novou čelní masku a palubní desku - 3 - Fiat Scudo 2013 03Fiat Scudo 2013: facelift se omezil na novou čelní masku a palubní desku - 4 - Fiat Scudo 2013 04Fiat Scudo 2013: facelift se omezil na novou čelní masku a palubní desku - 5 - Fiat Scudo 2013 05
Zvenčí se Fiat Scudo modelového roku 2013 prakticky nezměnil, uvnitř pak nabízí luxusněji vypadající kabinu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.