Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford C-Max 2015: facelift plně odhalen, jako Aston už vypadá i minivan
17.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Krátce po odhalení většího S-Maxu modrý ovál odtajnil podobu kompaktního modelu C-Max. Je prý tišší, úspornější, pohodlnější a také jednodušší na obsluhu.
Modrý ovál nám jen dva dny po první upoutávce zcela odkývá podobu faceliftovaného minivanu s názvem C-Max. Jak už zaznělo, tento modernizovaný rodinný sluha, který byl posílen mimo jiné, aby mohl držet krok s nedávno testovaným Golfem Sporstvan se opět objevuje ve dvou variantách.
Tu základní pětimístnou (na fotografiích červenou) tak doplňuje praktičtější verze Grand (šedá) pro sedm cestujících s posuvným párem zadních dveří. Oba C-Maxy podstoupily až na odlišnou záď stejnou kosmetickou, mechanickou i technologickou kůru, a tak vše, co bude bez upřesnění následovat, platí pro tento model obecně.
Již bez senzace se obejdou nové přední partie v čele s „astonovskou“ maskou chladiče, s níž jde Ford hodlá sjednotit zřejmě veškeré budoucí modely - objevila se na Focusu a před několika dny se jí dočkala také druhá generace velkého MPV S-Max. Nejpozitivnější zprávou jsou nové ostřejší světlomety obsahující diody pro denní svícení, které doplňuje u standardního C-Maxu jednodušší víko zavazadelníku spolu s menšími koncovými svítilnami a modifikovaným nárazníkem. V rámci faceliftu se ale také objevila nová kola z lehkých slitin a několik nových laků karoserie, z nichž některá tato vylepšení vypozorujete ve fotogalerii.
Po přesunutí se do interiéru si všímáme nové středové konzole s menším počtem tlačítek, přičemž celku dominuje nový panel klimatizace a osmipalcový dotykový displej rozhraní SYNC 2 s hlasovým ovládáním. Ford nám také tvrdí, že použil kvalitnější materiály a o něco bohatší výbavu už v základních verzích, přičemž pozornost věnoval pohodlí. V kabině bude větší ticho díky silnějším bočním sklům a důmyslnějšímu těsnění dveří, zrcátek, víka zavazadelníku i motorového prostoru.
Z komfortních prvků zmiňuje například nový vyhřívaný volant, příjemnějíš výplně dveří a vkusné kožené čalounění, které bude samozřejmě dominantou nejvyšší výbavy. O lepší upevnění nákladu po sklopení jedné nebo u Grand C-Maxu obou zadních řad sedadel se údajně postaral novými oky pro síť. Za daleko důležitější bychom však měli považovat změny v použité technice.
Kromě několika blíže nespecifikovaných obměn na podvozku a v řízení se Ford pochlubil omlazenou paletou pohonných jednotek, které nově obsahují namísto 1,6litrového turbodieselu novou jednotku 1,5 TDCi z Focusu s výkonem 120 koní. Oproti předchozímu motoru se tento vyznačuje o šest procent nižšími emisemi CO2. V nabídce naftových variant je také modernizovaný dvoulitr s o pětinu nižší spotřebou. Zastánci benzinových C-Maxů uvítají i novou jednotku 1,5 EcoBoost s výkony 150 a 180 koní, jenž nahradila starší šestnáctistovku, pro ty méně náročné pak bude určen jednolitrový tříválec EcoBoost v provedeních se 100 a 125 koňmi, u něhož také o něco posklesla spotřeba. Všechny motory C-Maxu nyní splňují emisní normu Euro 6.
Skutečnou premiéru si C-Max obyde až na autosalonu v Paříži, kde se také dozvíme další podrobnosti. Zprávy o uvedení hybridní ani plug-in hybridní verze do Evropy jsme neobdrželi, takže zřejmě po modernizaci zůstane „exkluzivitou“ určenou výhradě severoamerickému trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Nový Ford C-Max nás v podstatě ničím nepřekvapil, vzhled Astonu jsme čekali, úspornější pohonné jednotky a tišší kabinu také
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 2 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 3 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 5 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 6 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva