Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Scudo Freedom přináší více svobody vozíčkářům, ale ne českým
11.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chcete návod, jak ušetřit a zároveň prospět postiženým? Stačí vzít Scudo Combi, kterému snížíte podlahu a vyhodíte sedadla. Musíte ovšem do Holandska.
Postiženým se nemá smát, ale pomáhat - to je fakt, který by si mnozí z nás měli vtlouci do hlavy. V sídle holandského zastoupení značky Fiat však zřejmě mají tato slova napsaná zlatým písmem na stěně. Importér ze země tulipánů se totiž spojil s firmou Freedom Motors Europe, která se specializuje na výrobu kolečkových křesel, a vytvořil speciální verzi Fiatu Scudo. Ta se nyní pyšní nákladovým prostorem uzpůsobeným přímo pro potřeby vozíčkářů, přičemž vyjma toho své majitele opravňuje k odpočtu snad všech tamních daní spojených s provozem na silnicích.
Daná kreace je založena na modelu Scudo Combi, přičemž zvenčí nedává své modifikace nikterak najevo. Kupodivu totiž nedošlo ke zvýšení střechy nýbrž ke snížení podlahy. Díky tomu vůz nemá problém v podzemních parkovištích, mnohem podstatnější pro postižené je však jeho snadná manévrovatelnost také v nemocničních areálech - ty totiž nad rampami mívají velmi často přístřešek, který by mohl bránit přistavení.
Dané úpravy přitom počítají již se zásahem do druhé řady sedadel, kde ubylo jedno místo. Místo něj (a také třetí řady) zde najdeme uličku pokrytou antiskluzovým materiálem, skrze kterou se vozíčkáři snadno dostanou dovnitř. Přičemž se rozhodně nemusí obávat úderu do hlavy, neboť vnitřní výška úpravou podlahy narostla na 147 centimetrů.
K samotnému nájezdu pak slouží rampa, tu je však třeba ovládat manuálně. Stejně tak se ostatně dá ručně do vozu opětovně zasadit třetí řada sedadel. Cenu se nám bohužel zjistit nepodařilo, v Holandsku však díky zmiňovaným úlevám dost možná bude citelně nižší než u standardního provedení. V Česku byste si ale dozajista připlatili.



Fiat Scudo Freedom je speciální verze určená holandským vozíčkářům
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Max Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 12 minutamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva